Дослідження гастрономічного бренду одеси та практичні рекомендації щодо вирішення ключових проблем
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.161206Ключові слова:
гастрономічний бренд, гастрономічний туризм, формування бренду дестинацій, туристична дестинаціяАнотація
Дана робота була спрямована на дослідження процесу формування гастрономічного бренду для посилення привабливості туристичної дестинації. Формування конкурентоспроможнього гастрономічного бренду є ефективною стратегією в боротьбі за міжнародні ринки, забезпечуючи стабільний туристичний потік і економічний розвиток регіону. Об’єктом дослідження є гастрономічний бренд мультикультурної туристичної дестинації на прикладі міста Одеси (Україна). Однією із найбільших проблем при формуванні гастрономічного бренду Одеси є недостатня взаємодія його основних складових. У цьому процесі взаємодії повинні брати участь усі зацікавлені сторони й учасники ринку. Крім того, в м. Одеса ще не розроблена ефективна стратегія для формування регіонального гастрономічного бренду. Необхідно визначити основних учасників гастрономічного життя міста, їх роль у формуванні бренду та сформувати стратегію взаємовигідного розвитку. В результаті застосування методів контент-аналізу та експертного інтерв'ювання був зроблений висновок про великий нереалізований потенціал гастрономічного бренду Одеси як на міжнародному, так і на національному рівні. У тому числі було встановлено, що ресторанний бізнес і гастрономічні фестивалі є вкрай важливими елементами у формуванні гастрономічного бренду, як джерело гастрономічної культури. Були виявлені ключові проблеми, пов'язані з формуванням гастрономічного бренду міста. Для їх рішення було висунуто ідею зі створення гастрономічних карт-путівників міста Одеси, які проінформують туристів і жителів міста про гастрономічне життя регіону. Дані інформаційні системи дозволять усім учасникам ринку ефективно взаємодіяти між собою. Також були розроблені шляхи формування бренду на основі культурних і кулінарних традицій міста та регіону. Практична цінність проведеного дослідження полягає в тому, що воно може виступати базою для подальших досліджень і сформувати ефективну стратегію просування міста Одеси як туристичної дестинації.
Посилання
- Pine, B. J., Gilmore, J. H. (1998). Welcome to the experience economy. Harvard Business Review, 76 (4), 97–105.
- Bessiere, J., Tibere, L. (2013). Traditional food and tourism: French tourist experience and food heritage in rural spaces. Journal of the Science of Food and Agriculture, 93 (14), 3420–3425. doi: http://doi.org/10.1002/jsfa.6284
- Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed. British Food Journal, 111 (4), 317–326. doi: http://doi.org/10.1108/00070700910951470
- Hjalager, A. M. (2004). What do tourists eat and why? Towards a sociology of gastronomy and tourism. Tourism, 52 (2), 195–201.
- Richards, G. (2002). Gastronomy: an essential ingredient in tourism production and consumption? Tourism and Gastronomy, 11, 3–20.
- Scarpato, R., Daniele, R. (2003). New global cuisine: tourism, authenticity and sense of place in postmodern gastronomy. Food Tourism Around The World, 296–313. doi: http://doi.org/10.1016/b978-0-7506-5503-3.50020-8
- Martin, C. A., Torres, J. M., Aguilar, R. M., Diaz, S. (2018). Using Deep Learning to Predict Sentiments: Case Study in Tourism. Complexity, 2018, 1–9. doi: http://doi.org/10.1155/2018/7408431
- Fuchs, M., Höpken, W., Lexhagen, M. (2017). Business intelligence for destinations. Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality, 290–310. doi: http://doi.org/10.4324/9781315565736-24
- Robinson, R. N. S., Getz, D. (2014). Profiling potential food tourists: an Australian study. British Food Journal, 116 (4), 690–706. doi: http://doi.org/10.1108/bfj-02-2012-0030
- Kharenko, D., Dyshkantiuk, O., Salamatina, S., Kovalenko, L. (2018). Research of the gastronomic brand of tourist destination. Technology Audit and Production Reserves, 3 (5 (41)), 15–21. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.135484
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Dmytro Kharenko, Oksana Dyshkantiuk, Svitlana Salamatina, Iuliia Khalilova-Chuvaeva, Liliia Kovalenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.