Розробка методу вартісної оцінки земель дорожнього господарства для цілей управління активами

Автор(и)

  • Olena Slavinska Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-9709-0078
  • Anna Kharchenko Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0001-8166-6389
  • Andrey Bubela Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-5619-003X
  • Oleksandr Chechuha Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-1643-6354

DOI:

https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200743

Ключові слова:

управління активами, вартісна оцінка, дорожнє господарство, земельні ділянки.

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси управління земельним фондом дорожнього господарства. Представлена робота ґрунтується на використанні мультиструктурного підходу, основних принципах теорії складних систем та на методології AHP (Analytic Hierarchy Process) Томаса Сааті. Головною гіпотезою дослідження є застосування мультиструктурного підходу до оцінки активів, які у дослідженні оцінюються не комплексно, а розглядаються як складні об’єкти та розбиваються на більш прості рівні, складові та елементи, що можуть бути оцінені окремо. Розглянуті особливості вартісної оцінки земель дорожнього господарства, а також визначені основні етапи послідовності оцінювання. Встановлено, що вартісна оцінка земельної ділянки є основною складовою оцінювання вартості активу дорожнього господарства, який розміщений на ній. Результати теоретичного дослідження дозволили розробити метод вартісної оцінки земель дорожнього господарства для цілей управління активами. Розроблений алгоритм має чітку послідовність формування методології оцінки земель дорожнього господарства, що дозволяє обґрунтувати прийняття управлінських рішень щодо земельної ділянки, які узгоджені з цілями та відповідають характеру задач функціонування й розвитку дорожнього господарства. Апробацію розробленого алгоритму виконано на реальному прикладі. З’ясовано, що цей метод дозволяє оптимізувати процес вартісної оцінки та управління дорожніми активами, що особливо важливо в межах обмежених фінансових ресурсів. Вибір варіантів вартісної оцінки земель базується на критеріях економічної ефективності, виходячи з основних особливостей оцінки земель дорожнього господарства. Результати розрахунків можуть бути підґрунтям формулювання управлінських цілей щодо активів дорожнього господарства.

Біографії авторів

Olena Slavinska, Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Anna Kharchenko, Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Andrey Bubela, Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Oleksandr Chechuha, Національний транспортний університет вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Посилання

  1. Özcan, İ. Ç. (2018). The privatization of roads: An overview of the Turkish case. Case Studies on Transport Policy, 6 (4), 529–536. doi: http://doi.org/10.1016/j.cstp.2018.07.001
  2. Osman, M. A. M. (2017). Impact of the Dimensions of Strategic Information Quality as Mediator Variable in the Relationship between Effectiveness of Strategic Decisions and Achieving Strategic Objectives : Case Study Cement Factory, Bisha, Saudi Arabia. Singaporean Journal of Business Economics and Management Studies, 5 (10), 16–27. doi: http://doi.org/10.12816/0037570
  3. Lapidus, A., Makarov, A. (2016). Fuzzy sets on step of planning of experiment for organization and management of construction processes. MATEC Web of Conferences, 86, 05003. doi: http://doi.org/10.1051/matecconf/20168605003
  4. MR D 1.2-37641918-884:2017 Metodychni rekomendatsii z provedennia vartisnoi otsinky avtomobilnykh dorih i sporud na nykh (2017). Kyiv, 92.
  5. Slavinska, О., Savenko, V., Kharchenko, A., Bubela, A. (2017). Development of a mathematical model of eevaluation of road-and-transport assets as a component of information-and-management system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (90)), 45–57. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118798
  6. Slavinska, О., Stozhka, V., Kharchenko, A., Bubela, A., Kvatadze, A. (2019). Development of a model of the weight of motor roads parameters as part of the information and management system of monetary evaluation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (97)), 46–59. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156519
  7. Tikhomirova, A. N., Sidorenko, E. V. (2012). Modifikatsiia metoda analiza ierarkhiy T. Saati dlia rascheta vesov kriteriev pri otsenke innovatsionnykh proektov. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 2. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=6009
  8. McPherson, K. Bennett, C. R. (2005). Success Factors for Road Management Systems. Washington: The World Bank. Available at: https://www.scribd.com/document/43279399/Success-Factors-For-Road-Management-Systems
  9. Hordijk, A. C. (2012). Real Estate Appraisal and International Valuation Standards. XLI Incontro di Studio del Ce.S.E.T. TiasNimbas Business School, Tilburg University, 397–401.
  10. McNeil, S. (2000). Asset Management and Asset Valuation: The Implication of the Government Accounting Standards Bureau (GASB). Standards for Reporting Capital Assets. Midcontinent Transportation Symposium. Minnesota, 34–37.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Як цитувати

Slavinska, O., Kharchenko, A., Bubela, A., & Chechuha, O. (2020). Розробка методу вартісної оцінки земель дорожнього господарства для цілей управління активами. Technology Audit and Production Reserves, 2(2(52), 43–46. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2020.200743

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи