Визначення особливостей та основних принципів фінансів залізничного транспорту в умовах енергозбереження
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.207910Ключові слова:
підприємства залізничного транспорту, організація фінансів, енергозбереження, управління фінансами, фінанси залізничної галузі.Анотація
Об'єктом дослідження є фінанси підприємства залізничної галузі в умовах енергозбереження. Оскільки роль залізничного транспорту в суспільному виробництві є беззаперечно вагомою, бо поки певний продукт не доставлений споживачеві, він не є повністю, так би мовити, виготовленим і не може бути використаний споживачем. А важливу роль в роботі залізничного транспорту відіграють його фінанси, без яких неможлива робота підприємств особливо в умовах використання енергозберігаючих технологій.
Показано, що управління фінансами підприємств транспортної галузі в умовах енергозбереження на сучасному етапі розвитку залізничної галузі та економіки країни є одним з основних напрямів управлінської діяльності. Управління фінансами транспортних підприємств – це процес координації всіх детермінуючих компонентів системи фінансів для досягнення стабільної роботи підприємств транспортної галузі і, що не менш важливо, його розвитку. Уточнено зміст таких понять, як «управління фінансами» та «фінанси підприємства залізничної галузі» на підставі узагальнення сучасних різних наукових підходів до вивчення цих категорій та виділення основоположних ознак задля адаптації до умов енергозбереження. Отже, фінансами підприємства залізничної транспорту вважаємо систему грошових відносин означеного економічного суб’єкта, тобто сукупність виплат, надходжень, розподілу та використання грошових коштів в процесі його виробничо-господарської діяльності. Ефективним управлінням фінансами підприємства залізничної транспорту є таке, що надає можливість організаційної та фінансово-економічної стійкості підприємства залізничної транспорту в умовах енергозбереження. При цьому зводяться до мінімуму втрати від дотримання вище означених умов, тим самим максимізуючи економічну додану вартість підприємства в ході його функціонування та розвитку. Відтак, управління фінансами підприємства транспортної галузі, що працює заощаджуючи енергоресурси, має користуватись такою управлінською моделлю, яка забезпечує вирішення виникаючих при такому способі господарювання взаємопов’язаних завдань.
Посилання
- Kraft, G. V. (2000). Sistema upravleniia finansami zheleznodorozhnogo transporta (Na primere Oktiabrskoi zheleznoi dorogi). Saint Petersburg, 191.
- Pro zaliznychnyi transport (1996). Zakon Ukrainy No. 273/96-VR. 04.07.1996. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 40.
- Pro osoblyvosti utvorennia aktsionernoho tovarystva zaliznychnoho transportu zahalnoho korystuvannia (2012). Zakon Ukrainy No. 4442-VI. 23.02.2012. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 49.
- Kondratova, Yu. V. (2017). Systemnyi analyz upravlenyia fynansovimy resursamy v OAO «RZhD». Ekonomycheskaia nauka sovremennoi Rossyy, 1 (76), 104–116.
- Zaitseva, I. Yu., Yeromina, M. O., Kryvoruchenko, O. A. (2017). Finansy zaliznychnoho transportu. Kharkiv: UkrDUZT, 363.
- Vdovina, E. S. (2015). Finansovoe planirovanie na urovne khoziaistvuiuschego subekta kak chast ego innovacionnoi politiki. Fundamentalnye issledovaniia, 11 (6), 1154–1158.
- Iakushev, M. F. (2014) Finansovaia politika organizacii: poniatie, celi i etapy formirovaniia. Finansy i kredit, 36 (612), 37–44.
- Azarenkova, G. M., Dikan, L. V., Lukin, V. A. et. al. (2013). Finansovii kontrol: mezhdunarodnii opyt. Kyiv: UBD NBU, 429.
- Pro zatverdzhennia Statutu zaliznyts Ukrainy (1998). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 457. 06.04.1998. Uriadovyi kurier.
- Alieksieiev, I. V., Nych, O. I. (2012). Upravlinnia oborotnymy aktyvamy na stadii naukovo-tekhnichnoi pidhotovky vyrobnytstva. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini, etapy stanovlennia i problemy rozvytku. Visnyk natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika», 714, 28–32.
- Brigham, E. F., Houston, J. F. (2018). Fundamentals of Financial Management (MindTap Course List). Hardcover, 761.
- Ponisciakova, O., Sukalova, V. (2015). Economic Management in Road Transport Enterprises. Procedia Economics and Finance, 26, 306–310. doi: http://doi.org/10.1016/s2212-5671(15)00857-6
- Wündsch, B. (2016). Railway Financing. Infrastructure Finance in Europe, 240–252. doi: http://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198713418.003.0010
- Goicolea, P. P. O. (2016). Railway Financing before Nationalization. Infrastructure Finance in Europe, 218–239. doi: http://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198713418.003.0009
- Stadnyk, V. V. (2016). Funktsionalni stratehii innovatsiinoho rozvytku promyslovykh pidpryiemstv. Khmelnytskyi: KhNU, 446.
- Semenov, A. H., Yeroputova, O. O., Perekrest, T. V. et. al. (2008). Finansova stratehiia v upravlinni pidpryiemstvamy. Zaporizhzhia: KPU, 188.
- Bellman, R. E., Dreyfus, S. E. (1962). Applied Dynamic Programming. Santa Monica: RAND Corporation. Available at: https://www.rand.org/content/dam/rand/pubs/reports/2006/R352.pdf
- Dorofeev, M. L. (2009). Osobennosti primeneniia matricy finansovykh strategii Franshona i Romane v strategicheskom finansovom analize kompanii. Finansy i kredit, 23 (359), 51–56.
- Vilenskii, P. L., Livshic, V. N., Smoliak, S. A. (2015). Ocenka effektivnosti investicionnykh proektov. Teoriia i praktika. Moscow: PoliPrint Servis, 1300.
- Kreinina, M. N. (2004). Analiz finansovogo sostoianiia i investicionnoi privlekatelnosti subekta akcionernogo obschestva. Moscow, 312.
- Yaroshevych, N. B., Kondrat, I. Yu., Lyvdar, M. V. (2018). Finansy. Lviv: Prostir, 298.
- Ofitsiinyi sait Ukrzaliznytsi (2020). Available at: https://www.uz.gov.ua/about/general_information/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Yuliia Kovalchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.