Дослідження передумов формування цифрової стратегії підприємства для забезпечення його конкурентоспроможності

Автор(и)

  • Lolita Zakharchenko Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова, вул. Ковальська, 1, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-8771-2729
  • Mohammad Hazrat Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова, вул. Ковальська, 1, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-5681-2209

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.153461

Ключові слова:

розвиток цифрової економіки, цифрова стратегія, цифрове перетворення, конкурентоспроможність підприємства

Анотація

Об'єктом дослідження є процеси формування цифрової стратегії підприємств з метою забезпечення конкурентоспроможності та розвитку цифрової економіки. Одним з найбільш проблемних місць є формування цифрової інфраструктури країни як передумови формування цифрової стратегії підприємств, що забезпечує отримання конкурентних переваг та додаткового економічного ефекту. Також потребують визначення складові цифрової стратегії підприємств, що ґрунтуються на сучасних розробках та досягненнях у сфері інформаційно-комунікаційних технологій.

В ході дослідження використовувалися методи аналізу визначення стану та складових розвитку цифрової економіки. А також порівняльний аналіз розвитку цифрових економік різних країн та основних факторів, які впливають на такий розвиток, та графічний аналіз розвитку складових цифрової економіки.

У роботі визначено проблеми формування цифрової стратегії підприємств, що мають соціально-економічне значення для забезпечення ефективного розвитку підприємств та економіки країни в цілому. Проаналізовано прийняті у різних країнах програми та стратегії розвитку і просування цифрових технологій, визначено напрями цифровізації національних економік та сфер діяльності. Висвітлено тенденції розвитку цифрової економіки України та стан розвитку інформаційно-комунікаційної інфраструктури підприємств.

Обґрунтовано визначальні фактори цифрової трансформації підприємств, такі як поширення використання інтернет-технологій, великих даних, штучного інтелекту, інтелектуальних додатків, блокчейну, цифрових технологічних платформ, адаптивної архітектури безпеки тощо. Показано існуючі проблеми та перспективи поширення застосовування підприємствами у своїй діяльності цифрових технології на основі розроблених цифрових стратегій.

Визначені у роботі пропозиції щодо формування цифрової стратегії підприємств спрямовані на забезпечення цифрової трансформації підприємств та економіки в цілому.

Створення міцного інформаційного потенціалу підприємств на основі визначеної цифрової стратегії, як очікується, дозволить значно покращити їх конкурентоспроможність та економічну ефективність, що вплине на стан розвитку цифрової економіки в цілому.

Біографії авторів

Lolita Zakharchenko, Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова, вул. Ковальська, 1, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат економічних наук, професор кафедри

Кафедра економіки підприємства та корпоративного управління

Mohammad Hazrat, Одеська національна академія зв’язку ім. О. С. Попова, вул. Ковальська, 1, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат економічних наук, професор кафедри

Кафедра економіки підприємства та корпоративного управління

Посилання

  1. Levchaev, P. A. (2005). Osobennosti myshleniya i nauchnogo poznaniya v sovremennom miroustroystve [Features of thinking and scientific knowledge in the modern world order]. Integratsiya obrazovaniya [Integration of education], 1–2, 84–89.
  2. Strelkova, I. A. (2018). Digital Economy: New Opportunities and Threats for the Development of the World Economy. Economics, Taxes & Law, 11 (2), 18–26. doi: https://doi.org/10.26794/1999-849x-2018-11-2-18-26
  3. Khumalo, B. (2010). Digital Economy and Knowledge Economics. International Journal of Innovation in the Digital Economy, 1 (1), 19–36. doi: https://doi.org/10.4018/jide.2010091502
  4. Helbing, D. (2014). Economy 4.0 and Digital Society: The Participatory Market Society is Born (Chapter 8 of Digital Society). SSRN Electronic Journal, 1–31. doi: https://doi.org/10.2139/ssrn.2539330
  5. Ahmad, N., Schreyer, P. (2016). Measuring GDP in a Digitalised Economy. OECD Statistics Working Papers, 2016/07, 1–28. doi: https://doi.org/10.1787/5jlwqd81d09r-en
  6. Matt, C., Hess, T., Benlian, A. (2015). Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering, 57 (5), 339–343. doi: https://doi.org/10.1007/s12599-015-0401-5
  7. Kane, G. C., Palmer, D., Phillips, A. N., Kiron, D., Buckley, N. (2015, July). Strategy, Not Technology, Drives Digital Transformation. MIT Sloan Management Review and Deloitte University Press, 29. Available at: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/fr/Documents/strategy/dup_strategy-not-technology-drives-digital-transformation.pdf
  8. Tavallaei, R., Shokohyar, S., Moosvi, S. M., Sarfi, Z. (2015). Assessing the Evaluation Models of Business Intelligence Maturity and Presenting an Optimized Model. International Journal of Management, Accounting and Economics, 2 (9), 1005–1019.
  9. Ismail, M. H., Khater, M., Zaki, M. (2017, November). Digital Business Transformation and Strategy: What Do We Know So Far? Cambridge Service Alliance, 36. Available at: https://cambridgeservicealliance.eng.cam.ac.uk/resources/Downloads/Monthly%20Papers/2017NovPaper_Mariam.pdf
  10. Gimpel, H., Roglinger, M. (2015). Digital Transformation: Changes and Chances – Insights based on an Empirical Study. Augsburg/Bayreuth: Project Group Business and Information Systems Engineering (BISE) of the Fraunhofer Institute for Applied Information Technology FIT, 20. Available at: https://www.fim-rc.de/wp-content/uploads/Fraunhofer-Studie_Digitale-Transformation.pdf
  11. Bukht, R., Heeks, R. (2017). Defining, Conceptualising and Measuring the Digital Economy. Development Informatics. Working Paper No. 68. Available at: https://www.gdi.manchester.ac.uk/research/publications/di/di-wp68/
  12. Coordination of European, national & regional initiatives. European Commission. Available at: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/cordination-european-national-regional-initiatives
  13. UK Digital Strategy 2017. Policy paper. (2017, March 1). Government Digital Service. Available at: https://www.gov.uk/government/publications/uk-digital-strategy/uk-digital-strategy
  14. China unveils targets for 2015: Li Keqiang’s speech as it happened. (2015, March 5). South China Morning Post. Available at: http://www.scmp.com/news/china/article/1729846/live-li-keqiang-unveils-chinas-annual-work-report
  15. Smart Japan ICT Strategy. (2014, June). Ministry of Internal Affairs and Communications. Available at: http://www.soumu.go.jp/main_content/000301884.pdf
  16. Kallio, J. (2016, August 25). Digital Disruption of Industry: Case Korea. Disruption Brief, 6. Available at: https://editors.aalto.fi/en/midcom-serveattachmentguid-1e66ab0724c9bca6ab011e694b2f7d48f8b4c534c53/disruptionbrief_no06_countryreportsouthkorea_v1.1.pdf?_ga=2.253179149.541633497.1546173309-922618150.1546173309
  17. Industrial Internet Consortium. Available at: https://www.iiconsortium.org/index.htm
  18. Digital Single Market – Digitising European Industry Questions & Answers. (2016, April 19). European Commission. Available at: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-16-1409_en.htm
  19. DESI 2018. Digital Economy and Society Index: Methodological note. (2018, May). European Commission. Available at: http://ec.europa.eu/information_society/newsroom/image/document/2018-20/desi-2018-methodology_E886EDCA-B32A-AEFB-07F5911DE975477B_52297.pdf
  20. Europe's Digital Progress Report (EDPR) 2017 Country Profile Cyprus. Available at: https://ec.europa.eu/newsroom/document.cfm?doc_id=44294
  21. Pro skhvalennya Kontseptsiyi rozvytku tsyfrovoyi ekonomiky ta suspilʹstva Ukrayiny na 2018–2020 roky ta zatverdzhennya planu zakhodiv shchodo yiyi realizatsiyi: Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated January 17, 2018, No. 67-p. Government portal. Available at: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-cifrovoyi-ekonomiki-ta-suspilstva-ukrayini-na-20182020-roki-ta-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-yiyi-realizaciyi
  22. The Little Data Book on Information and Communication Technology 2017. (2017). The World Bank, 248. doi: https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1028-2
  23. Digital Density Index: Guiding Digital Transformation. (2005). Accenture, 16. Available at: https://www.accenture.com/t20150523T023959__w__/it-it/_acnmedia/Accenture/Conversion-Assets/DotCom/Documents/Global/PDF/Dualpub_13/Accenture-Digital-Density-Index-Guiding-Digital-Transformation.pdf
  24. Opitz, M., Schreiber, B., Pfirsching, V., Gonzalez, A. (2016, March). Digital Transformation. Arthur D. Little. Available at: http://www.adlittle.com/en/insights/viewpoints/digital-transformation
  25. Tap Into New Growth With Intelligent Connectivity. Mapping your transformation into a digital economy with GCI 2018. (2018). GCI. Global Connectivity Index. Huawei Technologies Co., 70. Available at: https://www.huawei.com/minisite/gci/assets/files/gci_2018_whitepaper_en.pdf?v=20180625

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Zakharchenko, L., & Hazrat, M. (2018). Дослідження передумов формування цифрової стратегії підприємства для забезпечення його конкурентоспроможності. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(44), 34–40. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.153461

Номер

Розділ

Економічна кібернетика: Оригінальне дослідження