Моделювання розподілу потоків повітря та продуктів згоряння палива в каналі тунельної печі

Автор(и)

  • Ella Dmytrochenkova Київський національний університет будівництва та архітектури, пр. Повітрофлотський, 31, м. Київ, Україна, 03037, Україна https://orcid.org/0000-0003-3768-5245
  • Konstantin Tadlya Київська міська інноваційна галузева організація роботодавців «Центр ресурсоефективного та чистого виробництва», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0003-1610-0498

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.205155

Ключові слова:

тунельна піч, пічні гази, висота каналу, моделювання розподілення швидкостей, поле швидкостей.

Анотація

Характерною проблемою роботи тунельних печей з високим перекриттям є вихід продукції з низькою якістю та зниження енергетичної ефективності процесу випалу в цілому. Тому об’єктом дослідження обрано процес протікання пічних газів по каналу тунельної печі, зміна швидкості яких досліджувалась в залежності від геометричних параметрів тунелю.

В ході проведення досліджень залежності розподілення швидкостей потоків пічних газів по каналу печі від її геометричних характеристик використано метод чисельного моделювання в спрощеній 2D постановці за допомогою відкритого коду OpenFoam з використанням моделі турбулентності k–ɷ переносу напруг зсуву. Отримано поля швидкостей потоків пічних газів для трьох варіантів висоти каналу: базового з висотою склепіння 2 м, зі зниженою висотою склепіння по всій довжині тунелю та зі зниженою висотою тунелю лише в зоні випалу. Аналіз зміни швидкості потоків показав, що найбільш ефективним буде зниження висоти по всій довжині печі, в той час як зміна висоти склепіння в зоні випалу майже не позначиться на рівномірності швидкостей в зоні підігріву. Зниження висоти склепіння так само мінімізує ймовірність виникнення зворотного потоку повітря в зоні охолодження на ділянці від випалу до місця відбору повітря на сушку. Більш низьке перекриття на ділянці охолодження дозволить підвищити інтенсивність відбору теплоти та, відповідно, знизить її втрати з продукцією, щоб використовувати її на сушку виробів.

Наведені результати моделювання дають можливість відзначити, що зміна висоти перекриття призведе до збільшення аеродинамічного опору та, відповідно, перепаду тиску. Це потребуватиме додаткових витрат електроенергії на привід тягодуттєвих машин та можливість підвищення температур в просторі під вагонами.

Біографії авторів

Ella Dmytrochenkova, Київський національний університет будівництва та архітектури, пр. Повітрофлотський, 31, м. Київ, Україна, 03037

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра теплогазопостачання і вентиляції

Konstantin Tadlya, Київська міська інноваційна галузева організація роботодавців «Центр ресурсоефективного та чистого виробництва», пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Кандидат технічних наук, технічний директор

Посилання

  1. Torchinsky, A. I., Lyashko, A. Yu., Sergienko, A. A., Kryachok, Yu. N. (2010). Ceramic Brick Manufacture Tunnel Furnaces Modernization. 1. The Program of the Tunnel Furnaces Modernization Concept and Realization. Energy technologies and resource saving, 1, 72–75.
  2. Torchinsky, A. I., Lyashko, A. Yu., Sergienko, A. A., Kryachok, J. N. (2010). Tunnel Furnaces Stock for Ceramic Brick Manufacture Modernization. 2. The Furnaces Heating System Developement. Energy technologies and resource saving, 2, 57–60.
  3. Torchinsky, A. I., Lyashko, A. Yu. (2016). Optimization of Thermal and Aerodynamic Operating Mode of Tunnel Kiln for Ceramic Bricks Calcination. Energy technologies and resource saving, 1, 66–72.
  4. Pilipenko, R. A., Pilipenko, A. V., Logvinenko, D. M. (2010). Tunnel Kilns for Brick Burning Efficiency Increase. Energy and resource saving, 2, 23–26.
  5. Torchinskii, A. I., Sergienko, A. A., Liashko, A. Iu., Kriachok, Iu. N. (2009). Opyt vnedreniia na tunnelnykh pechakh obzhiga keramicheskogo kirpicha energoeffektivnykh skorostnykh gazogorelochnykh ustroistv serii GS. Stroitelnye materialy, izdeliia i santekhnika, 34, 115–119.
  6. Torchinskii, A. I., Liashko, A. Iu., Kriachok, Iu. N. (2011). Sopostavitelnye ispytaniia gazogorelochnykh ustroistv serii GS na tunnelnoi pechi obzhiga keramicheskogo kirpicha. Stroitelnye materialy, izdeliia i santekhnika, 3, 16–20.
  7. Refaey, H. A., Abdel-Aziz, A. A., Ali, R. K., Abdelrahman, H. E., Salem, M. R. (2017). Augmentation of convective heat transfer in the cooling zone of brick tunnel kiln using guide vanes: An experimental study. International Journal of Thermal Sciences, 122, 172–185. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijthermalsci.2017.08.018
  8. Abou-Ziyan, H. Z. (2004). Convective heat transfer from different brick arrangements in tunnel kilns. Applied Thermal Engineering, 24 (2-3), 171–191. doi: http://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2003.08.014
  9. Refaey, H. A., Abdel-Aziz, A. A., Salem, M. R., Abdelrahman, H. E., Al-Dosoky, M. W. (2018). Thermal performance augmentation in the cooling zone of brick tunnel kiln with two types of guide vanes. International Journal of Thermal Sciences, 130, 264–277. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijthermalsci.2018.04.027
  10. Shi, H., Ma, L., Liu, M. (2018). Integration Research on Gas Turbine and Tunnel Kiln Combined System. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 133, 012024. doi: http://doi.org/10.1088/1755-1315/133/1/012024
  11. Zubashchenko, R. V. (2017). The lining of the small capacity tunnel type kiln with the high alumina-silicate fiber refractories. New Refractories, 2, 3–5. doi: http://doi.org/10.17073/1683-4518-2017-2-3-5
  12. Schukin, A. A. (1973). Promyshlennye pechi i gazovoe khoziaistvo zavodov. Moscow: Energiia, 224.
  13. Glinkov, M. A., Glinkov, G. M. (1990). Obschaia teoriia teplovoi raboty pechei. Moscow: Metallurgiia, 223.
  14. Transport i shliakhy spoluchen. Available at: https://www.openfoam.com/documentation/user-guide/ Last accessed: 03.10.2019
  15. Dmytrochenkova, E., Tadlya, K. (2019) Analysis of aerodynamic characteristics in the tunnel kiln channel when changing the geometric characteristics of the channel. Innovation solutions in modern science, 6 (33), 37–47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-30

Як цитувати

Dmytrochenkova, E., & Tadlya, K. (2020). Моделювання розподілу потоків повітря та продуктів згоряння палива в каналі тунельної печі. Technology Audit and Production Reserves, 3(1(53), 40–43. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.205155

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи