Дослідження методів ідентифікації аварійних режимів системи електропостачання в проєктах інфраструктури транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.182830Ключові слова:
алгоритми ідентифікації режимів, система електропостачання залізничного транспорту, комп’ютерні системи, інформаційний простірАнотація
Об’єктом дослідження є режими роботи системи електропостачання залізничного транспорту. Класичною є класифікація аварійних режимів, що ґрунтується на визначенні пошкодження по кожному з фідерів або фаз. До основних причин аварійних режимів відносять різного роду короткі замикання, що виникають внаслідок пошкодження ізоляції фаз, обривів та перенапруг. Пошкодження обладнання відбувається із-за природного старіння ізоляції, атмосферних впливів або механічних пошкоджень, комутаційних перенапруг.
В ході дослідження використовувалися системний підхід, методи системного аналізу, теорії множин, сучасні методи обробки зображень та інтелектуальної обробки даних, із забезпеченням властивостей масштабованості розроблюваних методів.
Досліджено методи для алгоритмічних рішень та представлені математичні моделі обробки та організації інформаційного простору, представленого множинами багатовимірних масивів даних з прив’язкою до часової області, яка формується на ієрархічних рівнях корпоративної комп’ютерної системи діагностики. Розглядуваний інформаційний простір у вихідному виді утворює дані, які розглядаються у якості параметричних зображень процесів, отримувані від мікропроцесорних пристроїв реєстрації параметрів систем. Це пов’язано з тим, що методи ідентифікації аварійних режимів електроенергетичних систем на основі відповідних параметричних зображень процесів дозволяють отримувати схожі за структурою алгоритми ідентифікації режимів для енергосистем різного типу та призначення.
Завдяки цьому забезпечується попередня обробка даних для зведення параметричного зображення аварійного режиму до стандартної форми матричного представлення у частотній області. У порівнянні з аналогічними методами, це забезпечує такі переваги, як можливість роботи системи діагностики як в «off-line», так і в «on-line» режимах. А реалізація алгоритмічних рішень може бути забезпечена як на нижньому рівні систем діагностики, так і на верхніх рівнях ділянок електропостачання, а також на корпоративному рівні і характеризуватися властивостями масштабованості та гнучкості відносно розглядуваних ділянок енергосистем.
Посилання
- Kulbovskyi, I., Sapronova, S., Holub, H., Tkachenko, V., Afanasieva, I., Safronov, O. (2019). Development of a Model for Managing the Quality of Repair and Maintenance of Rolling Stock in Transport Infrastructure Projects. Transport means, 201–206.
- Stasiuk, O. I., Butkevych, O. F., Levkoniuk, A. V. (2014). Pidvyshchennia nadiinosti monitorynhu dopustymosti zavantazhen kontrolovanykh peretyniv enerhosystem. Tekhnichna elektrodynamika, 2, 56–67.
- Kachesov, V. E., Kvrivishvili, L. V. (2008). Raspoznavanie odnofaznogo dugovogo zamykaniia na zemliu i povrezhdennoi fazy v raspredelitelnykh setiakh s izolirovannoi neitraliu. Nauchnye problemy transporta Sibiri i Dalnego vostoka, 1, 94–98.
- Gayathri, K., Kumarappan, N. (2010). Accurate fault location on EHV lines using both RBF based support vector machine and SCALCG based neural network. Expert Systems with Applications, 37 (12), 8822–8830. doi: http://doi.org/10.1016/j.eswa.2010.06.016
- Kyrylenko, O. V., Blinov, I. V. (2008). Vyznachennia mists poshkodzhen na liniiakh elektroperedachi z vykorystanniam shtuchnykh neironnykh merezh. Elektrotekhnika i enerhetyka, 8, 9–12.
- Kalyniuk, I. O. (2012). Analiz parametriv neshtatnykh rezhymiv v elektrychnykh merezhakh zaliznytsi. Zaliznychnyi transport: suchasni problemy nauky. Kyiv: DETUT, 1, 26–27.
- Stasiuk, O. I., Honcharova, L. L., Maksymchuk, V. F. (2012). Metody orhanizatsii kompiuternoi merezhi monitorynhu parametriv rezhymiv system elektropostachannia. Informatsiino-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 2, 35–40.
- Kulbovskyi, І. І., Holub, H. M, Kyiashko, V. T., Andonova, S. (2018). Information model of railway transport power supply system computer monitoring data flow. Metallurgical and Mining Industry, 2, 31–36.
- Bilan, S. M., Motorniuk, R. L., Voronko, I. O. (2012). Prohramne zabezpechennia dlia identyfikatsii avariinykh rezhymiv elektroenerhetychnykh systemakh na osnovi spektralnykh kharakterystyk. Teoriia pryiniattia rishen. Uzhhorod, 31–32.
- Stasiuk, O. I., Tutyk, V. L., Honcharova, L. L., Holub, H. M. (2015). Matematychni modeli i kompiuterno-oriientovani metody monitorynhu i identyfikatsii avariinykh rezhymiv tiahovykh merezh. Informatsiino-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 2, 7–13.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Halyna Holub, Ivan Kulbovskyi, Inna Skliarenko, Olga Bambura, Mykola Tkachuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.