Розробка методу щодо вибору способу транспортування сировини від морських бурових платформ до берегової інфраструктури

Автор(и)

  • Olga Akimova Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-9007-0894
  • Alexandra Kravchenko Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-5920-927X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.169423

Ключові слова:

трубопровідний транспорт, судна-кабелеукладальники, доставка шаттл-танкерами, морські бурові платформи, берегова інфраструктура, доставка барже-буксирними суднами

Анотація

Об'єктом дослідження є процес транспортування добутих копалин від морських бурових платформ в шельфах морів до берегових резервуарів. Одним з найбільш проблемних місць є необхідність вибору засобів транспорту і способу транспортування добутих вуглеводнів від морських бурових платформ (МБП) до берегової інфраструктури.

Застосовуючи метод рівнозначних величин, було встановлено граничні значення використання трубопровідного транспорту в залежності від віддаленості морських видобувних платформ (МВБ) від берега.

В ході дослідження для вдосконалення організації транспортування видобутих в шельфі морів вуглеводнів був розроблений алгоритм щодо обґрунтування способу транспортування в залежності від віддаленості МБП від берега. А також обґрунтований критерій вибору транспортного засобу та розглянута система показників для формування критерію. Методичний похід за вибором транспорту складається з наступних етапів:

  • формуються показники капітальних, експлуатаційних та наведених витрат по кожному виду транспорту;
  • визначається граничне значення показника приведених витрат для трубопровідного транспорту і для доставки шаттл-танкерами та за допомогою морських баржі-буксирних складів в залежності від віддаленості МБП від берега;
  • виводиться критерій ефективності вибору виду транспорту;
  • розраховується показник питомих витрат на морському і трубопровідному транспорті;
  • визначається граничне значення використання одного з декількох видів транспорту.

Розроблений методичний підхід забезпечує обґрунтований підхід до вибору способу транспортування і виду транспорту при організації доставки видобутої сировини від МБП до берегової інфраструктури, який забезпечує найменші питомі витрати з транспортування.

У порівнянні з аналогічними відомими методами, які застосовуються для вибору транспорту при наземному видобутку і транспортуванні, в морському нафтовидобувному бізнесі подібні методи не застосовувалися.

Біографії авторів

Olga Akimova, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації флоту і технології морських перевезень

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Alexandra Kravchenko, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Старший викладач

Кафедра експлуатації флоту і технології морських перевезень

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Посилання

  1. BP Statistical Review of World Energy (2018). Available at: https://www.bp.com/content/dam/bp/business-sites/en/global/corporate/pdfs/energy-economics/statistical-review/bp-stats-review-2018-full-report.pdf
  2. BP Statistical Review of World Energy (2017). Available at: https://www.bp.com/content/dam/bp-country/de_ch/PDF/bp-statistical-review-of-world-energy-2017-full-report.pdf
  3. Wang, B. (2014). World GDP should double by 2030 and World Trade, Shipping, Ports and Supply Chain will match. Nextbigfuture. Available at: https://www.nextbigfuture.com/2014/10/world-gdp-should-double-by-2030-and.html
  4. ERP Report. Panorama Consulting Solutions (2018). Available at: https://cdn2.hubspot.net/hubfs/2184246/2018%20ERP%20Report.pdf
  5. Ukraina nashla krupnoye mestorozhdeniye gaza v Chernom more (2016). Ukraina.ru. Available at: https://ukraina.ru/news/20161213/1017997667.html
  6. Tsyklycheskaia rabota (2010). ARTICOUPLE. Available at: http://www.articouple.com/rus/20-cyclic.html
  7. Sarkiev, V. M. (2010). Ekonomicheskoe obosnovanie vybora vida transporta pri neftianykh logisticheskikh operaciiakh. Vestnik Dagestanskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta. Tekhnicheskie nauki, 18, 179–186.
  8. Petrov, M. P. (2010). Proektirovanie morskoi transportnoi sistemy dlia obsluzhivaniia neftianykh mestorozhdenii Severnogo Kaspiia. Astrakhan.
  9. Akimova, O. V. (2015). Osnovy teorii transportnykh protsesiv ta system. Odessa: ONMA, 395.
  10. Speight, J. G. (2011). An Introduction to Petroleum Technology, Economics, and Politics. Salem: Scrivener Publishing, 327.
  11. John, G. (1986). Offshore Pipeline Transport Of Waxy Crude Oils Offshore South East Asia Show. Singapore. doi: http://doi.org/10.1002/9781118192528
  12. Chaib-Draq, B., Muller, J. P. (2006). Multiagent based Supply Chain Management. Berlin: Springer, 450. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-540-33876-5
  13. Mіrzoev, F. D. ogli (2003). Metody vybora racionalnogo varianta neftegazopromyslovykh platform dlia osvoeniia shelfa. Moscow. Available at: http://www.dissercat.com/content/metody-vybora-ratsionalnogo-varianta-neftegazopromyslovykh-platform-dlya-osvoeniya-shelfa#ixzz4QamyhhcU
  14. Ermakova, A. І. (2000). Optimalnoe proektirovanie morskikh neftegazovykh sooruzhenii. Moscow. Available at: http://www.dissercat.com/content/optimalnoe-proektirovanie-morskikh-neftegazovykh-sooruzhenii#ixzz4QanUv6qE
  15. Dvorianіnov, N. Е. (2008). Razvitie tekhnologii i tekhnicheskikh sredstv dlia dobychi nefti i gaza na morskikh shelfakh. Ufa. Available at: http://www.dissercat.com/content/razvitie-tekhnologii-i-tekhnicheskikh-sredstv-dlya-dobychi-nefti-i-gaza-na-morskikh-arktiche#ixzz4QaoK8ad5
  16. Kim, A. S. (2004). Ocenka ekonomicheskoi effektivnosti form privlecheniia investicii v poiski, razvedku i dobychu nefti. Moscow. Available at: http://www.dissercat.com/content/otsenka-ekonomicheskoi-effektivnosti-form-privlecheniya-investitsii-v-poiski-razvedku-i-doby#ixzz4QaoW04zL
  17. Vasserman, A. A., Shutenko, M. A. (2012). Sovershenstvovanie khraneniia i regazifikacii szhizhennykh gazov pri ikh morskoi dostavke. Tekhnicheskie gazy, 3, 24–29.
  18. Vinnikov, V. V. (2001). Ekonomika predpriiatiia morskogo transporta (ekonomika morskikh perevozok). Odessa: Latstar, 416.
  19. Voevudskii, Е. N., Sokolova, O. V. (1981). Sistema modelei opisaniia processov upravleniia na morskom transporte. Moscow: CRIA "Morflot", 103.
  20. Voevudskii, Е. N. (1993). Upravlenie na morskom transporte. Moscow: Transport, 366.
  21. Shikin, Е. V., Shikina, G. Е. (2006). Issledovanie operacii. Moscow: TK Velbi, Izd-vo Prospekt, 281.
  22. Еmelianov, C. B., Larichev, O. I. (1985). Mnogokriterialnye metody priniatiia reshenii. Moscow: Znanie, 29.
  23. Larichev, O. I. (2002). Teoriia i metody priniatiia reshenii. Moscow: Logos, 392.
  24. Shtoier, R. (1992). Mnogokriterialnaia optimizaciia. Teoriia, vychisleniia i prilozheniia. Moscow: Radio i sviaz, 504.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Akimova, O., & Kravchenko, A. (2018). Розробка методу щодо вибору способу транспортування сировини від морських бурових платформ до берегової інфраструктури. Technology Audit and Production Reserves, 2(2(46), 25–31. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.169423

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження