Дослідження проблемних аспектів в обліку розрахунків з покупцями інтернет-магазину

Автор(и)

  • Vasyl' Byelozertsev Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0003-4191-9382
  • Olha Prokhvatylo Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-1610-6796

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.152266

Ключові слова:

інтернет-магазин, електронні гроші, електронна торгівля, розрахунки з покупцями, платіжні системи, бухгалтерський облік

Анотація

Об’єктом дослідження виступають розрахунки з покупцями інтернет-магазину. Одним з найбільш проблемних місць є питання обліку та аналізу валютних розрахунків електронної комерції, тому що дане питання залишається поза науковими дослідженнями. Це призводить до виникнення реальних проблем на практиці у відповідних підсистемах системи управління підприємства.

Проаналізована нормативно-правова база українського законодавства щодо здійснення розрахунків з покупцями інтернет-магазину. Досліджено кореспонденцію бухгалтерських рахунків розрахунків з покупцями у розрізі готівкових та електронних грошей. Під час розрахунку електронними грошима було розглянуто такі платіжні системи, як WebMoney, RUpay.

При проведенні дослідження були використані метод наукового узагальнення (при підведенні підсумків даного дослідження), групування та системного аналізу (для визначення сутності розрахунків з покупцями інтернет-магазину).

В ході дослідження було виявлено, що не дивлячись на швидке зростання торгівлі через мережу Інтернет, ця сфера залишається і досі неврегульованою на законодавчому рівні. Законодавством не передбачено окремого нормативного документа, що зміг би регламентувати торгівлю через інтернет-магазин, тобто вона регламентується тими ж самими документами, що й інші види торгівлі. А відображення в бухгалтерському обліку операцій розрахунків з покупцями має здійснюватися залежно від способів доставки та виду розрахунків. При цьому, розрахунки електронними грошима ускладнюються тим, що з метою визначення бази оподаткування суми отриманого доходу, вони повинні бути підтверджені виписками з банку, тобто дані розрахунки мають проводитись за допомогою банку.

Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вони в майбутньому можуть бути використані при прийнятті управлінських рішень керівництвом підприємства та розробці заходів з метою підвищення розрахункової дисципліни між постачальниками та покупцями інтернет-магазину. Дана тематика дослідження на сьогоднішній день є досить перспективною, тому що законодавством України не визначено нормативних документів, що змогли б налагоджувати торгівлю через інтернет-магазин. Таким чином, постає необхідність в удосконалюванні державного регулювання торгівлі через глобальну мережу Інтернет

Біографії авторів

Vasyl' Byelozertsev, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра статистики, обліку та економічної інформатики

Olha Prokhvatylo, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, пр. Гагаріна, 72, м. Дніпро, Україна, 49010

Кафедра статистики, обліку та економічної інформатики

Посилання

  1. Makoveichuk, K. O. (2012). Elektronna komertsiia: bezpeka elektronnykh platezhiv. Donetsk. Available at: http://compi.com.ua/k-o-makovejchuk-elektronna-komerciya.html
  2. Tkachenko, N. M. (2016). Bukhhalterskyi (finansovyi) oblik, opodatkuvannia i zvitnist. Kyiv: Alerta, 928.
  3. Horiachun, T. (2014). Bukhhalterskyi oblik operatsii z elektronnymy hroshyma. Available at: http://afinance.com.ua/events/?show=142
  4. Temple, M. (2012). Online payment security. SecEd, 2012 (5). doi: http://doi.org/10.12968/sece.2012.5.49
  5. UNCTAD B2C e-commerce index 2016. (2016). UNCTAD Technical Notes on ICT for Development, 7. Available at: http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/tn_unctad_ict4d07_en.pdf
  6. Chaffey, D. (2014). Digital Business and E-Commerce Management. Prentice Hall, 754.
  7. Heckmann, P., Kesteloo, M., Schmaus, B., Huisman, R. (2014). Cross-Channel Integration in Retail Creating a Seamless Customer Experience. Available at: http://denizyalcin.com.tr/s/1874/i/Booz__Company_-_Cross_Channel_Integration_in_Retail.pdf
  8. Johansson, B., Karlsson, C., Stough, R. (Eds.) (2016). The Emerging Digital Economy: Entrepreneurship, Clusters, and Policy. doi: http://doi.org/10.1007/3-540-34488-8
  9. Petrusenko, I. (2016). Platnyky yedynoho podatku – yurydychni osoby: osoblyvosti perebuvannia na sproshchenii systemi. Buhalter i zakon, 13. Available at: http://bz.ligazakon.ua/ua/magazine_article/BZ008800
  10. Podatkovyi kodeks Ukrainy (2018). No. 2755-VI. Redaktsiia vid 25.11.2018. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy». VR Ukrainy. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/paran4438
  11. Borisov, A. B. (1999). Bol'shoy ekonomicheskiy slovar'. Moscow, 460.
  12. Kurant, T. (2014). Elektronna komertsiia yak sposib zadovolennia popytu na onlain-rynku. Skhid, 6, 19–24.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Byelozertsev, V., & Prokhvatylo, O. (2018). Дослідження проблемних аспектів в обліку розрахунків з покупцями інтернет-магазину. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(44), 11–15. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.152266

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження