Розробка інноваційної технології навчання в системах з дуальними процесами
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.164308Ключові слова:
інноваційна освітня технологія, системи з дуальними процесами, цифрова платформа знань, модель професійних знаньАнотація
В роботі запропонована розробка інноваційної технології навчання в системах з дуальними процесами. Об'єктом дослідження обрані інформаційно-технологічні процеси і явища, що виникають в системах з дуальними процесами. В ході дослідження запропоновано створення віртуальної студентської дослідно-експериментальної студії моделювання професійних знань. Одним з найбільш проблемних місць є створення і апробація цифрової платформи дисциплін за фахом. Дослідження передбачає в подальшому перехід від традиційних методів викладання до методів консалтингового формування професійних знань студентів за фахом на основі імітаційного моделювання. Завданнями студентів при цьому є розробка моделі дисциплін і формування їх індивідуальних моделей професійних знань за фахом. В ході дослідження використовувалися основи теорії систем для побудови методичної бази для розробки інноваційної технології навчання і методи статистики для оцінки можливості створення моделей професійних знань. Отримано інноваційну освітню технологію, яка має ряд особливостей. Зокрема, вона передбачає розробку моделі професійних знань, яка складається з безлічі вивчених дисциплін, практичних занять, технічних засобів навчання, оцінок і самооцінок, відносин між елементами моделі, темпоральних відносин. Запропоновано схему організації навчального процесу з використанням спеціально побудованої цифрової платформи знань. Показано порівняння традиційної схеми навчання та схеми навчання на основі цифрової платформи знань. Крім цього, в рамках досліджень проведена оцінка можливості створення моделей професійних знань, при цьому розрахунок узгодженості експертних оцінок проводився з використанням коефіцієнта конкордації Кендалла. Завдяки цьому забезпечується можливість отримання показників затребуваності запропонованої інноваційної технології навчання в системах з дуальними процесами. Оцінки експертів показали, що створення студентами моделей професійних знань дозволить їм систематизувати свої знання в системах з дуальними процесами.
Посилання
- Meteshkin, K. A. (2004). Kiberneticheskaya pedagogika: teoreticheskie osnovy upravleniya obrazovaniem na baze integrirovannogo intellekta. Kharkiv: Mezhdunarodnyy slavyanskiy universitet, 400.
- Meteshkin, K. A., Morozova, O. I., Fedorchenko, L. A., Khayrova, N. F. (2012). Kiberneticheskaya pedagogika: ontologicheskiy inzhiniring v obuchenii i obrazovanii. Kharkiv: KHNAGKH, 207.
- Konysheva, A. V., Ibragimova, E. N. (2017). Training of Engineers in Mathematics at University on the Basis of the Information Cybernetic Approach. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13 (8), 4379–4391. doi: http://doi.org/10.12973/eurasia.2017.00933a
- Manako, A. F., Sinitsa, E. M. (2017). Informatsionnye tekhnologii v obrazovanii. Upravlyayushhie sistemy i mashiny, 2, 46–57.
- Martin, B., Mitroic, A. (2002). Automatic problem generation in constraint-based tutors. Intelligent Tutoring Systems. Springer Berlin Heidelberg, 388–389. doi: http://doi.org/10.1007/3-540-47987-2_42
- Savin-Baden, M. (2007). A practical guide to problem-based learning online. New York: Routledge, 151. doi: http://doi.org/10.4324/9780203938140
- Christensen, C. M., Eyring, H. J. (2011). The innovative university: Changing the DNA of higher education from the inside out. San Francisco: Jossey-Bass, 512.
- Greasley, A. (2017). Simulation modelling for business. Routledge, 230. doi: http://doi.org/10.4324/9781315243085
- Macal, C. M. (2016). Everything you need to know about agent-based modelling and simulation. Journal of Simulation, 10 (2), 144–156. doi: http://doi.org/10.1057/jos.2016.7
- Prigarina, T. A., Chebotarev, P. Yu.; Krymskiy, S. B. (Ed.) (1990). Ekspertnye otsenki v sotsiologicheskikh issledovaniyakh. Kyiv: Naukova Dumka, 190–225.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Olga Morozova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.