Вдосконалення методу оцінювання інфраструктури підприємства
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.159210Ключові слова:
інфраструктура підприємства, комплексна оцінка, якісна оцінка, витрати на управління інфраструктурою підприємства, впровадження нового ІТ-сервісу.Анотація
Об’єктом дослідження є інфраструктура підприємства. Основним завданням інфраструктури підприємства є забезпечення доступності ІТ-сервісів і програмного забезпечення для користувачів і підтримка зростання бізнесу. Основним недоліком існуючого процесу оцінювання інфраструктури підприємства є визначення основних її компонентів. Одним з найбільш проблемних місць є оцінювання інфраструктури підприємства для визначення впливу від впровадження нового ІТ-сервісу в умовах постійної зміни функціональних вимог кінцевих користувачів.
На основі результатів проведеного аналізу проблем оцінювання інфраструктури та існуючих варіантів терміну «інфраструктура підприємства» визначено основні елементи інфраструктури підприємства. Запропоновано визначити інфраструктуру підприємства як набір взаємопов’язаних ІТ-сервісів, інформаційних та комунікаційних технологій, об’єднаних комп’ютерною мережею підприємства.
В ході дослідження проведено аналіз основних методів оцінювання інфраструктури підприємства, визначено їх переваги та недоліки. В результаті аналізу процесу оцінювання інфраструктури підприємства запропоновано удосконалений метод оцінювання інфраструктури підприємства.
Запропонований метод, на відміну від існуючих, поєднує кількісну оцінку витрат і якісну оцінку компонентів оновленої інфраструктури підприємства, що дозволяє комплексно оцінити його інфраструктуру і сформувати рекомендації щодо застосування обраного ІТ-сервісу.
Перевага запропонованого методу полягає в тому, що він дає можливість сформувати попередню оцінку планованих змін в інфраструктурі підприємства і тим самим відмовитися від проведення змін в разі їх низької ефективності. Відзначено, що будь-яка модифікація інфраструктури підприємства призводить до зміни показника оцінки його якості. Отже, виявлення динаміки показника оцінки якості дозволить контролювати рівень якості інфраструктури підприємства. Накопичена статистика дає можливість виявити тренди і на основі їх аналізу своєчасно прийняти рішення про необхідність змін в інфраструктурі підприємства з метою його адаптації до нових умов.
Результати оцінки інфраструктури підприємства також можуть бути використані для розробки управлінських рішень щодо розвитку і вдосконалення підприємства.
Посилання
- Lavinghouze, S. R., Snyder, K., Rieker, P. P. (2014). The component model of infrastructure: a practical approach to understanding public health program infrastructure. American journal of public health, 104 (8), 14–24. doi: http://doi.org/10.2105/ajph.2014.302033
- Pushkar', A. I., Garkin, V. V. (2013). Ispol'zovanie modeli zrelosti ІT-infrastruktury v otsenke kachestva informatsionnykh sistem predpriyatiya. Vіsnik Sums'kogo derzhavnogo unіversitetu. Serіya: Ekonomіka, 3, 130–145.
- Kralik, L., Senkerik, R., Jasek, R. (2015). Proposal of evaluation criteria for free and open source tools for modelling and support of it service management according to ITIL. 29th European Conference on Modelling and Simulation, ECMS 2015, 537–542. doi: http://doi.org/10.7148/2015-0537
- Colledani, M., Tolio, T., Fischer, A., Iung, B., Lanza, G., Schmitt, R., Váncza, J. (2014). Design and management of manufacturing systems for production quality. CIRP Annals – Manufacturing Technology, 63 (2), 773–796. doi: http://doi.org/10.1016/j.cirp.2014.05.002
- Maevskiy, D. A., Maevskaya, E. Yu. (2008). Osnovnye printsipy postroeniya uchetnykh sistem operatsionnogo upravleniya. Elektromashinobuduvannya ta elektroobladnannya, 70, 123–126.
- Vishnyakov, Yu. M., Novikov, S. Yu. (2008) Formalizatsiya zadachi upravleniya urovnem servisov v informatsionnykh sistemakh. Izvestiya YUFU. Tekhnicheskie nauki, 4, 133–136.
- Scheibenberger, K., Pansa, I. (2008). Modelling dependencies of IT Infrastructure elements. 3rd IEEE/IFIP International Workshop on Business-driven IT Management. Salvador, 112–113. doi: http://doi.org/10.1109/bdim.2008.4540083
- da Silv, L. F., Brito e Abreu, F. (2010). An IT Infrastructure Patterns Approach to Improve IT Service Management Quality. Seventh International Conference on the Quality of Information and Communications Technology, 171–176. doi: http://doi.org/10.1109/quatic.2010.34
- Traub, M., Maier, A., Barbehön, K. L. (2017). Future Automotive Architecture and the Impact of IT Trends. IEEE Software, 34 (3), 27–32. doi: http://doi.org/10.1109/ms.2017.69
- Serrano, N., Gallardo, G., Hernantes, J. (2015). Infrastructure as a Service and Cloud Technologies. IEEE Software, 32 (2), 30–36. doi: http://doi.org/10.1109/ms.2015.43
- Armendariz, M., Johansson, C., Nordström, L., Yunta Huete, A., García Lobo, M. (2017). Method to design optimal communication architectures in advanced metering infrastructures. IET Generation, Transmission & Distribution, 11 (2), 339–346. doi: http://doi.org/10.1049/iet-gtd.2016.0481
- Marrone, M., Kolbe, L. M. (2011). Impact of IT Service Management Frameworks on the IT Organization. Business & Information Systems Engineering, 3 (1), 5–18. doi: http://doi.org/10.1007/s12599-010-0141-5
- Dong, W., Ji, Q. D., He, L. N. (2014). An Enterprise-Wide Digital Archive Management System Infrastructure. Applied Mechanics and Materials, 513-517, 2420–2423. doi: http://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amm.513-517.2420
- Liu, S.-C., Wu, T.-H. (2010). Enterprise Information Infrastructure Constructed by Integral Planning. International Journal for Digital Society, 1 (3), 172–178. doi: http://doi.org/10.20533/ijds.2040.2570.2010.0022
- DSTU ISO 9004:2012 (ISO 9004:2009, IDT) (2013). Upravlinnia zadlia dosiahnennia staloho uspikhu orhanizatsii. Pidkhid na osnovi upravlinnia yakistiu. Na zaminu DSTU ISO 9004:2001; chynnyi z 2013-05-01. Kyiv: Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 60.
- Martini, B., Paganelli, F. (2016). A service-oriented approach for dynamic chaining of virtual network functions over multi-provider software-defined networks. Future Internet, 8 (2), 24. doi: http://doi.org/10.3390/fi8020024
- Levykin, V. M., Yur'ev, I. A. (2016). Razrabotka modeley otsenki kachestva infrastruktury predpriyatiya i infrastruktury informatsionnoy sistemy. Radioelektronnye i komp'yuternye sistemy, 3 (77), 100–105.
- Melendez, K., Dávila, A., Pessoa, M. (2016). Information technology service management models applied to medium and small organizations: A systematic literature review. Computer Standards & Interfaces, 47, 120–127. doi: http://doi.org/10.1016/j.csi.2015.10.001
- Levykin, V., Iuriev, I. (2017). Stages and results of typical project on development of IT organization strategy. Wschodnie partnerstwo – 2017, 3, 10–13.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Viktor Levykin, Ivan Iuriev
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.