Забезпечення надійності послуг портів як чинника їх конкурентоспроможності

Автор(и)

  • Elena Kirillova Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-3414-7364
  • Petr Makushev Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-0646-655X
  • Maiia Perepichko Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-5172-1498
  • Varvara Piterska Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-5849-9033
  • Igor Raskevych Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-7832-0395

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.197733

Ключові слова:

надійність транспортних послуг, морські порти України, конкурентоспроможність порту, інфраструктура та суперструктура портів

Анотація

Об'єктом дослідження є процес підвищення конкурентоспроможності портів.Одним з найбільш проблемних місць єнадійність наданих портами послуг, яка впливає на конкурентоспроможність портів.

В ході дослідження використовувалися методи кількісної оцінці можливості надійної поставки, методи обчислювання параметрів інфраструктури та суперструктури портів, методи розв'язання з використанням теорії масового обслуговування.

Проведено аналіз досліджень і робіт міжнародних організацій з питань визначення чинників вибору клієнтурою портів, враховуючи зміну пріоритетів на користь надійності сервісу. Порти сьогодні в цьому сенсі розглядаються як вузли в логістичних ланцюгах. У критеріях, за якими ланцюги поставок розробляються, оцінюються та вибираються, пріоритет над ціною та часом транзиту надається надійності.

Визначено, що спроможність портів з забезпечення надійності сервісу повинна розглядатися з позицій створення відповідних потужностей у складі елементів інфрастуктури і суперструктури портів, а також трудових ресурсів. Для кожного елементу (причали, склади, обладнання, докери) у відібраних апробованих методах визначено, за рахунок чого забезпечується надійність. Так, потрібне число причалів визначається з урахуванням їх річної пропускної здатності, що обґрунтовується з урахуванням коефіцієнту використання причалу в часі, застосування якого дозволяє забезпечити надійність наявності необхідної кількості причалів.

Надійність наявності необхідної ємності складів визначається з умови забезпечення безперебійної обробки флоту. Необхідний склад перевантажувального обладнання залежить від умов обробки флоту. Надійність у забезпеченні трудовими ресурсами може бути забезпечена урахуванням особливості організації праці в портах, пов’язаної із нерегулярним попитом на працівників у наслідок переривчастого і непередбачуваного прибуття суден і вантажів у порт.

Запропоновано визначення сприятливих вантажопотоків порту з урахуванням додаткових продажів і лояльності клієнтури та критерій ефективності завдання визначення кількості докерів, сегментації судновласників. У підсумку в роботі розроблено науково-методичний продукт, придатний для використання як постачальниками, так і замовниками послуг з доставки вантажів.

Біографії авторів

Elena Kirillova, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Petr Makushev, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Maiia Perepichko, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Старший викладач

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Varvara Piterska, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Igor Raskevych, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Посилання

  1. Notteboom, T. (2008). The relationship between seaports and the intermodal hinterland in light of global supply chains: European challenges. Seaport Competition and Hinterland Connections. Research Round Table. Paris. doi: http://doi.org/10.1787/9789282102251-3-en
  2. Huybrechts, M., Meersman, H., Van De Voorde, E., Van Hooydonk, E., Verbeke, A., Winkelmans, W. (2001). Port competitiveness: an economic and legal analysis of the factors determining the competitiveness of seaports. Editions De Boeck.
  3. Port reform toolkit. Interactive cd-rom version of the "port reform" toolkit. Available at: https://ppiaf.org/sites/ppiaf.org/files/documents/toolkits/Portoolkit/Toolkit/index.html
  4. Port marketing and the cнalleng of the third generation port. Report of the UNCTAD secretriat. TD/B/C.4/AC.7/14. Available at: https://unctad.org/en/PublicationsLibrary/tdc4ac7_d14_en.pdf
  5. Reliability is key in a digital supply chain (2019). Port of Rotterdam. White paper. Available at: https://img06.en25.com/Web/PortOfRotterdam/%7B778c7551-19a1-4f89-be9b-63e084bd4baa%7D_201903ID-C050_White_paper2_Reliability_in_the_supply_chain.pdf?utm_campaign=&utm_content=CBL%20SNF%20confirmation%20email%202%3A%20download%20link_EN&utm_medium=email&utm_source=Eloqua
  6. Makushev, P. A. (2004). Opredelenye optymalnoi struktury zahruzky porta. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnykh system. Zbirnyk naukovykh prats ONMU, 7, 193–200.
  7. Makushev, P. A., Kyryllova, O. V., Mahamadov, O. R., Reshetkov, D. M. et. al. (2016). Problemy funktsionuvannia i rozvytku portiv. Odessa: KUPRIIeNKO SV, 146. Available at: http://elibrary.ru/item.asp?id=26026428
  8. Normy tekhnologicheskogo proektirovaniia morskikh portov (1980). Moscow: CRIA Morflot, 122.
  9. Obschesoiuznye normy tekhnologicheskogo proektirovaniia skladov tarno- shtuchnykh i dlinnomernykh gruzov ONTP 01-86 (1988). Gossnab SSSR. Moscow. Available at: https://znaytovar.ru/gost/2/ONTP_0186_Obshhesoyuznye_normy.html
  10. Sukolenov, A. E., Stepanec, A. V. (1991). Obosnovanie tekhnicheskikh i trudovykh resursov dlia morskikh portov pri rabote v optimalnom rezhime. Moscow: V/O "Mortekhinformreklama", 116.
  11. Makushev, P. A. (2009). Opredelenie razmera i specializacii stividornykh kompanii. Metodi ta zasobi upravlіnnia rozvitkom transportnikh sistem, 15, 207–219.
  12. Notteboom, T. (2010). Dock labour and port-related employment. ITMMA, 94. Available at: https://www.google.com/search?client=avast&q=Dock+labour+and+port-related+employment+%E2%80%93+T.+Notteboom
  13. Hooydonk, E. V. (2011). PORT labour in the EU. Labour Market. Qualifications & Training Health & Safety. Volume I. The EU Perspective. Available at: http://www.oecd.org/officialdocuments/publicdisplaydocumentpdf/?cote=DAF/COMP(2011)14&docLanguage=En
  14. Il futuro dei porti e lavoro portuale. Vol. 2 (2012). ISFORT. Available at: https://www.academia.edu/36655076/Il_futuro_dei_porti_e_del_lavoro_portuale_secondo_volume_
  15. Makushev, P. A. (2015). Portovi systemy. Odessa: Vydavnytstvo ONMU, 143.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-14

Як цитувати

Kirillova, E., Makushev, P., Perepichko, M., Piterska, V., & Raskevych, I. (2019). Забезпечення надійності послуг портів як чинника їх конкурентоспроможності. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(51), 17–23. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.197733

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження