Детермінація напрямів вдосконалення організаційної структури на прикладі діючої сільської ради

Автор(и)

  • Yuliia Shatokhina Чернігівський національний технологічний університет, вул. Шевченка, 95, м. Чернігів, Україна, 14035, Україна https://orcid.org/0000-0003-3000-1285
  • Irina Khovaylo Чернігівський національний технологічний університет, вул. Шевченка, 95, м. Чернігів, Україна, 14035, Україна https://orcid.org/0000-0001-7923-1896

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.153343

Ключові слова:

територіальна громада, організаційна структура, напрями вдосконалення, методика оцінювання

Анотація

Об'єктом дослідження є процес формування ефективної організаційної структури селищної ради для забезпечення виконання її численних завдань, обумовлених необхідністю вирішення складних соціальних та економічних проблем, типових для даного регіону. Одним з найбільш проблемних місць є об’єктивне визначення напрямів вдосконалення організаційної структури діючої сільської ради з урахуванням результатів її діяльності.

Для усунення суб’єктивного підходу використовувалась розроблена методика оцінювання діючої організаційної структури селищної ради, яка передбачає наступний алгоритм дій:

  • розробку номенклатури показників ефективності роботи та їх чисельних значень;
  • розробку анкети з обраними показниками;
  • проведення анкетування;
  • математичну обробку результатів дослідження;
  • детермінацію з урахуванням отриманих результатів напрямів вдосконалення діючої організаційної структури.

В роботі використано статистичні методи – розрахунок відсотку задоволених від загальної кількості опитаних, а також визначення середнього значення задоволеності у балах при п’ятибальному оцінюванні.

Отримано в кількісному вираженні дані про задоволеність респондентів роботою Любецької селищної ради (Україна), яка є типовим представником створених нещодавно місцевих рад. Так, з усіх 10 питань анкети 63,3÷96,7 % респондентів надали позитивні оцінки ефективності роботи діючої сільської ради. Задоволеність 90÷96,7 % респондентів роботою відноситься до координації дії підрозділів; єдності у вирішенні складних питань; залагодженні конфліктів керівниками структурних підрозділів; швидкості реагування співробітників на складні питання; узгодженості цілей підрозділів селищної ради. До 73,3 % респондентів з розумінням відносяться до стилю управління голови селищної ради; послідовності у діях керівництва.

Завдяки анкетуванню отримано можливість чисельного визначення (у відсотках) задоволених роботою діючої організаційної структури, а також оцінити за п’ятибальною шкалою середній бал задоволеності. Зокрема, середній бал (серед респондентів, які задоволені роботою Любецької селищної ради) дорівнює 3,73÷4,16 балів. Отримані результати свідчать, що вдосконалення діючої організаційної структури необхідно здійснювати таким чином, щоб з усіх десяти розглянутих напрямів забезпечити максимальну ефективність та розуміння, а також підтримку з боку громади. У порівнянні з існуючими підходами запропоноване чисельне оцінювання задоволеності за локальними встановленими критеріями забезпечує зростання інформативності та об’єктивне визначення напрямів вдосконалення організаційної структури діючої сільської ради з урахуванням результатів її діяльності.

Біографії авторів

Yuliia Shatokhina, Чернігівський національний технологічний університет, вул. Шевченка, 95, м. Чернігів, Україна, 14035

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра публічного управління та менеджменту організацій

Irina Khovaylo, Чернігівський національний технологічний університет, вул. Шевченка, 95, м. Чернігів, Україна, 14035

Кафедра публічного управління та менеджменту організацій

Посилання

  1. Konstytutsiia Ukrainy (1996). Zakon No. 254k/96-VR 28.06.1996. Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy». VR Ukrainy, St. 98. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80
  2. Pro mistseve samovriaduvannia (1997). Zakon Ukrainy 21.05.1997. No. 280/97. Verkhovna Rada Ukrainy. Kyiv: Parlam. vyd-vo, 24, St. 170. Available at: https://pensia.ua/ua/baza-znan/normativno-zakonodavcha-baza/item/692-zakon-ukrainy-280-97-vr-vid-21-05-1997-pro-mistseve-samovriaduvannia-v-ukraini?start=4
  3. Pro dobrovilne obiednannia terytorialnykh hromad (2015). Zakon Ukrainy No. 157-VII 05.05.2015. Verkhovna Rada Ukrainy. Kyiv: Parlam. vyd-vo. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-19
  4. Liubetska terytorialna hromada. Available at: https://liubech-gromada.gov.ua
  5. Zbarskyi, V. K. (2010). Sotsialna infrastruktura sela yak faktor vidtvorennia robochoi syly. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy, 154 (1), 152–160.
  6. Filipova, N. V., Kosach, I. A., Khavailo, I. P. (2018). Rynok pratsi Chernihivskoi oblasti. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 13 (14).
  7. Shatokhina, Yu. V. (2015). Intensyfikatsiia vprovadzhennia system upravlinnia yakistiu v Chernihivskomu rehioni. Standartyzatsiia, sertyfikatsiia, yakist, 4, 47–53.
  8. Holagh, S. R., Noubar, H. B. K., Bahador, B. V. (2014). The Effect of Organizational Structure on Organizational Creativity and Commitment within the Iranian Municipalities. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 156, 213–215. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.11.175
  9. Kanten, P., Kanten, S., Gurlek, M. (2015). The Effects of Organizational Structures and Learning Organization on Job Embeddedness and Individual Adaptive Performance. Procedia Economics and Finance, 23, 1358–1366. doi: http://doi.org/10.1016/s2212-5671(15)00523-7
  10. Stritesky, M. (2014). New HR Organizational Structures in Czech and Slovak Organizations. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 110, 130–139. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.855
  11. Poghosyan, L., Norful, A. A., Martsolf, G. R. (2017). Organizational structures and outcomes of newly hired and experienced nurse practitioners in New York State. Nursing Outlook, 65 (5), 607–614. doi: http://doi.org/10.1016/j.outlook.2017.03.001
  12. Battaglia, D., Landoni, P., Rizzitelli, F. (2017). Organizational structures for external growth of University Technology Transfer Offices: An explorative analysis. Technological Forecasting and Social Change, 123, 45–56. doi: http://doi.org/10.1016/j.techfore.2017.06.017
  13. Gurianova, E., Mechtcheriakova, S. (2015). Design of Organizational Structures of Management According to Strategy of Development of the Enterprises. Procedia Economics and Finance, 24, 395–401. doi: http://doi.org/10.1016/s2212-5671(15)00695-4
  14. Van der Voet, J. (2014). The effectiveness and specificity of change management in a public organization: Transformational leadership and a bureaucratic organizational structure. European Management Journal, 32 (3), 373–382. doi: http://doi.org/10.1016/j.emj.2013.10.001
  15. Lapach, S. N., Chubenko, A. V., Babich, P. N. (2002). Statistika v nauke i biznese. Kyiv: Morion, 640.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Shatokhina, Y., & Khovaylo, I. (2018). Детермінація напрямів вдосконалення організаційної структури на прикладі діючої сільської ради. Technology Audit and Production Reserves, 6(5(44), 17–21. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.153343

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка: Оригінальне дослідження