Аналіз показників комунікаційної політики підприємства при проведенні маркетингового аудиту

Автор(и)

  • Olena Kitchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-3868-5653
  • Svitlana Kuchina Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-7619-4361

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.170686

Ключові слова:

маркетингова комунікаційна політика, ефективність комунікацій підприємства, маркетинговий аудит, маркетингова діяльність

Анотація

Об’єктом дослідження є процес маркетингового аудиту комунікаційної політики підприємства. Теоретичною основою та методичною базою даного дослідження виступають фундаментальні положення сучасного маркетингу, комунікаційної політики підприємства, напрацювання вчених, що стосуються теоретичних та прикладних засад проведення маркетингового аудиту та застосування рекламного менеджменту. В ході дослідження використовувались загальнонаукові та спеціальні методи, а саме: системно-функціональний підхід щодо дослідження сутності поняття «маркетинговий аудит», метод узагальнення, аналізу і синтезу, та монографічний метод. Запропоновано використання основних напрямків маркетингового аудиту комунікаційної політики підприємства, до яких треба віднести рекламу, зв'язки з громадськістю, стимулювання збуту, прямий маркетинг, участь у виставках, персональний продаж, спонсорську діяльність та інтегровані маркетингові комунікації. Доведено, що їх треба розглядати комплексно, враховуючи особливості і вплив на ефективність роботи підприємства. Маркетинговий аудит дає можливість здійснити порівняння різноманітних засобів комунікаційної політики і обрати найкращий варіант з урахуванням специфіки роботи підприємства. Завдяки цьому запропонована система маркетингових комунікацій ефективно впливає на цільову аудиторію, відповідає характеру запропонованого товару, образу компанії, дає можливість отримати найбільший економічний ефект та комунікативний вплив на споживачів. На відміну від розповсюдженого в Україні досвіду проведення маркетингового аудиту у вигляді контролінгу маркетингової діяльності, у дослідженні доводиться ефективність проведення аудиту за конкретними напрямками, зокрема комунікаційної політики підприємства. Такий підхід неодмінно буде корисним для проведення незалежного контролю діяльності українських підприємств. У роботі теоретичні положення доведені до рівня науково-практичних рекомендацій та можуть бути використані промисловими підприємствами для підвищення рівня ефективності комунікаційної діяльності шляхом проведення маркетингового аудиту.

Біографії авторів

Olena Kitchenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра економіки і маркетингу

Svitlana Kuchina, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра економіки і маркетингу

Посилання

  1. Wilson, A. (2002). The Marketing Audit Handbook: Tools, Techniques and Checklists to Exploit Your Marketing Techniques. Kogan Page Business Books, 306.
  2. Tiurin, D. V. (2012). Marketingovii audit: kak ego organizovat i pravilno provesti. Moscow: INFRA-M, 250.
  3. Brownlie, D. (1996). Marketing audits and auditing: Diagnosis through intervention. Journal of Marketing Management, 12 (1-3), 99–112. doi: http://doi.org/10.1080/0267257x.1996.9964403
  4. Morgan, N. A., Clark, B. H., Gooner, R. (2002). Marketing productivity, marketing audits, and systems for marketing performance assessment: integrating multiple perspectives. Journal of Business Research, 55 (5), 363–375. doi: http://doi.org/10.1016/s0148-2963(00)00162-4
  5. Pererva, P. H. (2012). Innovatsiini tekhnolohii provedennia marketynhovoho audytu na pidpryiemstvi. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut». Tematychnyi vypusk: Tekhnichnyi prohres i efektyvnist vyrobnytstva, 4, 98.
  6. Koriahina, S. V., Koriahin, M. V. (2014). Marketynhovyi audyt. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 320.
  7. Kotler, P. T., Armstrong, G. (2015). Principles of Marketing. Pearson, 736.
  8. Kotler, P. T., Keller, K. L. (2011). Marketing Management. Pearson, 816.
  9. Maslova, T. D., Bozhuk, S. G., Kovalik, L. N. (2007). Marketing. Saint Petersburg: Piter, 400.
  10. Fedko, N. G., Fedko, V. P. (2001). Povedenie potrebitelei. Rostov-on-Don: Feniks, 352.
  11. Gerasimenko, V. V., Simonov, K. V.; Terasimenko, V. V. (Ed.) (2018). Vystavochnii marketing. Moscow: Ekonomicheskii fakultet MGU imeni M. V. Lomonosova; Prospekt, 360.
  12. Kuchina, S. Е., Kitchenko, O. M. (2016). The Analysis of Common Mistakes in Preparing a Business Plan. Business Inform, 12, 260–265.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Kitchenko, O., & Kuchina, S. (2018). Аналіз показників комунікаційної політики підприємства при проведенні маркетингового аудиту. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(47), 51–54. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.170686

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи