Розробка інформаційної технології кореляційного аналізу туристичного попиту

Автор(и)

  • Khrystyna Lipyanina Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, м. Тернопіль, Україна, 46009, Україна https://orcid.org/0000-0002-2441-6292

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.147613

Ключові слова:

блок інформаційної технології моделювання, туристичний попит, кореляційний аналіз, мова програмування R

Анотація

Об'єктом дослідження є процес автоматизації інформаційної технології кореляційного аналізу туристичного попиту на основі когнітивно-статистичного підходу. Одним з найбільш проблемних місць є визначення факторів, що впливають на туристичний попит, тому потрібно розробити інформаційну технологію кореляційного аналізу, яка дозволить визначати фактори, котрі найбільше впливають на туристичний попит.

У роботі обґрунтовано вдосконалення методу кореляційного аналізу туристичного попиту, що представляє розрахунок множинного коефіцієнта кореляції туристичного попиту, відмінною особливістю якого є врахування як якісних, так і кількісних параметрів. Для аналізу туристичного попиту обрано наступні фактори:

  • середня заробітна плата на особу в туристичній галузі;
  • витрати на туризм;
  • кількість колективних засобів розміщування;
  • кількість суб’єктів туристичної діяльності;
  • кількість рекреацій;
  • випуск в основних цінах та випуск за видами економічної діяльності;
  • капітальні інвестиції за регіонами;
  • транспортне сполучення;
  • екологічна ситуація;
  • інфраструктура (суб’єктивний показник).

Розроблено блок інформаційної технології моделювання і аналізу для дослідження туристичного попиту, що визначає кореляційну залежність між факторами, що впливають на туристичний попит. Інформаційна технологія розроблена на мові програмування R, пакетом Shiny, яка дає можливість створення інтерактивних веб-додатків, що дає простоту розробленій технології для звичайного користувача.

Виявлено наступні фактори, що впливають на туристичний попит:

  • кількість колективних засобів розміщування;
  • кількість суб’єктів туристичної діяльності;
  • кількість рекреацій;
  • рівень інфраструктури на основі суб’єктивної експертизи.

В результаті на основі кореляційного аналізу побудовано модель процесу формування туристичного попиту на основі когнітивно-статистичного методу.

Завдяки цьому забезпечується можливість у подальшому розвивати методологічні засади стратегічного планування розвитку суб’єктів на макро- і мікрорівні, розробляти нормативно-правові, економічні та соціально-політичні механізми гнучкого розвитку туристичних підприємств в окремих регіонах на якісно нових засадах.

Біографія автора

Khrystyna Lipyanina, Тернопільський національний економічний університет, вул. Львівська, 11, м. Тернопіль, Україна, 46009

Викладач

Кафедра економічної кібернетики та інформатики

Посилання

  1. UNWTO Turism Highlights. Available at: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419876
  2. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
  3. Dritsakis, N., Athanasiadis, S. (2008). An Econometric Model of Tourist Demand. Journal of Hospitality & Leisure Marketing, 7 (2), 39–49. doi: http://doi.org/10.1300/j150v07n02_03
  4. Garin-Munoz, T., Amaral, T. P. (2000). An econometric model for international tourism flows to Spain. Applied Economics Letters, 7 (8), 525–529. doi: http://doi.org/10.1080/13504850050033319
  5. Botti, L., Peypoch, N., Randriamboarison, R., Solonandrasana, B. (2007). An Econometric Model of Tourisn Demand in France. Tourismos: an International Multidisciplinary Journal of Tourism, 2 (1), 115–126.
  6. Witt, S. F., Martin, C. A. (1987). Econometric Models for Forecasting International Tourism Demand. Journal of Travel Research, 25 (3), 23–30. doi: http://doi.org/10.1177/004728758702500306
  7. Yang, Y., Wong, K. K. F. (2012). A Spatial Econometric Approach to Model Spillover Effects in Tourism Flows. Journal of Travel Research, 51 (6), 768–778. doi: http://doi.org/10.1177/0047287512437855
  8. Kalchenko, O. M. (2013). Otsinka vplyvu faktoriv rozvytku pidpryiemstv turystychnoi sfery. Naukovyi visnyk Chernihivskoho derzhavnoho instytutu ekonomiky i upravlinnia. Seriia: Ekonomika, 3, 94–101.
  9. Balashova, R., Ivchenko, L. (2011). Metodychni zasady analizu ta prohnozuvannia rynku turystychnykh posluh v Ukraini z vykorystanniam matematychnoho modeliuvannia. Ekonomika, 3 (110), 3–9.
  10. Beidyk, O. O., Novosad, N. O. (2012). Faktornyi analiz formuvannia potokiv viznoho turyzmu Ukrainy. Ukrainskyi heohrafichnyi zhurnal, 1, 44–49.
  11. Barna, M. Y., Myronov, Y. B. (2017). Econometric modelling of tourist flows dynamics. Scientific bulletin of Polissia, 1 (4 (12)), 165–170. doi: http://doi.org/10.25140/2410-9576-2017-1-4(12)-165-170
  12. Morokhovych, V. S. (2017). Ekonomiko-matematychne modeliuvannia turystychnykh potokiv zakarpatskoi oblasti. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu, 1, 143–146.
  13. Kuvaieva, V. I., Lipyanina, Kh. V., Boltonkov, V. O. (2018). Processing expert information in the context of collective assessment of a tourist infrastructure. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 5 (3 (5)), 35–43. doi: http://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.035

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Lipyanina, K. (2018). Розробка інформаційної технології кореляційного аналізу туристичного попиту. Technology Audit and Production Reserves, 6(2(44), 16–21. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.147613

Номер

Розділ

Інформаційні технології: Оригінальне дослідження