Дослідження зміни температури розігрівання покриття в процесі гарячої регенерації асфальтобетону методом «in-place»

Автор(и)

  • Vyacheslav Savenko Національний транспортний університет, вул. Омеляновича-Павленка 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0001-8174-7728
  • Sergii Illiash Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113, Україна https://orcid.org/0000-0002-3001-8012
  • Tetiana Stasiuk Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113, Україна https://orcid.org/0000-0001-5921-4503

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200628

Ключові слова:

регенерація асфальтобетону, автомобільна дорога, асфальтобетонне покриття, гарячий ресайклінг, поточний ремонт, економічна ефективність.

Анотація

Об’єктом дослідження є технологія гарячої регенерації асфальтобетону методом «in-place». Температурні режими розігрівання асфальтобетонного покриття є одними з ключових технологічних параметрів, які впливають на якість вихідного регенерованого асфальтобетону. З метою встановлення залежності температури розігрівання покриття на різній глибині від часу розігрівання проведені натурні дослідження безпосередньо під час виконання робіт з гарячої регенерації асфальтобетону методом Reshape. Роботи виконувались при температурі навколишнього середовища 25–30 °C та безвітряній погоді. Регенерована гаряча асфальтобетонна суміш, що використовувалась при проведенні досліджень, за зерновим складом та вмістом бітуму відповідала суміші гарячій, дрібнозернистій, асфальтобетон щільний, типу A, непереривчастої гранулометрії, марки ІI відповідно до ДСТУ Б В.2.7-119:2011. Вміст залишкового бітуму розпушеної асфальтобетонної крихти становив 6,0 %. При проведенні досліджень вимірювання проводили при різній швидкості руху (1,8 м/хв та 2,1 м/хв) термічної установки для розігріву асфальтобетонного покриття Wirtgen HM 4500 (країна виробник – Німеччина). Отримані графічні залежності та математичні моделі дали змогу визначити, що оптимальним режимом розігрівання покриття є поступовий розігрів. Такий режим дозволить уникнути випалювання бітуму та забезпечити розігрівання дорожнього покриття на рівні основи регенерованого шару, що дуже важливо при визначенні температури перемішування суміші. Аналіз графіків та математичних моделей дає змогу припустити, що зменшення температури розігріву покриття хоча б на 10–20 °C призведе до збільшення продуктивності роботи термічної установки. В такому випадку збільшення продуктивності може складати від 20 % до 25 %, що зменшить витрату газу та, відповідно, собівартість робіт. Таким чином, отримані залежності можуть бути використані при оптимізації технологічного процесу гарячої регенерації асфальтобетону методом «in-place».

Біографії авторів

Vyacheslav Savenko, Національний транспортний університет, вул. Омеляновича-Павленка 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Sergii Illiash, Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113

Завідувач відділу

Відділ нормативно-технологічного забезпечення дорожніх робіт

Tetiana Stasiuk, Державне підприємство «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгіна», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113

Молодший науковий співробітник

Відділ нормативно-технологічного забезпечення дорожніх робіт

Посилання

  1. Tereshchenko, T. A. (2014). Shliakhy rozvytku tekhnolohii hariachoho resaiklinhu dorozhnoho asfaltobetonu. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 2, 42–48.
  2. Zhdaniuka, V., Sybilskoho, D. (Eds.) (2006). Vsesvitnia dorozhnia asotsiatsiia. Tekhnichnyi komitet S7/8 «Dorozhni pokryttia». Retsykliuvannia dorozhnikh odiahiv. Chastyna 3. Posibnyk z hariachoho retsykliuvannia asfaltobetonu zi starykh pokryttiv na zavodi. Kharkiv: Vyd-vo KhNADU, 52.
  3. Stroup-Gardiner, M., Godwin, S. R., Williams, J. M. et. al. (2011). Recycling and Reclamation of Asphalt Pavements Using In-Place Methods. NCHRP Synthesis 421. Transportation Research Board. Washington, 82. Available at: https://grr.chamberlain.contractors/wp-content/uploads/sites/2/2017/03/nchrp_syn_421.pdf
  4. Anderson, K. V., Russell, M., Uhlmeyer, J. F. et. al. (2016). Long-Term Performance of a Hot In-Place Recycling Project – Final Report. Washington State Department of Transportation Research Report WA-RD 738, 99. Available at: https://www.wsdot.wa.gov/research/reports/fullreports/738.2.pdf
  5. Wells, M. (2018). Hot-in-Place Asphalt Recycling Yields Benefits for Road Rehabilitation. Available at: https://informedinfrastructure.com/36026/hot-in-place-asphalt-recycling-yields-benefits-for-road-rehabilitation/
  6. A Case Study of Work done by a HOT IN-PLACE RECYCLING (HIR) Machines. Available at: http://www.green-arm.com/corporate/paper_db/HIR%20for%20ICPT.pdf
  7. Nagaychuk, V., Illiash, S., Tereshchenko, T. (2018). Experience on implementation of hot in-place recycling of asphalt concrete in Ukraine. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 4, 28–36. doi: http://doi.org/10.33868/0365-8392-2018-4-256-28-36
  8. Quershi, N. A., Akram, T., Jamil, S. M. (2010). Performance Evaluation of Hot In-Place Recycling Evaluence in Pakistan. Second International Conference on Sustainable Construction Materials and Technologies. Ancona. Available at: http://www.claisse.info/Proceedings.htm
  9. Liu, Y., Wang, H., Tighe, S. L., Zhao, G., You, Z. (2019). Effects of preheating conditions on performance and workability of hot in-place recycled asphalt mixtures. Construction and Building Materials, 226, 288–298. doi: http://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.07.277
  10. Illiash, S. I. (2014). Tekhnolohichni ta vartisni aspekty vprovadzhennia hariachoho resaiklinhu asfaltobetonu na dorozi. Avtoshliakhovyk Ukrainy, 6, 40–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Як цитувати

Savenko, V., Illiash, S., & Stasiuk, T. (2020). Дослідження зміни температури розігрівання покриття в процесі гарячої регенерації асфальтобетону методом «in-place». Technology Audit and Production Reserves, 2(1(52), 22–24. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200628

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи