Соціометрична оцінка брендів мінеральної води

Автор(и)

  • Diana Fayvishenko Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156, Україна https://orcid.org/0000-0001-7880-9801

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.186903

Ключові слова:

маркетингові дослідження, ринок мінеральної води, соціометричний аналіз, ранг бренду, споживчі фактори.

Анотація

Сьогодні в умовах насиченої конкуренції та динамічного розвитку ринку бренди відіграють головну роль у сталому розвитку підприємства. Саме бренди забезпечують захищеність, конкурентоспроможність, зміцнюють позиції продукту у свідомості споживача, полегшують просування нових продуктів та завойовують нові ніші на ринку. А також зміцнюють довіру партнерів, забезпечують доступ підприємства до людських, фінансових, інформаційних та інших ресурсів, та знижують чутливість споживчої аудиторії до цінового фактору. Особливо важливим стає питання щодо брендів на ринку мінеральної води, де одним з найбільш проблемних місць, в умовах насиченої конкуренції, є представлення комплексних досліджень, виокремлення основних продовольчих потреб та особливостей споживання саме цього продукту. Тому об’єктом даного дослідження є процес соціометричної оцінки брендів мінеральної води.

Проведено соціометричний аналіз брендів поряд з кількісними показниками, що виступають найважливішими якісними критеріями оцінки брендів. Запропоновано методичний підхід щодо соціометричної оцінки брендів на ринку мінеральної води, визначено соціометричний статус та силу брендів на основі оцінки вагомості їх індивідуальних атрибутів. Представлений рейтинг брендів дозволяє виокремити фактори, які впливають на вибір споживчої аудиторії того чи іншого бренду мінеральної води. Проведено соціометричне опитування, сформовано соціометричну матрицю та карту брендів. Результати аналізу соціометричної оцінки дозволили виявити основні тенденції споживання мінеральної води, виокремити перспективи розвитку стратегії бренд-лідера на ринку за рахунок впровадження інноваційних технологій, мотивації та підвищення кваліфікації персоналу, а також розробки програм з ефективного управління брендом та виокремлення головних переваг бренду.

Перспективами подальшого дослідження є моніторинг та аудит українського ринку мінеральної води, аналіз бренд-стратегій та методів підвищення конкурентоспроможності бренду в цілому.

Біографія автора

Diana Fayvishenko, Київський національний торговельно-економічний університет, вул. Кіото, 19, м. Київ, Україна, 02156

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра журналістики та реклами

Посилання

  1. Mazaraki, A. A., Blank, I. O., Lihonenko, L. O., Huliaieva, N. M.; Mazaraki, A. A. (Ed.) (2006). Vnutrishnia torhivlia v Ukraini: ekonomichni umovy efektyvnoho rozvytku. Kyiv: Kyiv. nats. torh.-ekon. un-t, 194.
  2. Kendiukhov, O. V., Dymytrova, S. M. (2009). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva: brend-pidkhid do vyznachennia efektyvnosti. Donetsk: DonUEP, 363.
  3. Piliushenko, V. L., Arakelova, I. O. (2013). Stratehiia innovatsiinoho upravlinnia sferoiu posluh na osnovi marketynhovoho pidkhodu. Marketynh i menedzhment innovatsii, 4, 133–142.
  4. Zainchkovskyi, A. O., Kushnirenko, A. M. (2011). Rozvytok intehratsiinoho prostoru na rynku mineralnoi vody. Nauk. pr. Nats. un-tu kharchovykh tekhnolohii, 41, 141–143.
  5. Oleksiuk, O. I. (2009). "Nevahome bahatstvo" rynku mineralno-stolovykh vod Ukrainy. Marketynh v Ukraini, 2 (54), 17–23.
  6. Pakhter, Yu. O. (2009). Mineralni vody yak vazhlyva skladova rozvytku kurortno-rekreatsiinoi sfery. Nauk. visn. UzhNU. Seriia "Ekonomika", 28, 45–48.
  7. Obzor kitaiskogo rynka pitevoi i mineralnoi vody. Available at: http://www.foodmarket.spb.ru/current.php?article=1096
  8. Erkomaishvili, G. G. (2003). Proizvodstvo mineralnykh vod v Gruzii i ego potrebitelskii rynok. Problemy sovremennoi ekonomiki. Evroaziiskii nauch.-analit. zhurn., 2 (6). Available at: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=256
  9. Rynok mineralnoi vody v Ukraini. Available at: https://maxrise-consulting.com/rynok-mineralnoj-vody-ukrainy/
  10. Mineral Water, champion of the food industry. Available at: http://www.sleever.com/trends/solution/mineral-water-champion-of-the-food-industry
  11. Growth potential for global bottled water industry. Available at: http://www.foodbev.com/news/growth-potential-for-global-bottled-wate#.UuzPD9J3mAg
  12. Nielsen-shopportunities-2018. Available at: https://www.nielsen.com/ua/uk/events/2018/shopportunities-2018/
  13. Vodni resursy Ukrainy. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/node/3972
  14. Derzhavna sluzhba Heolohii ta nadr Ukrainy. Available at: http://www.geo.gov.ua/groundwater/
  15. Obzor ukrainskogo rynka bezalkogolnykh napitkov 2017–2018. Available at: https://trademaster.ua/ryinki_food/312974
  16. Ukrinform. Available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/2445181-servisi-zasnovani-na-vidkritih-danih.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-21

Як цитувати

Fayvishenko, D. (2019). Соціометрична оцінка брендів мінеральної води. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(50), 26–29. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.186903

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи