Дослідження гастрономічного бренду одеси та практичні рекомендації щодо вирішення ключових проблем

Автор(и)

  • Dmytro Kharenko Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0001-7978-3287
  • Oksana Dyshkantiuk Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0001-9812-1916
  • Svitlana Salamatina Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0002-1584-2265
  • Iuliia Khalilova-Chuvaeva Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0002-1935-7793
  • Liliia Kovalenko Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039, Україна https://orcid.org/0000-0002-1330-0702

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.161206

Ключові слова:

гастрономічний бренд, гастрономічний туризм, формування бренду дестинацій, туристична дестинація

Анотація

Дана робота була спрямована на дослідження процесу формування гастрономічного бренду для посилення привабливості туристичної дестинації. Формування конкурентоспроможнього гастрономічного бренду є ефективною стратегією в боротьбі за міжнародні ринки, забезпечуючи стабільний туристичний потік і економічний розвиток регіону. Об’єктом дослідження є гастрономічний бренд мультикультурної туристичної дестинації на прикладі міста Одеси (Україна). Однією із найбільших проблем при формуванні гастрономічного бренду Одеси є недостатня взаємодія його основних складових. У цьому процесі взаємодії повинні брати участь усі зацікавлені сторони й учасники ринку. Крім того, в м. Одеса ще не розроблена ефективна стратегія для формування регіонального гастрономічного бренду. Необхідно визначити основних учасників гастрономічного життя міста, їх роль у формуванні бренду та сформувати стратегію взаємовигідного розвитку. В результаті застосування методів контент-аналізу та експертного інтерв'ювання був зроблений висновок про великий нереалізований потенціал гастрономічного бренду Одеси як на міжнародному, так і на національному рівні. У тому числі було встановлено, що ресторанний бізнес і гастрономічні фестивалі є вкрай важливими елементами у формуванні гастрономічного бренду, як джерело гастрономічної культури. Були виявлені ключові проблеми, пов'язані з формуванням гастрономічного бренду міста. Для їх рішення було висунуто ідею зі створення гастрономічних карт-путівників міста Одеси, які проінформують туристів і жителів міста про гастрономічне життя регіону. Дані інформаційні системи дозволять усім учасникам ринку ефективно взаємодіяти між собою. Також були розроблені шляхи формування бренду на основі культурних і кулінарних традицій міста та регіону. Практична цінність проведеного дослідження полягає в тому, що воно може виступати базою для подальших досліджень і сформувати ефективну стратегію просування міста Одеси як туристичної дестинації.

Біографії авторів

Dmytro Kharenko, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Oksana Dyshkantiuk, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Svitlana Salamatina, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Iuliia Khalilova-Chuvaeva, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Кандидат політичних наук, доцент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Liliia Kovalenko, Одеська національна академія харчових технологій, вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна, 65039

Асистент

Кафедра готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

  1. Pine, B. J., Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business Review, 76 (4), 97–105.
  2. Bessiere, J., Tibere, L. (2013). Traditional food and tourism: French tourist experience and food heritage in rural spaces. Journal of the Science of Food and Agriculture, 93 (14), 3420–3425. doi: http://doi.org/10.1002/jsfa.6284
  3. Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British Food Journal, 111 (4), 317–326. doi: http://doi.org/10.1108/00070700910951470
  4. Hjalager, A. M. (2004). What do tourists eat and why? Towards a sociology of gastronomy and tourism. Tourism, 52 (2), 195–201.
  5. Richards, G. (2002). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? Tourism and Gastronomy, 11, 3–20.
  6. Scarpato, R., Daniele, R. (2003). New global cuisine: tourism, authenticity and sense of place in postmodern gastronomy. Food Tourism Around The World, 296–313. doi: http://doi.org/10.1016/b978-0-7506-5503-3.50020-8
  7. Martin, C. A., Torres, J. M., Aguilar, R. M., Diaz, S. (2018). Using Deep Learning to Predict Sentiments: Case Study in Tourism. Complexity, 2018, 1–9. doi: http://doi.org/10.1155/2018/7408431
  8. Fuchs, M., Höpken, W., Lexhagen, M. (2017). Business intelligence for destinations. Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality, 290–310. doi: http://doi.org/10.4324/9781315565736-24
  9. Robinson, R. N. S., Getz, D. (2014). Profiling potential food tourists: an Australian study. British Food Journal, 116 (4), 690–706. doi: http://doi.org/10.1108/bfj-02-2012-0030
  10. Kharenko, D., Dyshkantiuk, O., Salamatina, S., Kovalenko, L. (2018). Research of the gastronomic brand of tourist destination. Technology Audit and Production Reserves, 3 (5 (41)), 15–21. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.135484

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-20

Як цитувати

Kharenko, D., Dyshkantiuk, O., Salamatina, S., Khalilova-Chuvaeva, I., & Kovalenko, L. (2018). Дослідження гастрономічного бренду одеси та практичні рекомендації щодо вирішення ключових проблем. Technology Audit and Production Reserves, 1(5(45), 33–35. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.161206

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи