Аналіз закордонного досвіду реалізації дуальної форми навчання та доцільності його впровадження в Україні

Автор(и)

  • Taras Lechachenko Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, Україна, 46001, Україна https://orcid.org/0000-0003-1185-6448

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.174529

Ключові слова:

дуальна освіта, професійне навчання, нечітка логіка, інтегрована оцінка, система нечіткого виведення

Анотація

Об’єктом дослідження є закордонний досвід дуальної форми навчання. Одним із найбільш проблемних місць є ефективне перенесення дуальної форми навчання у країни із відсутністю досвіду впровадження та функціонування даного типу навчання. Складність перенесення дуального навчання полягає у багатолітньому формуванні моделі у країнах зародження. Характерні риси моделей дуального навчання були набуті в результаті впливу місцевих чинників та умов країн зародження. Складність перенесення також полягає у формалізації даних оцінки потенціалу країни впровадження. Для вирішення даної задачі найкраще підходять методи нечіткої логіки. Перевагою використання апарату нечіткої логіки є можливість формалізації даних складних систем, конвертування якісних показників у кількісні та навпаки. У дослідженні використано метод нечіткого виведення програмного середовища Matlab.

У даній роботі був проведений аналіз передумов впровадження дуальної освіти в Україні. Здійснено аналіз закордонного досвіду дуального навчання. В результаті, були виділені та згруповані у три підсистеми (економічну, політичну та культурно-освітню) фактори для здійснення оцінки потенціалу впровадження дуальної освіти в Україні.

Результати моделювання, показані у дослідженні, дають відповідь на питання доцільності реалізації дуальної форми освіти та оцінки даного потенціалу України. Дані, отримані в результаті моделювання, свідчать про доцільність впровадження дуального навчання в Україні. Це пов’язано із тим, що метод нечіткого моделювання показав належність інтегральної оцінки до середнього терму виведення. Серед позитивних чинників, що вплинули на даний результат варто відмітити рівень витрат держави ВВП на освіту та рівень престижу професійної освіти.

Перевагою дослідження є кількісна оцінка потенціалу трансферу дуальної форми навчання в Україні, що важливо також із точки зору міжнародного дискурсу трансферу дуальної форми навчання. У роботі формалізовано модель потенціалу країни впровадження дуального навчання.

Біографія автора

Taras Lechachenko, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, Україна, 46001

Аспірант

Кафедра кібербезпеки

Посилання

  1. Rojko, A. (2017). Industry 4.0 Concept: Background and Overview. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 11 (5), 77–90. doi: http://doi.org/10.3991/ijim.v11i5.7072
  2. Approval of the Concept for the Development of the Digital Economy and Society of Ukraine for 2018–2020 and approval of the plan of measures for its implementation (2018). Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 67-p. 17.01.2018. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80
  3. Gessler, M. (2017). The lack of collaboration between companies and schools in the German dual apprenticeship system: Historical background and recent data. International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), 4 (2), 164–195. doi: http://doi.org/10.13152/IJRVET.4.2.4
  4. Thelen, K. A., Busemeyer, M. R. (2008). From collectivism towards segmentalism: Institutional change in German vocational training (No. 08/13). MPIfG discussion paper. Available at: https://www.mpifg.de/pu/mpifg_dp/dp08-13.pdf
  5. Deissinger, T., Hellwig, S. (2005). Apprenticeships in Germany: modernising the Dual System. Education + Training, 47 (4/5), 312–324. doi: http://doi.org/10.1108/00400910510601896
  6. Gonon, P. (2005). Challenges in the Swiss vocational education and training system. Berufs-und Wirtschaftspädagogik online, 7.
  7. Eichhorst, W., Rodríguez-Planas, N., Schmidl, R., Zimmermann, K. F. (2012). A roadmap to vocational education and training systems around the world. Available at: http://repec.iza.org/dp7110.pdf
  8. Euler, D. (2013). Germany's dual vocational training system: a model for other countries? doi: http://doi.org/10.11586/2017022
  9. Langthaler, M. (2015). The transfer of the Austrian dual system of vocational education to transition and developing countries: An analysis from a developmental perspective (No. 53). Working Paper, Austrian Foundation for Development Research (ÖFSE). Available at: https://www.oefse.at/fileadmin/content/Downloads/Publikationen/Workingpaper/WP53_dual_system.pdf
  10. Modláné, I. G. (2015). With Dual Training in the World of Work. Budapest: Hungarian Chamber of Commerce and Industry, 56.
  11. On Approval of the Concept of Training of Specialists in the Dual Form of Education Regulation (2018). Cabinet of Ministers of Ukraine; Concept No. 660-p. 09.09.2018. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/660-2018-r
  12. Lerman, R. I. (2017). Why Firms Do and Don’t Offer Apprenticeships. Vocational Education and Training in Times of Economic Crisis, 305–320. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-319-47856-2_16
  13. Acemoglu, D., Pischke, J. (1999). Beyond Becker: Training in Imperfect Labour Markets. The Economic Journal, 109 (453), 112–142. doi: http://doi.org/10.1111/1468-0297.00405
  14. Koudahl, P. D. (2010). Vocational education and training: dual education and economic crises. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 9, 1900–1905. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.421
  15. Zadeh, L. A. (1965). Fuzzy sets. Information and Control, 8 (3), 338–353. doi: http://doi.org/10.1016/s0019-9958(65)90241-x
  16. Zade, L. (1976). The concept of a linguistic variable and its application to making approximate decisions. Moscow: World, 167.
  17. Leonenkov, A. V. (2005). Fuzzy Modeling in MATLAB and fuzzy TECH. Saint Petersburg: BHV-Petersburg, 736.
  18. Rogatinsky, R. M, Garmatiy, N. M. (2015). Mathematical Methods of Market Economy for Cybernetics Specialists. Ternopil: Aston, 206.
  19. Official site of the State Statistics Service of Ukraine. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
  20. Official site of Eurostat. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/data/database
  21. Official site of Organisation for Economic Co-operation and Development OECD. Available at: https://data.oecd.org
  22. BDO international business compass (2018). Available at: https://www.bdo.global/en-gb/insights/bdo-germany/bdo-international-business-compass-2018
  23. Paying Taxes (2018). PwC Global. Available at: https://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/pdf/pwc_paying_taxes_2018_full_report.pdf
  24. WEF Global Competitiveness Report (2018). Available at: http://reports.weforum.org/global-competitiveness-report-2018/competitiveness-rankings/#series=GCI4.C.07.01
  25. Transparency International. Corruption perception index (2018). Available at: https://www.transparency.org/cpi2018
  26. Gutman, P. (2016). Tackling trends in turnover. Mercer Consulting. Available at: https://www.mercer.com/content/dam/mercer/attachments/global/webcasts/gl-2016-webcast-talent-tackling-trends-in-turnover-mercer.pdf
  27. Carpio, D. X., Kupets, O., Muller, N., Olefir, A. (2017). Skills for a Modern Ukraine. Washington: Overview booklet. World Bank, License: Creative Commons Attribution CC BY 3.0 IGO. Available at: http://wbgfiles.worldbank.org/documents/hdn/ed/saber/supporting_doc/Background/WFD/SABER_WFD_Background_Skills_for_a_modern_Ukraine.pdf
  28. Official Website of the State Employment Service. Available at: https://www.dcz.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-30

Як цитувати

Lechachenko, T. (2019). Аналіз закордонного досвіду реалізації дуальної форми навчання та доцільності його впровадження в Україні. Technology Audit and Production Reserves, 3(2(47), 31–38. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.174529

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження