Аналіз місця України в європейському туристичному просторі

Автор(и)

  • Yaroslava Sklyarenko Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, м. Харків, Україна, 61022, Україна https://orcid.org/0000-0003-2634-8542

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.152148

Ключові слова:

туристична індустрія України, європейський туристичний простір, ефективність функціонування європейського туристичного простору

Анотація

Об’єктом дослідження є туристична індустрія України. Одним з найбільш проблемних місць є відсутність туристичних ресурсів світового рівня та неузгодженість туристичної політики, що обмежують темпи росту туристичної індустрії.

У ході дослідження використано кластерний аналіз та моделювання темпів приросту національного доходу від туристичної діяльності. Визначено місце України в туристичному просторі Європи. Акцентовано увагу, що національне бізнес-середовище не сприяє розвитку сфери туризму, негативний вплив має рівень безпеки в країні, а сфера туризму в Україні не розглядається як пріоритетна. Конкурентними перевагами України є оцінка людських ресурсів, ринку праці та охорони здоров’я і гігієни. В цілому передумови для належного розвитку туризму в достатній мірі в Україні не використовуються.

Досліджено ефективність функціонування європейського туристичного простору, у тому числі й України, та виявлено значні регіональні відмінності за величиною приросту національного доходу від туристичної діяльності. Зокрема, зазначено, що лідерами за отриманим доходом в 2017 р. є такі країни, як Кіпр, Мальта, Ірландія, Люксембург, Естонія, Латвія та Литва, які отримали в 2017 р. приблизно по 250 млн. дол. США доходу від індустрії туризму. Більшість країн європейського туристичного простору (Великобританія, Нідерланди, Франція, Іспанія, Італія, Німеччина, Австрія, Греція, Данія, Португалія, Фінляндія, Швеція, Бельгія, Болгарія, Польща, Румунія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Хорватія, Чехія) в середньому мали зростання національного доходу від індустрії туризму в розмірі 170 млн. дол. США. Визначено, що Україна за рівнем ефективності туристичної індустрії займає останнє місце в європейському туристичному просторі (8 млн. дол. США зростання національного доходу від індустрії туризму).

Завдяки визначенню конкурентних переваг та недоліків розвитку туризму в Україні забезпечується можливість обґрунтування засад туристичної політики у відповідності з національними особливостями розвитку туристичної індустрії України.

Біографія автора

Yaroslava Sklyarenko, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, майдан Свободи, 6, м. Харків, Україна, 61022

Асистент

Кафедра міжнародних економічних відносин

Посилання

  1. Parfinenko, A. Yu. (Ed.) (2015). Turystychna polityka zarubizhnykh krain. Kharkiv, 220.
  2. Boiko, O. V. et. al.; Parfinenko, A. Yu. (Ed.) (2013). Osoblyvosti formuvannia ta realizatsiуi turystychnoi polityky derzhavy: mizhnarodnyi, natsionalnyi, rehionalnyi dosvid. Kharkiv, 280.
  3. Sofiichuk, K. (2018). Risks of the Tourism Industry in Ukraine. Journal of Environmental Management and Tourism, 9 (2), 334. doi: https://doi.org/10.14505//jemt.9.2(26).15
  4. Kozmenko, O., Poluliakhova, O., Iastremska, O. (2015). Analysis of countries’ investment attractiveness in the field of tourism industry. Investment Management and Financial Innovations, 12 (3-1), 56–63. doi: https://doi.org/10.21511/imfi.12(3-1).2015.01
  5. Maschke, J., Mundt, J. W. (1999). Instrument of tourism policy. The Tourist Review, 54 (3), 28–29. doi: https://doi.org/10.1108/eb058311
  6. Datzira-Masip, J. (1998). Tourism policy in Spain: An overview. The Tourist Review, 53 (1), 41–50. doi: https://doi.org/10.1108/eb058267
  7. Sirse, J., Mihalic, T. (1999). Slovenian tourism and tourism policy: A case study. The Tourist Review, 54 (3), 34–47. doi: https://doi.org/10.1108/eb058313
  8. Martí, P., Nolasco-Cirugeda, A., Serrano-Estrada, L. (2017). Assessment tools for urban sustainability policies in Spanish Mediterranean tourist areas. Land Use Policy, 67, 625–639. doi: https://doi.org/10.1016/j.landusepol.2017.06.015
  9. Triantafyllopoulos, N. (2017). On the origins of tourist urbanisation in Greece: Land speculation and property market (in)efficiency. Land Use Policy, 68, 15–27. doi: https://doi.org/10.1016/j.landusepol.2017.06.007
  10. Thierse, S. (2017). Policy entrepreneurship in the European Parliament: reconsidering the influence of rapporteurs. Journal of European Public Policy, 26 (2), 267–285. doi: https://doi.org/10.1080/13501763.2017.1409794
  11. Kamkhaji, J. C., Radaelli, C. M. (2016). Crisis, learning and policy change in the European Union. Journal of European Public Policy, 24 (5), 714–734. doi: https://doi.org/10.1080/13501763.2016.1164744
  12. Travel & Tourism Competitiveness Report 2017. Available at: http://reports.weforum.org/travel-and-tourism-competitiveness-report-2017/downloads
  13. World Development Indicators. World Bank. Available at: https://datacatalog.worldbank.org/dataset/world-development-indicators

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Sklyarenko, Y. (2018). Аналіз місця України в європейському туристичному просторі. Technology Audit and Production Reserves, 6(5(44), 35–40. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.152148

Номер

Розділ

Питання макроекономіки та соціально-економічного розвитку: Оригінальне дослідження