Розширення функціональності систем управління навчальним процесом та аналіз результатів впровадження

Автор(и)

  • Zainab Al-Hilali Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033, Україна https://orcid.org/0000-0002-0550-9178

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198855

Ключові слова:

складання розкладу, система управління навчальним процесом, управління змінами, локальна оптимізація, мінімізація максимумів

Анотація

Важливою функцією впровадження електронних систем навчання та управління навчанням є управління часом, або складання розкладу. Ця функція незаслужено оминається увагою більшості систем такого класу (LMSLearning Management System), попри її затребуваність. Особливо це стосується систем класичного, очного навчання у класах. Отже, об’єктом дослідження є системи управління навчанням, тобто автоматизація функцій керування навчальним процесом. Однією з задач процесу планування навчання є складання розкладів. Саме цій задачі і присвячено дану роботу.

У роботі розглянуто один з варіантів розв’язання цієї задачі – запропоновано застосування адаптованогопідходу до складання графіків роботи зі сфери масового обслуговування до проблеми планування роботи навчального закладу та складання розкладу занять для забезпечення потребнавчального процесу. Порівняно з іншими відомими методами, які є переважно «переборного» типу, даний метод є менш затратним і показує гарні результати у практичному застосуванні. Тобто, складені розклади є підходящими та вимагають мало додаткових людських затрат.

Отримано та продемонстровано позитивні результати впровадження розробленого програмного продукту на конкретних прикладах: підвищення якості роботи керівного складу, методистів та викладачів. Отримувані розклади виявляються якісними – такими, що відповідають або перевищують очікування. Це пов’язано зі схожістю підходів до планування, застосованих для розв’язку задач у обох галузях – управління персоналом кол-центру та складання розкладу для школи чи університету. Підвищено ефективність управління графіком навчання – зокрема, показники процесу внесення змін до розкладу занять.

Новизна та основна цінність роботи полягає у перенесенні та адаптації відомих методів до розв’язання нових задач. Таким чином вдалось розв’язати відому задачу новим адаптованим та прилаштованим під нові потреби методом. Більш того, даний метод є достатньо ефективним з точки зору часових витрат

Біографія автора

Zainab Al-Hilali, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, вул. Володимирська, 60, Київ, Україна, 01033

Аспірант

Кафедра інформаційних систем

Посилання

  1. Davar, P. (2013). Adoption of Innovative Education Strategies to the Needs of the Time: A Case Study of Ritsumeikan Asia Pacific University (APU). International Journal of Modern Education and Computer Science, 5 (1), 1–13. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2013.01.01
  2. Shariat, Z., Hashemi, S. M., Mohammadi, A. (2014). Research and Compare Standards of E-Learning Management System: A Survey. International Journal of Information Technology and Computer Science, 6 (2), 52–57. doi: http://doi.org/10.5815/ijitcs.2014.02.07
  3. MMT Marikar, F., Jayarathne, N. (2016). Effectiveness of MOODLE in Education System in Sri Lankan University. International Journal of Modern Education and Computer Science, 8 (2), 54–58. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2016.02.07
  4. F. Muhsen, Z., Maaita, A., Odah, A., Nsour, A. (2013). Moodle and e-learning Tools. International Journal of Modern Education and Computer Science, 5 (6), 1–8. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2013.06.01
  5. Nawaz, A., Zubair Khan, M. (2012). Issues of Technical Support for e-Learning Systems in Higher Education Institutions. International Journal of Modern Education and Computer Science, 4 (2), 38–44. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2012.02.06
  6. Hedayati, M., Kamali, S. H., Shakerian, R. (2012). Comparison and Evaluation of Intelligence Methods for Distance Education Platform. International Journal of Modern Education and Computer Science, 4 (4), 21–27. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2012.04.03
  7. Dominic, M., FrancisFrancis, S., Pilomenraj, A. (2014). E-Learning in Web 3.0. International Journal of Modern Education and Computer Science, 6(2), 8–14. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2014.02.02
  8. Liu, G., Gao, B., Lou, J. (2011). A Design of Learning Management System for Electronic Secretary Based on Ubiquitous Learning. International Journal of Modern Education and Computer Science, 3 (1), 9–15. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2011.01.02
  9. Inayat, I., ul Amin, R., Inayat, Z., Badshah, K. (2013). A Collaborative Framework for Web based Vocational Education and Training (VET); Findings from a Case Study. International Journal of Modern Education and Computer Science, 5 (12), 54–60. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2013.12.08
  10. Dominic, M., Xavier, B. A., Francis, S. (2015). A Framework to Formulate Adaptivity for Adaptive e-Learning System Using User Response Theory. International Journal of Modern Education and Computer Science, 7 (1), 23–30.
  11. Dominic, M., Francis, S. (2015). An Adaptable E-Learning Architecture Based on Learners' Profiling. International Journal of Modern Education and Computer Science, 73, 26–31. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2015.03.04
  12. Al-Hilali, Z. S. H. (2015). Programmed, distant, mobile learning… what’s next? Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Series Physics & Mathematics, 4, 75–81.
  13. Al-Hilali, Z. S. H., Shevchenko, V. P. (2016). The structure of e-Learning system for the discrete mathematics. Theoretical and Applied Aspects in Program System Development (TAAPSD’2016). Kyiv, 252–256.
  14. Panchenko, I. (2003). An Alternative to the Erlang C Formula. Corporate Systems, 2, 57–59.
  15. Panchenko, I. (2003). Computer Modelling of the Mass Service Task. Informational research, applications and the study. Varna: FOI-COMERC, 55–61.
  16. Panchenko, I., Panchenko, T. (2004). Call-Center Operation Optimization using Scheduling ISS Vol. 1. Computer System. Theoretical and Applied Aspects in Program System Development (TAAPSD’2004), 272–274.
  17. Chernichenko, K., Kapkanets, A., Panchenko, T. (2016). Contact center load forecasting and operator schedule planning. Problems of Programming, 2-3, 227–236.
  18. Lytvynenko, T. I., Panchenko, T. V., Redko, V. D. (2015). Sales Forecasting using Data Mining Methods. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Series Physics & Mathematics, 4, 148–155.
  19. Kocaleva, M., Stojanovic, I., Zdravev, Z. (2015). Model of e-Learning Acceptance and Use for Teaching Staff in Higher Education Institutions. International Journal of Modern Education and Computer Science, 7 (4), 23–31. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2015.04.03
  20. Vidanagama, D. U. (2016). Acceptance of E-Learning among Undergraduates of Computing Degrees in Sri Lanka. International Journal of Modern Education and Computer Science, 8 (4), 25–32. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2016.04.04
  21. M Lashayo, D., Md Johar, M. G. (2018). Preliminary Study on Multi-Factors Affecting Adoption of E-Learning Systems in Universities: A Case of Open University of Tanzania (OUT). International Journal of Modern Education and Computer Science, 10 (3), 29–37. doi: http://doi.org/10.5815/ijmecs.2018.03.04

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-24

Як цитувати

Al-Hilali, Z. (2019). Розширення функціональності систем управління навчальним процесом та аналіз результатів впровадження. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(51), 40–42. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.198855

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження