Розроблення методики формування позитивного іміджу підприємств на ринку праці України

Автор(и)

  • Valentyna Hatylo Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вул. Чкалова, 17, Харків, Україна, 61070, Україна https://orcid.org/0000-0002-5518-9694

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.180622

Ключові слова:

імідж-стратегії, формування іміджу підприємства, ринок праці, позитивний імідж, паспорт іміджу підприємства

Анотація

Об'єктом дослідження є процес формування іміджевої політики підприємств на ринку праці України. Одним з найбільш проблемних місць дослідження є теоретичне обґрунтування та розробка організаційно-методичних рекомендацій щодо процесу формування іміджевої політики підприємства на ринку праці для залучення потенційних працівників.

Проведений огляд публікацій, присвячених особливостям формування іміджевої політики підприємств в Україні показав, що для успішного вирішення завдання цілеспрямованого формування позитивного іміджу підприємства на ринку праці України необхідні:

– ретельний аналіз зовнішніх і внутрішніх умов діяльності підприємства;

– розробка цілей формування іміджу та обґрунтування шляхів і засобів їх досягнення.

Запропоновано методичний підхід до формування позитивного іміджу підприємства на ринку праці у вигляді послідовності етапів і сукупності методів. Відмінність від відомих схем процесу формування іміджевої політики – відображення в формуванні іміджевої політики постійності та безперервності цього процесу. Довготривале забезпечення організації людськими ресурсами є одним з перспективних завдань для сучасного підприємства, особливо при дефіциті висококваліфікованих кадрів на ринку праці. Виділено принципи формування внутрішнього іміджу: принцип конгруентності, принцип єдиноначальності й стандартизації, принцип відповідності.

Для моделювання процесу формування позитивного іміджу запропоновано модель формування іміджу підприємства на ринку праці. Наведено базові елементи формування іміджевої політики підприємства на ринку праці для різних етапів співробітництва з корпорацією. Оцінку результативності формування іміджу на ринку праці пропонується виконувати за чотирма напрямами: аналітичним, виробничим, інформаційним та управлінським.

Подальші дослідження планується проводити в рамках оцінки результативності застосування візуальних та вербальних засобів формування іміджу підприємства, які можуть бути відображені у формі паспорту іміджу підприємства. Паспорт має базуватися на оцінці наявності в кадровій політиці конкретного підприємства базових складових, що формують позитивний або негативний імідж підприємства на ринку праці.

Біографія автора

Valentyna Hatylo, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», вул. Чкалова, 17, Харків, Україна, 61070

Старший викладач

Кафедра менеджменту

Посилання

  1. Sharkov, F. I. (2006). Imidzh firmy: tekhnologiia. Moscow: Akademicheskii proekt, 271.
  2. Sohnen, E. (2018). Key Approaches to Labor Market Assessment. Report, USAID. Washington, 64.
  3. Shavkun, I. H. (2016). Formuvannia imidzhu orhanizatsii. Zaporizhzhia: ZNU, 111.
  4. White, S. (2018). Creating better business environments for micro and small enterprises. Technical Report, Donor Committee for Enterprise Development. Cambridge, 55.
  5. Lozovsky, O. M., Dronchak, I. V. (2016). Formation of the company image as an element of competitiveness. Young scientist, 1 (1), 101–104.
  6. Soroka, O. V. (2016). HR-brand: essence and state in Ukraine. Economiсs and organization of management, 3 (23), 293–301. Available at: http://jeou.donnu.edu.ua/article/view/2898
  7. Yasinskaya, Y. R. (2015). The image of the company: definition, structure, features of formation. Bulletin of the Lviv Commercial Academy. The series is economical, 48, 98–103. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlca_ekon_2015_48_19
  8. Orban-Lembryk, L. E. (2003). Psykholohiia upravlinnia. Kyiv: Akademvydav, 568.
  9. Balichova, V. O., Tyukhtenko, O. O. (2014). Methodological aspects of the evaluation of the image of tourism enterprises. Bulletin of Khmelnitsky National University, 2 (5), 160–162.
  10. Ji, B. (2000). Company image. Planning, formation, promotion. Saint-Petersburg: Peter, 224.
  11. Semenchuk, T. B., Basarab, N. A. (2016). The formation of company image. Economy and Society, 7, 473–477.
  12. Fedorov, V. A. (2017). Classification of strategies formation of the image of the enterprise. Economics and Society, 9, 668–672.
  13. Rogaleva, N. L. (2007). Sovremennaia koncepciia imidzha organizacii. Upravlenie personalom, 2. Available at: https://www.lawmix.ru/bux/74322
  14. Dzhonson, M. (2004). Bitva za personal. Moscow: Piter, 107.
  15. Illiashenko, S. M., Kolodka, A. V. (2016). Rol imidzhu u zabezpechenni staloho rozvytku promyslovykh pidpryiemstv. Stalyi rozvytok – XXI stolittia: upravlinnia, tekhnolohii, modeli. Dyskusii 2016. Cherkasy: Chebanenko Yu., 522–535.
  16. Odintseva, S. V. (2018). Formation of Enterprise Image: Global and Domestic Experience. Actual problems of economics and management, 12. Available at: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/24621
  17. Rüßmann, M., Lorenz, M., Gerbert, P., Waldner, M., Justus, J., Engel, P., Harnisch, M. (2015). Industry 4.0. The Future of Productivity and Growth in Manufacturing Industries. Boston Consulting Group, 20.
  18. Svetlichnaya, V. L. (2015). Theoretical base of new paradigm of society are economies of knowledge. Economics: time realities, 3 (19), 184–193. Available at: http://economics.opu.ua/files/archive/2015/No3/184-193.pdf
  19. Readiness for the Future of Production Report 2018. Insight Report (2018). World Economic Forum. Available at: http://www3.weforum.org/docs/FOP_Readiness_Report_2018.pdf
  20. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-25

Як цитувати

Hatylo, V. (2019). Розроблення методики формування позитивного іміджу підприємств на ринку праці України. Technology Audit and Production Reserves, 5(4(49), 4–11. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.180622

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Оригінальне дослідження