Транспортна задача з обмеженнями на вантажопідйомність, час перевезення та кількість транспортних засобів

Автор(и)

  • Анастасия Сергеевна Шевченко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна
  • Дарья Сергеевна Шевченко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.19325

Ключові слова:

задача маршрутизації транспортних засобів, оптимальний план, мета-евристичні алгоритми, вартість маршруту

Анотація

У роботі запропоновано мета-евристичний метод вирішення задачі пошуку плану перевезення продукції з урахуванням обмеженої вантажопідйомності транспортних засобів, обмеженого часу доставки та кількості транспортних засобів. Розроблений метод ґрунтується на існуючих методі заощадження Кларка-Райта та методі імітації відпалу. В роботі продемонстровані результати розрахункових експериментів, що були отримані завдяки створеному програмному забезпеченню.

Біографії авторів

Анастасия Сергеевна Шевченко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Кафедра автоматизованих систем обробки інформації та управління

Дарья Сергеевна Шевченко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Кафедра автоматизованих систем обробки інформації та управління

Посилання

  1. Кларк, Г. Планування транспортних засобів від центрального депо до ряду пунктів постачання [Текст]/ Г. Кларк, Дж. В. Райт // Дослідження Операцій. – 1964. – №12. – С. 568-581.
  2. Гендрау, М. Мета-евристики для транспортної задачі [Текст]/ М. Гендрау, Г. Лапорте, Ж.-И. Потвин // Технічний звітСРТ-963. – Центр досліджень транспорту, Університет Монреалю, 1999.
  3. Транспортна задача [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www/ URL:http://neo.lcc.uma.es/radi-aeb/WebVRP
  4. Сарікліс, Д. Евристичний метод вирішення транспортної задачі [Текст]/ Д. Сарікліс, С. Павел // Журнал суспільства дослідження операцій. – 2000. – №51. – С. 564–573.
  5. Ральфс, Т. Задача маршрутизації транспортних засобівз обмеженою вантажопідйомністю та деякі пов’язані проблеми [Текст]/ Т. Ральфс, Дж. Хартман, М. Галаті. – Університет індустрії та системної інженерії Лехайгу, УниверситетРутгерс, 2001. – С. 1-31.
  6. Пічбібула, Т. Покращений алгоритм Кларка-Райта для задачі маршрутизації транспортних засобів з обмеженою вантажопідйомністю [Текст]/ Т. Пічбібула, Р. Кавтумача // Наукова Азия. – 2012. – №38. – С. 307–318.
  7. Молчановський, О. І. Побудова початкового розв’язку для задачі маршрутизації транспортних засобів з підбором та доставкою [Текст]/ О. І. Молчановський, А. Л. Любонько// Матеріали III Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інформаційні технології - 2012». – 2012. – С. 256-260.
  8. Метод Кларка-Райта [Електронний ресурс] – Режим доступу: www/ URL:http://lib.convdocs.org/docs/index-152162.html?page=4
  9. Метод імітації відпалу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www/ URL:http://ru.wikipedia.org/wiki/Simulatedannealing
  10. Розуміння імітації відпалу[Електронний ресурс]. – Режим доступу: www/ URL:http://www.heatonresearch.com/node/727
  11. Тестові приклади задач [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www/ URL: https://www.assembla.com/code/victorillac/git/nodes/ 5e17b1fcfed9fef7da913a0773279b578d6a911a/Instances/cvrp/augerat.sol
  12. Clarke, G.,Wright, J. W. (1964). Scheduling of vehicles from a central depotto a number of delivery points. Operations Research, 12, 568-581,
  13. Gendreau, M., Laporte, G., Potvin,J.-Y. (1999). Metaheuristics for thevehicle routing problem. Technical Report CRT-963. Centre deRecherchesur les Transports, Universite de Montreal.
  14. The VRP. Available:http://neo.lcc.uma.es/radi-aeb/WebVRP
  15. Sariklis, D., Powell, S. (2000). A heuristic method for the open vehicle routing problem. Journal of the Operational Research Society, 51, 564–573.
  16. Ralphs, T., Hartman, J., Galati, M. (2001). Capacitated Vehicle Routing and Some Related Problems. Industrial and system engineering Lehigh University, Rutgers University, 1-31.
  17. Pichpibula, T., Kawtummacha, R. (2012). Animproved Clarke and Wright savings algorithm for the capacitated vehicle routing problem. Science Asia, 38, 307–318.
  18. Molchanovskiy, O., Lyubon'ko, A. (2012). Construction of initial solution for the vehicle routing problem with pick up and delivery. Materials of III Ukrainian scientific-practical conference «Information technologies - 2012», 256-260.
  19. Clarke-Wright method. Available: http://lib.convdocs.org/docs/index-152162.html?page=4
  20. Simulated annealing. Available: http://ru.wikipedia.org/wiki/Simulated annealing
  21. Understanding Simulated Annealing. Available: http://www.heatonresearch.com/node/727
  22. Testexamples. Available: https://www.assembla.com/code/victorillac/git /nodes/5e17b1fcfed9fef7da913a0773279b578d6a911a/Instances/cvrp/augerat.sol

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-11-28

Як цитувати

Шевченко, А. С., & Шевченко, Д. С. (2013). Транспортна задача з обмеженнями на вантажопідйомність, час перевезення та кількість транспортних засобів. Technology Audit and Production Reserves, 6(1(14), 47–51. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2013.19325

Номер

Розділ

Технологічний аудит