Сутність поняття конкурентоспроможність підприємства

Автор(и)

  • Інна Сергіївна Головко-Марченко Харківський національний університет будівництва та архітектури, вул. Ахсарова, 13, кв. 315, м. Харків, 61204, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.18567

Ключові слова:

конкуренція, конкурентна економіка, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність підприємства.

Анотація

Автором було проаналізовано теоретичні надбання щодо розуміння сутності конкурентоспроможності підприємства, високий рівень якої дозволяє сформувати конкурентну економіку регіону та країни в цілому. Аналіз теоретичних визначень «конкурентоспроможності підприємства дозволив виділити декілька підходів до її розуміння. Вказане дослідження дозволило автору визначитися із власним баченням даної економічної категорії.

Біографія автора

Інна Сергіївна Головко-Марченко, Харківський національний університет будівництва та архітектури, вул. Ахсарова, 13, кв. 315, м. Харків, 61204

Асистент

Кафедра економіки

Посилання

  1. Балабанова, Л. В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга: монография [Текст] / Л. В. Балабанова, А. В. Кривенко. – Донецк: ДонГУЭТ, 2004. – 141 с.
  2. Піддубний, І. О., Піддубна, А. І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: навчальний посібник [Текст] / І. О. Піддубний, А. І. Піддубна; за ред. проф. І. О. Піддубного. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2004. – 264 с.
  3. Завьялов, П. С. Маркетинг в схемах, рисунках, таблицях [Текст] / П. С. Завьялов. – М.: ИНФРА-М, 2001. – 496 с.
  4. Азоев, Г. Л. Конкурентные преимущества фирмы [Текст] / Г. Л. Азоев, А. П. Челенков. – М.: ОАО «Новости», 2000. – 255 с.
  5. Фатхутдинов, Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент [Текст] / Р. А. Фатхутдинов. – М.: Изд-во «Маркетинг», 2002. – 892 с.
  6. Юданов, А. Ю. Конкуренция: теория и практика [Текст]: учеб. пос. / А. Ю. Юданов. – 3-е изд. – М.: Гном – Пресс, 2000. – 325 с.
  7. Маренич, А. Управление конкурентоспособностью предприятия [Текст] / А. Маренич, И. Астахова // Бизнес-Информ. – 1996. – № 5. – С. 23–27.
  8. Душко, А. П. Обеспечение конкурентоспособности ремонтно-строительных предприятий в условиях жилищно-коммунальной реформы [Текст]: дис. канд. экон. наук / А. П. Душко. – СПб., 1998. – 221 с.
  9. Шинкаренко, В. Г. Управление конкурентоспособностью предприятия [Текст]: монографія / В. Г. Шинкаренко, А. С. Бондаренко. – Харьков: Изд-во ХНАДУ, 2003. – 186 с.
  10. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства [Текст]: монографія / за заг. ред. проф. Ю. Б. Іванова, проф. О. М. Тищенка. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 384 с.
  11. Стивенсон, В. Дж. Управление производством [Текст] : пер. с англ. / В. Дж. Стивенсон. – Москва: ООО «Лаборатория базовых знаний», ЗАО «Бином», 1998. – 928 с.
  12. Люкшинов, А. Н. Стратегический менеджмент [Текст]: учеб. пос. для вузов / А. Н. Люкшинов – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 375 с.
  13. Рыночная экономика [Текст]: словарь / под общ. ред. Г. Я. Кипермана. – М.: Республика, 2003. – 455 с.
  14. Миронов, М. Г. Ваша конкурентоспособность [Текст] / М. Г. Миронов. – М.: Альфа-пресс, 2004. – 160 с.
  15. Шкардун, В. Д. Интегральная оценка конкурентоспособности предприятия [Текст]/ В. Д. Шкардун // Маркетинг. – 2005. – № 1 (80). – С. 38.
  16. Маракулин, М. В. Управление компромиссами как фактор конкурентоспособности компании [Текст]/ М. В. Маракулин // Менеджмент в России и за рубежом. – 2003. – № 4. – С. 25-31.
  17. Голубков, Е. П. Маркетинг [Текст]: словарь-справочник / Е. П. Голубков. – М.: Дело, 2000. – 440 с.
  18. Рубин, Ю. В. Конкуренция: реалии и перспективы [Текст]/ Ю. В. Рубин, В. В. Шустов. – М.: Знание, 1990. – 64 с.
  19. Фасхиев, Х. А. Анализ методов оценки качества и конкурентоспособности грузовых автомобилей [Текст]/ Х. А. Фасхиев // Методы менеджмента качества. – 2001. – № 3. – С. 24-29.
  20. Воронов, Д. С. Оценка, анализ и выявление путей повышения конкурентоспособности предприятий [Текст]: дис. канд. экон. наук: 08.00.05 / Д. С. Воронов. – Екатеринбург, 2002. – 145 с.
  21. Скударь, Г. М. Управление конкурентоспособностью крупного акционерного общества: проблемы и решения [Текст] / Г. М. Скударь. – К.: Наук. думка, 1999. – 496 с.
  22. Экономическая стратегия фирмы [Текст]: учеб. пос. / под ред. проф. А. П. Градова. – 2-е изд. – СПб.: Специальная литература, 1999. – 589 с.
  23. Ермолов, М. О. Чем отличается конкурентоспособность фирмы от конкурентоспособности товара. Как продать товар на вашем рынке [Текст] / М. О. Ермолов. – М.: Мысль, 1990. – 364 с.
  24. Balabanov, L. V., Kryvenko, A. V. (2004). Management of competitiveness of enterprises based marketing. Donetsk: DonGUET, 141.
  25. Pіddubny, I. O., Pіddubna, A. I.; In: Pіddubnogo, I. O. (2004). Upravlіnnya mіzhnarodnoyu konkurentospromozhnіstyu pіdpriiemstva. H.: VD "ІNZHEK", 264.
  26. Zav'yalov, P. S. (2001). Marketing schemes, figures, tables. Moscow: INFRA-M, 496.
  27. Azoev, G. L., Chelenkov, A. P. (2000). Competitive advantages of the company. M. OAO "News", 255.
  28. Fatkhutdinov, R. A. (2002). Competitiveness of the organization in crisis : economics, marketing, management. M.: "Marketing", 892.
  29. Yudanov, A. J. (2000). Competition: Theory and Practice: A Training Manual. Ed. 3. M.: Dwarf - Press, 325.
  30. Marenich, A., Astakhov, J. (1996). Management of competitiveness of enterprises. Business Inform, № 5, 23-27.
  31. Dusko, A. P. (1998). Competitiveness repair and construction companies in the housing and utilities reform: dis. candidate. economics. science. St. Petersburg, 221.
  32. Shinkarenko, V. G., Bondarenko A. S. (2003). Management of competitiveness of the enterprise. Kharkov: Publishing house HNADU, 186.
  33. In: Ivanova, Y. B., Tishchenko, O. M. (2006). Teoretichnі Bases konkurentnoї strategії pіdpriiemstva. Kh.: VD "ІNZHEK", 384.
  34. Stephenson, W. J. (1998). Production Management (trans. from English). Moscow: OOO "Laboratory of basic knowledge", JSC "Bean", 928.
  35. Ljukshin, A. N. (2000). Strategic Management. Moscow: UNITY-DANA, 375.
  36. In: Kiperman, G. Y. (2003). Market economy. Moscow: The Republic, 455.
  37. Mironov, M. G. (2004). Your competitiveness. M.: Alpha-Press, 160.
  38. Shkardun, W. (2005). Integral assessment of the competitiveness of the enterprise. Marketing, № 1 (80), 38.
  39. Marakulin, M. V. (2003). Management compromise as a factor in the competitiveness of the company. Management in Russia and abroad, № 4, 25-31.
  40. Golubkov, E. P. (2000). Marketing. Moscow: Delo, 440.
  41. Rubin, Y. V., Shustov, V. V. (1990). Competition: realities and prospects. M.: Knowledge, 64.
  42. Fashiev, J. A. (2001). Analysis of methods for assessing the quality and competitiveness of trucks. Methods of Quality Management, № 3, 24-29.
  43. Voronov, D. S. (2002). Measurement, analysis and identification of ways to enhance the competitiveness of enterprises: dis. candidate. economics. : 08.00.05. Ekaterinburg, 145.
  44. Skudar, G. M. (1999). Management of competitiveness of a major company: problems and solutions. K.: Science. Dumka, 496.
  45. In: Gradova, A. P. (1999). The economic strategy of the company: the manual. Ed. 2. St. Petersburg.: Special Books, 589.
  46. Ermoloff, M. O. (1990). What is different about the company's competitiveness on the competitiveness of the goods. How to sell a product in your market. M.: Thought, 364.

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-09-11

Як цитувати

Головко-Марченко, І. С. (2013). Сутність поняття конкурентоспроможність підприємства. Technology Audit and Production Reserves, 5(3(13), 46–48. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.18567

Номер

Розділ

Матеріали наукової конференції