Діагностування перспективного стану інвестиційної активності вантажних автоексплуатаційних підприємств

Автор(и)

  • Yuliia Malakhova Національний транспортний університет, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-8769-7597

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.168165

Ключові слова:

інвестиційна активність підприємства, можливості фінансування інвестиційних витрат, оцінка використання власних джерел фінансування

Анотація

Об’єктом дослідження є інвестиційна активність вантажних автоексплуатаційних підприємств. Інвестиційна активність є узагальнюючою характеристикою стану інвестиційної діяльності, який визначається її обсягами та ефективністю в межах наявного фінансового потенціалу господарюючого суб’єкту. Показники стану та ефективності інвестиційної діяльності характеризують поточний стан інвестиційної активності, а фінансовий потенціал – її перспективний стан. Тому для діагностики перспективного стану інвестиційної активності вантажних автоексплуатаційних підприємств використовувалася система часткових показників, що охоплює оцінку фінансових можливостей підвищення її рівня. Дана система охоплює оцінку власних та залучених джерел фінансування інвестиційних витрат. Зокрема, для оцінки напряму використання власних джерел фінансування інвестиційної діяльності використано алгоритм оцінки цільового використання тезаврованого прибутку і амортизаційних відрахувань. Результати оцінки можливостей підвищення інвестиційної активності підприємства засвідчили їх значну обмеженість. Оцінка використання власних джерел фінансування показала, що в середньому лише 30 % прибуткових вантажних автоексплуатаційних підприємств тезаврований прибуток та амортизаційні нарахування використовували за цільовим призначенням. При цьому 24 % досліджуваних підприємств внутрішні джерела фінансування інвестиційних витрат повністю використали за нецільовим призначенням – для покриття додаткових потреб операційної діяльності. Відмічено низький рівень залучення позикових джерел фінансування – лише 20 % усієї сукупності підприємств користувалися кредитними коштами. Це пояснюється низькими значеннями коефіцієнта поточної ліквідності та операційної рентабельності активів. Значення першого показника хоч і свідчить про забезпечення кредитів оборотними активами, проте залишається нижчим за нормативне. Рівень операційної рентабельності не перевищує відсотки по банківським кредитам, що унеможливлює їх сплату. Отже, оцінка перспективного стану інвестиційної активності вантажних автоексплуатаційних підприємств свідчить про обмеженість власних та залучених джерел фінансування інвестиційних витрат, що стримує економічний розвиток зазначених суб’єктів господарювання. Це потребує перегляду їх інвестиційної стратегії.

Біографія автора

Yuliia Malakhova, Національний транспортний університет, вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кафедра менеджменту

Посилання

  1. Vyborova, Е. N., Saliakhova, E. A. (2013). Metodologicheskie aspekty finansovogo analiza: osobennosti otsenki investitsionnoi aktivnosti organizatsii. Auditor, 11, 23–26.
  2. Zahorodna, O. M., Spilna, I. V. (2013). Analiz investytsiinoi diialnosti pidpryiemstva za danymy finansovoi zvitnosti. Ekonomichnyi analiz, 14 (2), 78–87. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/ecan_2013_14(2)__14.pdf
  3. Levchenko, T. P., Еpaneshnikova, O. V. (2012). Otsenka investitsionnoi aktivnosti industrii gostepriimstva. Vestnik SGUTiKD, 1 (19), 54–60.
  4. Zamiatina, N. V. (2014). Otsinka investytsiinoi aktyvnosti silskohospodarskykh pidpryiemstv. Innovatsiina ekonomika, 5 (54), 91–96.
  5. Pluzhnikov, V. G., Smagin, B. H., Shikina, C. A. (2015). Analiz sushchestvuiushchikh metodov otsenki investitsionnoi aktivnosti predpriiatiia IUzhno-Uralskii gosudarstvennyi universitet (natsionalnyi issledovatelskii universitet). Ekonomicheskii analiz: teoriia i praktika, 14 (2 (401)), 2–10.
  6. Charaeva, M. V. (2010). Razrabotka i aprobatsiia metodiki otsenki investitsionnoi aktivnosti predpriiatii. Finansovye issledovaniia: finansovyi menedzhment, 4, 110–117.
  7. Korytko, T. Yu. (2016). Otsinka investytsiinoi aktyvnosti promyslovykh pidpryiemstv Ukrainy. Ekonomichnyi visnyk Donbasu, 3 (45), 141–146.
  8. Kravchenko, O. V. (2014). Otsinka investytsiinoi aktyvnosti promyslovykh pidpryiemstv v Ukraini. Efektyvna ekonomika, 8. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3269
  9. Samodurova, D. A. (2016). Teoretychni aspekty investytsiinoi aktyvnosti pidpryiemstv. Stratehiia i mekhanizmy rehuliuvannia promyslovoho rozvytku, 174–182.
  10. Chesnakova, L. S., Malakhova, Yu. A. (2018). Diahnostyka investytsiinoi aktyvnosti pidpryiemstva. Biznes Navihator, 47 (4), 120–126.
  11. Shcherbakova, N. O. (2013). Otsiniuvannia vyrobnychoho potentsialu vantazhnoho avtotransportnoho pidpryiemstva. Kyiv, 187.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Malakhova, Y. (2018). Діагностування перспективного стану інвестиційної активності вантажних автоексплуатаційних підприємств. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(46), 46–48. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.168165

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи