Системно-аналітичне дослідження розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів

Автор(и)

  • Yuliia Kazymyrenko Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0002-7120-8226
  • Oxana Drozd Херсонська філія Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, пр. Ушакова, 44, г. Херсон, Україна, 73022, Україна https://orcid.org/0000-0002-0135-8659
  • Oleander Yeholnikov Миколаївський коледж транспортної інфраструктури Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, вул. Пушкінська, 71, м. Миколаїв, Україна, 54020, Україна https://orcid.org/0000-0003-1033-3573
  • Hanna Morozova Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025, Україна https://orcid.org/0000-0002-0547-6564

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200626

Ключові слова:

залізничні пороми, технічне обслуговування, транспортно-технологічна система, залізнично-поромні сполучення, системний аналіз, складні технічні системи.

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів як складних технічних систем. В ході дослідження використано системний підхід до вирішення науково-технічної проблеми підвищення ефективності технічного обслуговування залізнично-поромних сполучень, для чого застосовано графічний метод аналізу формування причинно-наслідкових зав’язків з побудовою діаграми Ісікави. За найбільш інформаційний критерій обрано резерв прискорення оборотів вагонів на залізничних поромах ‒ якісну характеристику ефективного використання вагонного парку, яка безпосередньо залежить від скорочення простоїв вагонів у припортовій зоні, що є перспективним. Результати досліджень надають багатопланову картину, яка показує можливість скорочення часу знаходження судна у порту за рахунок підвищення технічного рівня організаційних робіт з рухливим складом на під’їзних шляхах і їх завантаженням на пором. А також виявляє вплив стану матеріально-технічної бази обслуговування рухомого складу та бази порту для завантаження поромів, сумісності дій роботи диспетчерських служб та необхідності відповідної інформаційної підтримки. Проте розвиток цих напрямів не можливий без забезпечення умов надійності засобів залізничної автоматики, автоматизації та телемеханіки, а також підвищення кваліфікації кадрів з їх обслуговування. Сумісність дій роботи диспетчерських служб реалізується через застосування гнучких форм організації вантажопотоків зі складанням оптимального каргоплану завантаження залізничного порому. Впровадження інформаційного забезпечення повинно враховувати синхронізацію дій інформаційних систем залізниці та порту, а також взаємозв’язок засобів автоматики з роботою поромної переправи, постійно оновлюватись за рахунок нових програмних продуктів. На підставі проведеного аналізу складено програму заходів щодо розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів.

Одержані результати спрямовано на підвищення оперативності, обґрунтованості та ефективності управлінських робіт з експлуатації засобів транспорту та можуть бути використані при виконанні дослідницьких робіт інших об’єктів залізнично-водного сполучення, зокрема припортових залізниць

Біографії авторів

Yuliia Kazymyrenko, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра інформаційних управляючих систем і технологій

Oxana Drozd, Херсонська філія Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, пр. Ушакова, 44, г. Херсон, Україна, 73022

Кандидат технічних наук, доцент, заступник директора з організаційно-виховної роботи

Oleander Yeholnikov, Миколаївський коледж транспортної інфраструктури Дніпровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, вул. Пушкінська, 71, м. Миколаїв, Україна, 54020

Викладач

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Hanna Morozova, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова, пр. Героїв України, 9, м. Миколаїв, Україна, 54025

Старший викладач

Кафедра інформаційних управляючих систем і технологій

Посилання

  1. Shyriaieva, L. V., Shahina, M. V. (2017). Analiz mozhlyvostei vykorystannia zaliznychnykh paromiv SK «UKRFERI» dlia perevezennia konteineriv. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, 76–89.
  2. Miloslavskaia, S. V., Pochaev, Iu. A. (2004). Transportno-tekhnologicheskie sistemy. Moscow: Izdatelstvo «Altair», 133.
  3. Holovko, T. V., Parovyk, O. O. (2014). Udoskonalennia protsesu vzaiemodii zaliznychnoho ta vodnoho transportu na osnovi vymoh lohistyky. Zbirnyk naukovykh prats UkrDAZT, 146, 66–70.
  4. Tsvetkov, V. Ia. (2017). Slozhnye tekhnicheskie sistemy. Obrazovatelnye resursy i tekhnologii, 3 (20), 86–92.
  5. Mukha, A. A. (2012). Upravlenie protsessom razrabotki slozhnykh tekhnicheskikh sistem i protsessov. Osobennosti primeneniia FVEA-analiza. Matematichnі mashini і sistemi, 168–176.
  6. Ishikawa, K., Loftus, J. H. (1990). Introduction to Quality Control. Ed. 3. Tokyo, 435.
  7. Zavalniuk, S. I., Rybatskii, V. A. (2018). Zheleznodorozhnye paromnye perepravy kak element transportnoi infrastruktury. Sovremennye issledovaniia v sfere estestvennykh, tekhnicheskikh i fiziko-matematicheskikh nauk, 496–505.
  8. Egorov, G. V. (2007). Proektirovanie sudov ogranichennykh raionov plavaniia na osnovanii teorii riska. Saint Petersburg: Sudostroenie, 384.
  9. Moskat, A. A., Alekseenko, E. A. (2019). Osobennosti razrabotki prilozheniia dlia rascheta i formirovaniia kargo-plana. Inzhenernyi vestnik Dona, 4. Available at: http://ivdon.ru/ru/magazine/archive/n4y2019/5880
  10. Budko, T. V., Holovko, T. V. (2006). Udoskonalennia sumisnoi roboty portiv ta zaliznychnykh vuzliv v umovakh zrostannia vantazhopotokiv. Zbirnyk nauk prats DonIZT, 8, 5–13.
  11. Shelekhan, H. I. (2013). Zastosuvannia pryntsypiv systemnoho analizu dlia ratsionalizatsii funktsionuvannia pryportovykh vantazhnykh stantsii z obsluhovuvannia konteinernykh potokiv. Zbirnyk naukovykh prats Ukrainskoi derzhavnoi akademii zaliznychnoho transportu, 137, 130–134.
  12. Efanov, D. V. (2016). Funktsionalnyi kontrol i monitoring ustroistv zheleznodorozhnoi avtomatiki i telemekhaniki. Saint Petersburg: PGUPS, 171.
  13. Nyrkov, A. P., Sokolov, S. S., Shnurenko, A. A. (2013). Avtomatizirovannoe upravlenie transportnymi sistemami. Saint Petersburg: GUMRF imeni admirala S. O. Makarova, 325.
  14. Kazimirenko, Iu. O., Drozd, O. V., Egolnikov, O. O. (2019). Іnformatsіina pіdtrimka tekhnіchnogo obslugovuvannia sistem zalіznichno-vodnogo spoluchennia. Informatsionnye upravliaiushchie sistemy i tekhnologii. Problemy i resheniia. Odessa: ONPU: «Ekologiia», 151–161.
  15. Katunina, I. V. (2012). Intellektualnyi resurs predpriiatii zheleznodorozhnogo transporta. Vestnik Omskogo universiteta: Seriia «Ekonomika», 1, 19–20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Як цитувати

Kazymyrenko, Y., Drozd, O., Yeholnikov, O., & Morozova, H. (2020). Системно-аналітичне дослідження розвитку транспортно-технологічних систем залізничних поромів. Technology Audit and Production Reserves, 2(2(52), 40–42. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200626

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи