Розробка концепції формування варіантів транспортно-технологічного процесу доставки вантажів за участю морського транспорту

Автор(и)

  • Svitlana Rusanova Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-3624-6582
  • Svitlana Onyshсhenko Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-7528-4939

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198373

Ключові слова:

транспортно-технологічна система, доставка вантажів, морський транспорт, портовий термінал, морський перевізник, базис поставки

Анотація

Об'єктом дослідження є транспортно-технологічний процес доставки вантажів за участю морського транспорту. Однією з причин неефективної доставки вантажів з використанням морського транспорту є відсутність теоретичної бази інтегрального розгляду транспортно-технологічного процесу доставки в рамках всієї системи доставки. Це відповідним чином впливає на практичну реалізацію доставки вантажів. Традиційний підхід передбачає розгляд транспортно-технологічного процесу в межах однієї з ділянок доставки та спирається на відповідну транспортно-технологічну систему. Сучасний транспортний ринок і технологічна база портових терміналів дозволяють варіювати та комбінувати транспортні технології на різних ділянках доставки вантажу. Це обумовлює відповідну багатоваріантність транспортно-технологічного процесу при інтегральному його розгляді. Такий підхід і з'явився ідейною основою даного дослідження.

Встановлено два рівні розгляду транспортно-технологічного процесу. Перший – це рівень окремих учасників процесу доставки вантажів (наприклад, портового терміналу, морського перевізника). Другий – рівень всієї системи доставки від пункту відправлення до місця переходу відповідальності для двох сторін зовнішньоторговельного контракту. Рівень розгляду транспортно-технологічного процесу обумовлює керованість цим процесом. При інтегральному його розгляді транспортно-технологічний процес виступає як об'єкт управління для організатора доставки/вантажовласника. Встановлено відповідність між транспортно-технологічними системами та транспортно-технологічним процесом доставки, згідно з яким останній в якості технологічної основи може використовувати комбінацію декількох транспортно-технологічних систем. Визначено основні варіанти транспортно-технологічного процесу доставки (на прикладі експорту) за участю морського транспорту шляхом варіювання різних транспортно-технологічних систем на різних ділянках доставки. Обґрунтовано межі варіювання транспортно-технологічним процесом доставки в залежності від базису поставки.

Результати даного дослідження дають можливість підвищення ефективності транспортного забезпечення зовнішньоторговельних контрактів за рахунок інтегрального розгляду різних технологій в рамках єдиної системи доставки. Подальший розвиток даних результатів орієнтовано на оптимізацію параметрів процесу доставки відповідно до заданого критерію та обмежуючих умов.

Біографії авторів

Svitlana Rusanova, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Ассистент

Кафедра эксплуатации портов и технологии грузовых работ

Svitlana Onyshсhenko, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Посилання

  1. Onyshсhenko, S., Koskina, Iu. (2017). Sistemy dostavki gruzov – struktura i formirovanie. Modern Engineering and Innovative Technologies, 2 (7), 97–101.
  2. Nahornyi, Ye. V., Naumov, V. S., Ivanchenko, A. V. (2012). Analiz suchasnykh pidkhodiv do pidvyshchennia efektyvnosti lohistychnykh system dostavky vantazhiv v mizhnarodnomu spoluchenni. Transportni systemy i tekhnolohii perevezen. Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu, 3, 68–72.
  3. Kirillova, E. V. (2015). Identifikaciia transportno-tekhnologicheskoi sistemy v kachestve transportiruiuschei podsistemy logisticheskoi sistemy. Vіsnik Odeskogo nacіonalnogo morskogo unіversitetu, 1, 128–148.
  4. Kyryllova, E. V. (2014). Teoretyko-mnozhestvennyi podkhod k formalyzatsyy lohycheskykh otnoshenyi mezhdu poniatyiamy «transportnaia», «transportno-tekhnolohycheskaia» y «lohystycheskaia» systemy. Visnyk Odeskoho natsionalnoho morskoho universytetu, 1 (40), 153–175.
  5. Onyshсhenko, S. P., Koskina, Y. O. (2019). Essence, Specifics and Forming of Cargo Delivery Systems. Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 144 (3), 86–95. doi: http://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-144-3-86-95
  6. Muradian, A. (2014). Ensuring a coordinated cargo transshipment process management in general transport hubs. Technology Audit and Production Reserves, 3 (1 (17)), 48–53. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2014.25291
  7. Shramenko, N. (2015). Effect of process-dependent parameters of the handling-and-storage facility operation on the cargo handling cost. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (77)), 43–47. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51396
  8. Nahornyi, Ye. V., Naumov, V. S., Litvinova, Ya. V. (2014). Systemnyi pidkhid do optymizatsii protsesiv lohistychnoho upravlinnia v transportnykh vuzlakh. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 3 (106), 46–51.
  9. Litvinova, Ya. V. (2015). Study parameters of demand on warehousing and cargo handling services of transport node. Transport Systems and Transportation Technologies, 10, 75–79. doi: http://doi.org/10.15802/tstt2015/57071
  10. Shramenko, N. Yu. (2010). Teoretyko-metodolohichni osnovy efektyvnoho funktsionuvannia terminalnykh system pry dostavtsi dribnopartionnykh vantazhiv. Kharkiv, 156.
  11. Kyryllova, O. V. (2016). Teoretychni osnovy upravlinnia robotoiu flotu u transportno-tekhnolohichnykh systemakh. Odessa, 470.
  12. Zabara, S. S., Dekhtiaruk, N. T. (2014). Optimizaciia funkcionirovaniia transportno-tekhnologicheskikh sistem perevozki gruzov. Upravliaiuschie sistemy i mashiny, 4, 10–17.
  13. Naumov, V. S., Viter, N. S. (2011). Forming method of alternative transport technological cargo delivery systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (4 (53)), 16–19. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/1203
  14. Shramenko, N. Yu. (2009). Systemnyi pidkhid do protsesu dostavky vantazhiv v mizhnarodnomu spoluchenni v umovakh nevyznachenosti. Visnyk Vinnytskoho politekhnichnoho instytutu, 6, 43–46.
  15. Nahornyi, Ye. V., Naumov, V. S., Shulika, O. O. (2013). Osoblyvosti formuvannia skhem dostavky tarno-shtuchnykh vantazhiv avtomobilnym transportom u mizhmiskomu spoluchenni. Avtomobylnui transport, 33, 77–81.
  16. Naumov, V. S., Potaman, N. V. (2012). Areas of efficient use of the cargo delivery technological schemes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (60)), 53–61. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/5533
  17. Shramenko, N., Muzylyov, D., Karnaukh, M. (2018). The Principles of the Choice of Management Decisions Based on Fuzzy Logic for Cargo Delivery of Grain to the Seaport. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 211–216. doi: http://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19789
  18. Smrkovskaia, V. Iu., Onyshсhenko, S. P. (2012). Modelirovanie proizvodstvenno-raspredelitelnykh vertikalno-integrirovannykh struktur. Vіsnik Odeskogo nacіonalnogo morskogo unіversitetu, 35, 188–202.
  19. Leonteva, A. I., Onyshсhenko, S. P. (2016). Modernizaciia terminalov: zachem eto nuzhno: kakie innovacii vnedriaiutsia v konteinernykh terminalakh morskikh portov Ukrainy i mira. Porty Ukrainy, 1, 38–41.
  20. Shcherbyna, O. V. (2017). Analiz ta syntez klasyfikatsiinykh oznak v barzhebuksyrnii transportno-tekhnolohichnii systemi. Visnyk Odeskoho natsionalnoho morskoho universytetu, 4 (53), 94–199.

Опубліковано

2019-12-24

Як цитувати

Rusanova, S., & Onyshсhenko S. (2019). Розробка концепції формування варіантів транспортно-технологічного процесу доставки вантажів за участю морського транспорту. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(51), 24–29. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198373

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження