SWOT-аналіз інноваційної продукції з використанням харчової добавки «Магнетофуд»

Автор(и)

  • Olena Kruhlova Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051, Україна https://orcid.org/0000-0002-9405-8312
  • Viktoria Еvlash Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051, Україна https://orcid.org/0000-0001-7479-1288
  • Iryna Tsykhanovska Українська інженерно-педагогічна академія, вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003, Україна https://orcid.org/0000-0002-9713-9257
  • Alexandr Alexandrov Українська інженерно-педагогічна академія, вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003, Україна https://orcid.org/0000-0003-3592-285X
  • Tetiana Yevlash Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051, Україна https://orcid.org/0000-0002-2852-8275

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.170740

Ключові слова:

харчова добавка «Магнетофуд», харчова продукція, ринок нанопродукції, упровадження інноваційної продукції

Анотація

Об’єктом дослідження є методи оцінювання харчової продукції з використанням добавки «Магнетофуд» з огляду на перспективи її впровадження у виробництво. Однією з найбільших проблем комерціалізації технологій виробництва харчових продуктів на ранніх стадіях інноваційного процесу є комплексне оцінювання науково-технологічних розробок. Під час оцінювання нових харчових виробів дослідження здійснюються здебільшого з використанням методів кваліметрії за окремими показниками якості продуктів та з урахуванням існуючих стандартів чи технічних умов. Проте методи кваліметричної оцінки якості харчової продукції не дозволяють зробити висновок про потенціал її комерціалізації. Ураховуючи зазначене, оцінювання технологічних інновацій із застосуванням методів комплексної оцінки, зокрема SWOT-аналізу, є перспективним.

У ході дослідження перспектив упровадження в діяльність підприємств харчової промисловості інноваційної продукції, виробленої з використанням добавки «Магнетофуд», використано методи контент-аналізу, експертних оцінок, порівняльного та динамічного аналізу, середніх і відносних величин, інтегральної оцінки. Результатом є обґрунтування сукупності одиничних та інтегральних показників для проведення SWOT-аналізу харчової продукції, виробленої з використанням добавки «Магнетофуд». Показники розраховано з огляду на значущість і силу впливу чинників, які відображають якісні характеристики продукції та інтерес до неї споживачів, світові тенденції та національні особливості впровадження інноваційних технологій у сферу харчування. Зіставлення між собою узагальнених оцінок сильних і слабких сторін інноваційної продукції, можливостей і загроз її виробництва та реалізації дозволило зробити висновок про великі перспективи впровадження в діяльність підприємств харчової промисловості інноваційної продукції, виробленої з використанням добавки «Магнетофуд».

Розроблена система показників SWOT-аналізу дає можливість комплексно оцінити перспективи впровадження інноваційних технологій у виробництво харчової продукції, що сприятиме оптимізації інноваційної політики підприємств харчової промисловості.

Біографії авторів

Olena Kruhlova, Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051

Кандидат економічних наук, професор

Кафедра економіки та управління

Viktoria Еvlash, Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051

Доктор технічних наук, професор

Кафедра хімії, мікробіології та гігієни харчування

Iryna Tsykhanovska, Українська інженерно-педагогічна академія, вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003

Кандидат хімічних наук, доцент

Кафедра харчових та хімічних технологій

Alexandr Alexandrov, Українська інженерно-педагогічна академія, вул. Університетська, 16, м. Харків, Україна, 61003

Кандидат хімічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра харчових та хімічних технологій

Tetiana Yevlash, Харківський державний університет харчування та торгівлі, вул. Клочківська, 333, м. Харків, Україна, 61051

Кандидат економічних наук

Кафедра бухгалтерського обліку, аудиту та оподаткування

Посилання

  1. Indeksy promyslovoi produktsii za vydamy diialnosti za sichen-berezen 2019 r. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
  2. Naukova ta innovatsiina diialnist Ukrainy (2018). Kyiv, 178. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/09/zb_nauka_2017.pdf
  3. Chukhray, N. I., Stegnytskyi, A. V. (2015). Integrated assessment of scientific and technical development at early stages of innovative process. Marketing and Management of Innovations, 1, 11–23.
  4. Chaudhry, B., Verma, P. K. (2016). Technological Innovation Capabilities: A Critical Review. International Journal of Latest Technology in Engineering, Management & Applied Science, 5 (4), 95–101.
  5. Birkinshaw, J., Hamel, G., Mol, M. J. (2008). Management Innovation. Academy of Management Review, 33 (4), 825–845. doi: http://doi.org/10.5465/amr.2008.34421969
  6. Carbonell-Foulquié, P., Munuera-Alemán, J. L., Rodrı́guez-Escudero, A. I. (2004). Criteria employed for go/no-go decisions when developing successful highly innovative products. Industrial Marketing Management, 33 (4), 307–316. doi: http://doi.org/10.1016/s0019-8501(03)00080-4
  7. Salavati, M., Abdi, F., TeymoorPayandeh, A. (2015). A structural equation modelling to investigate and analyze the relationships among new product development, disruptive innovation, fuzzy-front end, knowledge management, and team vision. Uncertain Supply Chain Management, 3 (2), 129–140. doi: http://doi.org/10.5267/j.uscm.2014.12.008
  8. Hart, S., Hulting, E. J., Tzokas, N., Commandeur, H. R. (2003). Industrial Companies՛ Evolution Criteria in New Product Development Gates. Product innovation management, 20 (1), 22–36. doi: http://doi.org/10.1111/1540-5885.201003
  9. Hill, T., Westbrook, R. (1997). SWOT Analysis: It’s Time for a Product Recall. Long Range Planning, 30 (1), 46–52. doi: http://doi.org/10.1016/s0024-6301(96)00095-7
  10. Gürel, E. (2017). Swot analysis: a theoretical review. Journal of International Social Research, 10 (51), 994–1006. doi: http://doi.org/10.17719/jisr.2017.1832
  11. Kvashnin, A. (2006). Kak provesti ekspertizu proekta kommertsializatsii tekhnologii. Prakticheskoe rukovodstvo dlia tsentrov kommertsializatsii. Available at: https://docplayer.ru/38481257-Kak-provesti-ekspertizu-proekta-kommercializacii-tehnologiy-proekt-europeaid-nauka-i-kommercializaciya-tehnologiy-2006.html
  12. Fuchedzhi, V. І. (2013). SWOT-analysis as a tool of crisis management financial. The Actual Problems of Regional Economy Development, 2 (9), 156‒161.
  13. Synchuk, I. V. (2016). Importance of SWOT-analysis in decision-making system during financial crisis. Young Scientist, 3 (30), 174–178.
  14. Senyshyn, О. S. (2017). Forming strategic directions of organic farming development in Ukraine using the technique of SWOT-analysis. Economy and Society, 10, 112–120.
  15. Ustenko, І. A. (2015). Application of swot analysis in the development and promotion of enriched drinks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (10 (74)), 25–31. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.39762
  16. Mardar, M. R. (2014). A Comprehensive Research of the Product Using the Method of the Swotanalysis with Bread on the Basis of Wheat Whole Grain as an Example. Grain Products and Mixed Fodder’s, 3 (35), 33–38.
  17. Gab, A. І., Kalakura, M. M., Kushchevska, N. F., Malishev, V. V. (2018). Nanotechnologies and Nanomaterials in Food Industry. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Tekhnichni nauky, 29 (1 (68)), 3, 37–41.
  18. Pro priorytetni napriamy innovatsiinoi diialnosti v Ukraini (2003). Zakon Ukrainy No. 433-IV. 16.01.2003. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/card/433-15
  19. Global Nanotechnology Market (by Component and Applications), Funding & Investment, Patent Analysis and 27 Companies Profile & Recent Developments – Forecast to 2024 (2018). Global, 191. Available at: https://www.wiseguyreports.com/reports/3141909-global-nanotechnology-market-by-component-and-applica
  20. Dasgupta, N., Ranjan, S., Mundekkad, D., Ramalingam, C., Shanker, R., Kumar, A. (2015). Nanotechnology in agro-food: From field to plate. Food Research International, 69, 381–400. doi: http://doi.org/10.1016/j.foodres.2015.01.005
  21. Chellaram, C., Murugaboopathi, G., John, A. A., Sivakumar, R., Ganesan, S., Krithika, S., Priya, G. (2014). Significance of Nanotechnology in Food Industry. APCBEE Procedia, 8, 109–113. doi: http://doi.org/10.1016/j.apcbee.2014.03.010
  22. Fesenko, O. M., Kovalchuk, S. V., Nyshchyk, R. A. (2017). Challenges and opportunities for nanotechnology development in Ukraine and the world. Marketing and Management of Innovations, 1, 170–179. doi: http://doi.org/10.21272/mmi.2017.1-15
  23. Global Innovation Index 2018. Available at: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2018.pdf
  24. 2019 Bloomberg Innovation Index. Available at: https://datawrapper.dwcdn.net/3hi4O/2/?abcnewsembedheight=550
  25. Pushak, Ya., Duma, O. (2018). The role of technology transfer in ensuring the economic security of Ukraine. Economic Herald of the Donbas, 2, 140–145.
  26. Vyznachennia priorytetnykh napriamkiv komertsializatsii nanotekhnolohii v Ukraini. Available at: https://ndc-ipr.org/researches/post/prioritetni-napryamki-nanotehnologiy
  27. Ratio of Nanotechnology Patents to Nano-Articles (Patents per 100 Articles). Stat Nano. Available at: https://statnano.com/report/s88
  28. Global corporations adapt to nanomaterial EHS challenges. Available at: https://www.framingnano.eu/latest-news
  29. European nanotechnology landscape report. Available at: http://www.nanotec.it/public/wp-content/uploads/2014/04/ObservatoryNano_European_Nanotechnology_Landscape_Report.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-31

Як цитувати

Kruhlova, O., Еvlash V., Tsykhanovska, I., Alexandrov, A., & Yevlash, T. (2018). SWOT-аналіз інноваційної продукції з використанням харчової добавки «Магнетофуд». Technology Audit and Production Reserves, 3(4(47), 4–11. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.170740

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження