Пошук шляхів підвищення експлуатаційної надійності прокатних станів

Автор(и)

  • Vyacheslav Tarasov Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006, Україна https://orcid.org/0000-0002-4404-3454
  • Vladislav Rumyantsev Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006, Україна https://orcid.org/0000-0003-0186-4823
  • Yuri Mosejko Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006, Україна https://orcid.org/0000-0001-7342-6772
  • Alexander Potapenkov Норильський державний індустріальний інститут, вул. 50 років Жовтня, 7, м. Норильськ, Красноярський край, Росія, 663310, Україна https://orcid.org/0000-0002-0751-531X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.151762

Ключові слова:

надійність прокатних станів, універсальний шпиндель, контактний тиск, рівномірність зносу

Анотація

Об’єктом дослідження є шарнірний вузол універсального шпинделя прокатних станів. Найбільш поширено для таких станів використовуються шарніри з антифрикційними вкладишами з тертям ковзання. Одним з найбільших проблемних місць шарніру з тертям ковзання є нерівномірність розподілу тиску на контактній поверхні сегментів, що знижує зносостійкість вкладишів та експлуатаційну надійність шпинделя. Для виявлення причин нерівномірності тиску і визначення зон значного перевищення крутильних навантажень проводились дослідження на розробленій математичній моделі шарніру.

В ході досліджень використовувався математичний аналіз впливу параметрів вкладишів на величину тиску на контактних поверхнях при робочих навантаженнях лопаті валків і сегментів вкладишів шарніру. Визначено параметри зон підвищеного тиску в контакті вкладишів типової форми у вигляді суцільного сегменту із пласкою і циліндричною поверхнями. Встановлено, що необхідно змінити площину перерізу вкладишу по довжині і ширині сегменту.

Отримано аналітичні залежності параметрів шарніру від діючих навантажень і тиску. Виведено формули визначення геометричних розмірів сегментів шарніру з врахуванням його радіусу і жорсткості. Дослідження шарніру з вкладишами, в яких виконано скоси на пласкій поверхні та ухили до торців за довжиною і від середини до бокових граней, вказало на можливість рівномірного розподілу тиску за довжиною і шириною сегментів вкладишів.

Таким чином, дослідження на математичній моделі і в лабораторних умовах показало, що доцільним є використання розробленої конструкції вкладишу із перемінною площиною перерізу по довжині і ширині вкладишу. Рівномірність розподілу контактних навантажень підтверджена епюрами тиску за довжиною і шириною сегментів. Завдяки цьому забезпечується можливість підвищення зносостійкості шарнірного вузла універсальних шпинделів потужних прокатних станів. В порівнянні з відомими конструкціями шарнірів суттєво підвищується експлуатаційна надійність шпинделів та термін безаварійної роботи станів.

Біографії авторів

Vyacheslav Tarasov, Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006

Кандидат технічних наук, доцент

Центр безперервної освіти

Vladislav Rumyantsev, Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра металургії

Yuri Mosejko, Запорізька державна інженерна академія, пр. Соборний, 226, м. Запоріжжя, Україна, 69006

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра металургії

Alexander Potapenkov, Норильський державний індустріальний інститут, вул. 50 років Жовтня, 7, м. Норильськ, Красноярський край, Росія, 663310

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технологічних машин та обладнання

Посилання

  1. Kravchenko, V. M., Sidorov, V. A., Butsukin, V. V. (2012). Iznos lopastey universal'nogo shpindelya prokatnogo stana. Vіsnik PDTU, 24, 262–265.
  2. Sidorov, V. A., Nizhnik, N. V. (2005). Zakonomernost' iznosa vkladyshey universal'nogo shpindelya prokatnykh stanov. Metallurgicheskaya i gornorudnaya promyshlennost', 33, 94–96.
  3. Plakhtin, V. D., Ivochkin, M. Yu., Dmitryuk, S. O. (2011). Issledovanie sharnira sharovogo shpindelya stana 250. SAPR i grafika, 4, 32–35.
  4. Lou, S., Guo, P., Luo, D., Song, Z., Wei, H. (2014). Fracture Failure Analysis of Main Drive Spindle and Working Roll in 1780 Mill R2 Rougher Mill. Jixie Qiandu, 36 (5), 809–812.
  5. Buzyuma, R. V., Kharitonenko, A. A. (2018). Otsenka konstruktivnykh i tekhnologicheskikh parametrov pri modernizatsii shpindel'nogo soedineniya privoda kleti tonkolistovogo stana goryachey prokatki. Povysheniya nadezhnosti metallurgicheskogo proizvodstva. Lipetsk: LiGTU, 134–137.
  6. Ivochkin, M. Yu., Gurevich, Yu. A., Dmitryuk, S. O. (2014). Issledovanie napryazhenno-deformirovannogo sostoyaniya elementov valkov prokatnykh stanov. Izvestiya Moskovskogo politekhnicheskogo universiteta, 5 (4 (22)), 13–16.
  7. Potapenkov, A. P., Kasperovich, E. B., Tkachenko, A. A. (1984). A.C. 1103914 SSSR. Vkladysh sharnira universal'nogo shpindelya. MPK V 21 b 35/14 / No. 3511064/22; declareted: 17.11.80; published: 23.07.84, Bul. No. 27.
  8. Shubin, A. G., Loginov, B. M., Gasiyarov, V. R. (2011). Obosnovanie sposobov ogranicheniya dinamicheskikh nagruzok elektromekhanicheskikh sistem kleti prokatnogo stana. Elektrotekhnicheskie sistemy i kompleksy, 3 (40), 14–25.
  9. Potapenkov, A. P., Pilipenko, S. S., Tarasov, V. K., Serebrennikov, Yu. G., Bayguzin, M. R. (2014). Sovershenstvovanie konstruktsii i metodiki rascheta universal'nykh shpindeley prokatnykh stanov. Naukovі pratsі ZDІA, 1, 158–163.
  10. Proizvodstvenno-inzhiniringovaya kampaniya ENCE GmbH. Available at: http://ence.ch/ru/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Tarasov, V., Rumyantsev, V., Mosejko, Y., & Potapenkov, A. (2018). Пошук шляхів підвищення експлуатаційної надійності прокатних станів. Technology Audit and Production Reserves, 6(1(44), 4–8. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.151762

Номер

Розділ

Технології машинобудування: Оригінальне дослідження