Раціоналізація управління портовою інфраструктурою в період льодової навігації

Автор(и)

  • Andrey Lysyy Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія», вул. Чорноморська, 19, м. Маріуполь, Україна, 87517, Україна https://orcid.org/0000-0002-5596-0856
  • Vitaliy Kotenko Національний університет «Одеська морська академія», вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-3044-7570
  • Stanislav Yakovtsev Національний університет «Одеська морська академія», вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-1293-1403

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.160522

Ключові слова:

управління морською портовою інфраструктурою, збільшення вантажообігу, морський порт, льодова навігація.

Анотація

Об'єктом дослідження є управління морською портовою інфраструктурою в період льодової навігації. Одним з найбільш проблемних питань є раціоналізація і ефективність льодової проводки. На основі статистичних даних було відзначено значне зниження вантажообігу в портах Азовського моря (Маріуполь і Бердянськ (Україна)) протягом усього льодового періоду. Проведено дослідження необхідності використання аналізу і прогнозування сезонних процесів в управлінні виробничою діяльністю морських портів, за допомогою статистичних даних, для визначення динаміки вантажообігу морських портів в період льодової обстановки. На основі статистичного аналізу даних було сформульовано поняття сезонності льодоутворення в Азовському морі.

В процесі дослідження дано визначення поняття фактора сезонності як категорії, що виражається у вигляді коливальних процесів. А також розроблено підхід до формування інформаційної бази, що враховує різні форми виробничої діяльності порту в умовах льодової обстановки, що задовольняє вимогам безперервного планування і регулювання роботи порту. Запропонований і розроблений словесний алгоритм прогнозу стану льодового покриву для формування караванів з метою статистичного прогнозування, включаючи всі стадії обробки динамічних рядів. В результаті було доведено суттєве зменшення вантажообігу портів в період льодової обстановки і запропоновані способи підвищення пропускної здатності водних шляхів в льодовий період. На думку авторів, за допомогою фактора сезонності і прогнозування льодоутворення, на основі словесного алгоритму, можна досягти зменшення витрат на використання криголама під час льодової навігації. Передбачається, що зниження виходів криголама в рейс може бути знижено з 10–15 до 4–5. Це, в свою чергу, значно знизить витрати портів на утримання криголама і підвищить продуктивність портів під час льодової навігації.

Біографії авторів

Andrey Lysyy, Азовський морський інститут Національного університету «Одеська морська академія», вул. Чорноморська, 19, м. Маріуполь, Україна, 87517

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра навігації і управління судном

Vitaliy Kotenko, Національний університет «Одеська морська академія», вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029

Аспірант

Кафедра технічної експлуатації флоту

Stanislav Yakovtsev, Національний університет «Одеська морська академія», вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029

Аспірант

Кафедра технічної експлуатації флоту

Посилання

  1. Pokazateli raboty 2019. Administratsiya morskikh portov Ukrainy. Available at: http://www.uspa.gov.ua/ru/pokazateli-raboty
  2. Lobanov, V. A. (2011). Modelirovanie vzaimodeystviya l'da s konstruktsiyami. Vestnik nauchno-tekhnicheskogo razvitiya, 10 (50), 31–39.
  3. Golikov, V. V., Lysyy, A. A. (2012). Raschet maksimal'no dopustimykh prokhodnykh kharakteristik sudna v portovykh vodakh. Zabezpechennya bezavarіynogo plavannya suden. Odessa: VidavІnform ONMA, 67–69.
  4. Valdez Banda, O. A., Goerlandt, F., Montewka, J., Kujala, P. (2014). Winter navigation at the Baltic Sea: An analysis of accidents occurred during winters 2002–2003 & 2009–2013. Safety and Reliability: Methodology and Applications. Wroclaw, 83–92. doi: http://doi.org/10.1201/b17399-14
  5. Boström, M., Österman, C. (2016). Improving operational safety during icebreaker operations. WMU Journal of Maritime Affairs, 16 (1), 73–88. doi: http://doi.org/10.1007/s13437-016-0105-9
  6. Dashkevich, L. V., Nemtseva, L. D., Berdnikov, S. V. (2016). Otsenka ledovitosti Azovskogo morya v XXI veke po sputnikovym snimkam Terra/Aqua MODIS i rezul'tatam matematicheskogo modelirovaniya. Sovremennye problemy distantsionnogo zondirovaniya zemli iz kosmosa, 13 (5), 91–100.
  7. Matishov, G. G., Matishov, D. G., Gargopa, Yu. M., Dashkevich, L. V. (2010). Zamerzanie Azovskogo morya i klimat v nachale XXI veka. Vestnik Yuzhnogo nauchnogo tsentra RAN, 6 (1), 33–40.
  8. Baran, J., Górecka, A. (2015). Seaport efficiency and productivity based on Data Envelopment Analysis and Malmquist Productivity Index. Logistics & Sustainable Transport, 6 (1), 25–33. doi: http://doi.org/10.1515/jlst-2015-0008
  9. Karulin, E., Karulina, M., Kazantsev, M., Proniashkin, A., Zaikin, D. (2018). Definition of Efficiency and Safety Criteria for Icebreaker in Ice Management Operations. Volume 8: Polar and Arctic Sciences and Technology; Petroleum Technology. doi: http://doi.org/10.1115/omae2018-77404
  10. Dergausov, M., Zinchenko, S., Yanchetskyy, O., Zaytsev, V. (2018). Justification of the choice of an icebreaker for winter navigation in the Azov Sea. Shipbuilding and Marine Infrastructure, 1 (9), 108–114.
  11. Pravyla lodovoho provedennia suden (2011). Nakaz Ministerstva infrastruktury Ukrainy No. 14 vid 12.03.2011. Ministerstvo yustytsii Ukrainy No. 447 (19185). 04.04.2011, 15.
  12. Zinchenko, S. G., Yanchetskyі, O. V. (2018). Analysis of ice conditions of winter navigation in the Azov sea for the substantiation of the icebreaker selection. Collection of Scientific Publications NUS, 1–2. doi: http://doi.org/10.15589/jnn20180102
  13. Pro znyzhennia stavok portovykh zboriv (2017). Nakaz Ministerstva infrastruktury Ukrainy 27.12.2017. No. 474. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0046-18

Опубліковано

2018-12-20

Як цитувати

Lysyy, A., Kotenko, V., & Yakovtsev, S. (2018). Раціоналізація управління портовою інфраструктурою в період льодової навігації. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(45), 30–35. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.160522

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження