Експериментальні дослідження процесу шліфування планетарною шліфувальною головкою

Автор(и)

  • Nikolai Kalinichenko Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070, Україна https://orcid.org/0000-0002-8685-065X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.164622

Ключові слова:

планетарна шліфувальна головка, глибинне шліфування, температура шліфування, підповерхневі шари деталі

Анотація

Об'єктом дослідження є процес глибинного шліфування деталей авіаційних двигунів із важкооброблюваних матеріалів. В авіаційній галузі з таких матеріалів (сталь 4Х5МФ1С, ХН53КВМТЮБ та ін.) виробляють лопатки та диски турбін, сегменти соплових апаратів, сектори вхідних направляючих апаратів, плунжери, поршні, зубчаті колеса і т. д. Лезові методи оброблення не є дуже ефективними при створенні подібних деталей. Підвищений знос технологічного обладнання, інструменту призводить до росту температури у зоні різання, що негативно впливає на показники якості і знижує ресурс виробу в цілому. Постійне заточення, правлення або зміна інструменту на новий, додаткове налаштування технологічного обладнання призводить до збільшення собівартості виготовлення деталей з важкооброблюваних матеріалів. Впровадження глибинного шліфування у технологічні процеси дозволяє уникнути зазначених вище негативних факторів. Збільшення технологічних режимів шліфування знижує час оброблення, але стає причиною виникнення в поверхневих шарах припікань і пошкодження оброблюваної поверхні. Експериментальні дослідження процесу глибинного шліфування проводили з метою визначення температур у підповерхневих шарах деталі в процесі її оброблення і подальшого порівняння з теоретично отриманими результатами розробленої математичної моделі. Оброблення виконували на плоскошліфувальному верстаті Jotes SPD-30b (Польща). Температуру замірювали контактним методом (вимірювачем ОВЕН МВА 8, Росія) і безконтактним (пірометром СТ 3M, Німеччина). Результати отриманих експериментальних значень температур наведені у вигляді таблиць. За результатами виконаних досліджень було встановлено, що застосування планетарної шліфувальної головки для технології глибинного шліфування деталей машинобудівної і авіаційної галузей з важкооброблюваних, корозійностійких матеріалів приводить до зниження енергосилових показників процесу. Крім цього спостерігається поліпшення класу чистоти поверхні (шорсткість оброблюваних поверхонь Ra знаходиться в межах 1,25–1,8 мкм). Отримані результати свідчать, що технологію глибинного шліфування слід впроваджувати у технологічні процеси замість операцій фрезерування, зовнішнього протягування і традиційного шліфування.

Біографія автора

Nikolai Kalinichenko, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070

Кафедра технології будування авіаційних двигунів

Посилання

  1. Yao, C. F., Jin, Q. C., Huang, X. C., Wu, D. X., Ren, J. X., Zhang, D. H. (2012). Research on surface integrity of grinding Inconel718. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 65 (5-8), 1019–1030. doi: http://doi.org/10.1007/s00170-012-4236-7
  2. Hood, R., Cooper, P., Aspinwall, D. K., Soo, S. L., Lee, D. S. (2015). Creep feed grinding of γ-TiAl using single layer electroplated diamond superabrasive wheels. CIRP Journal of Manufacturing Science and Technology, 11, 36–44. doi: http://doi.org/10.1016/j.cirpj.2015.07.001
  3. Bi, X. F. (2013). Effects of Grinding Parameters on Creep Feed Grinding. Advanced Materials Research, 658, 255–258. doi: http://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.658.255
  4. Ploskoshlifoval'nyy stanok s gorizontal'noy os'yu vrashheniya Jotes SPD-30b (1975). Fabryka szlifierek «PONAR-Lódz». Zaklad «Jotes», 226.
  5. Surdu, N. V. (2005). Povyshenie effektivnosti shlifovaniya trudnoobrabatyvaemykh materialov za schet usovershenstvovaniya kinematiki protsessov. Kharkiv: Institut problem mashinostroeniya im. A. N. Podgornogo NAN Ukrainy, 241.
  6. Tarelin, A. A., Surdu, N. V., Telegin, A. V., Fistik, A. G. (2009). Sozdanie planetarnoy golovki dlya glubinnogo shlifovaniya trudno-obrabatyvaemykh materialov. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (6 (40)), 4–12. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/22015/19522
  7. Lenze SMVector – preobrazovatel' chastoty. Available at: https://saa.su/Manual/Lenze/SMV_IP31_IP65(RUS).pdf
  8. Kurin, M. O. (2011). Doslidzhennia tekhnolohii planetarnoho hlybynnoho shlifuvannia ploskykh poverkhon detalei aviatsiinykh dvyhuniv. Kharkiv: NAU im. M. Ye. Zhukovskoho «KhAI», 179.
  9. Zubchenko, A. S. (Ed.) (2003). Marochnik staley i splavov. Moscow: Mashinostroenie, 784.
  10. Eliseev, Yu. S., Novikov, V. S., Starkov, V. K., Ryabtsev, S. A. (2001). Profil'noe glubinnoe shlifovanie zubchatykh koles. Vestnik mashinostroeniya, 1, 41–44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Kalinichenko, N. (2018). Експериментальні дослідження процесу шліфування планетарною шліфувальною головкою. Technology Audit and Production Reserves, 2(1(46), 15–17. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.164622

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи