Розробка методики випробувань комплекту екранно-вихлопних пристроїв у складі вертольоту Мі-8МСБ-В

Автор(и)

  • Mykhailo Kinaschuk Національний авіаційний університет, пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058, Україна https://orcid.org/0000-0002-7130-8470

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.210373

Ключові слова:

екранно-вихлопний пристрій, інфрачервоне випромінювання, вертольот Мі-8МСБ-В, режими польоту, споживання палива.

Анотація

Об’єктом досліджень є комплект екранно-вихлопних пристроїв (ЕВП) у складі вертольоту Мі-8МСБ-В (український варіант модернізації радянського багатоцільового вертольота Мі-8, розроблений акціонерним товариством «Мотор Січ», м. Запоріжжя, Україна). Комплект ЕВП призначений для зниження інфрачервоної помітності вертольотів, оснащених турбовальними двигунами типу ТВ3-117 всіх модифікацій для Мі-8МСБ-В, Мі-8МТ, Мі-14 та Мі-24.

Одним з проблемних місць є відсутність методів вирішення задачі визначення параметрів та тактико-технічних характеристик при дослідженні ЕВП в складі літального апарату при випробуваннях та дослідженнях, які мають проводитися відповідно затвердженого Керівництва з технічної експлуатації.

При побудові розробленої методики застосовувались правила Керівництва з технічної експлуатації та Керівництва з льотної експлуатації вертольоту, що дозволяє проводити випробовування з дотриманням норм безпеки польотів. Льотні випробування служать джерелом інформації для аналітичних розрахунків, побудови моделей ЕВП і перевірки їх достовірності шляхом перевірки збіжності параметрів процесу функціонування в одних і тих же умовах за допомогою моделювання та льотних експериментів.

Розроблена методика досліджень та випробувань комплекту екранно-вихлопних пристроїв дозволяє перевірити працездатність конкретного зразка на всіх режимах польоту. Методика дає змогу визначати по параметрам засобів збору бортової інформації рівень втрат потужності двигуна на різних режимах роботи при сумісній роботі з ЕВП. Це дозволяє отримати характеристику щодо споживання палива у випадку з встановленим на борт комплектом екранно-вихлопних пристроїв та без нього. Методика враховує можливість одночасного проведення як льотних, так і наземних випробовувань ЕВП для побудови індикатриси інфрачервоного випромінювання та визначення відстаней та кутів захвату цілі головками самонаведення переносно-зенітних ракетних комплексів.

Аналіз отриманих даних дозволив визначити напрям подальших розрахункових та експериментальних досліджень, спрямованих на вдосконалення проточної частини ЕВП.

Біографія автора

Mykhailo Kinaschuk, Національний авіаційний університет, пр. Любомира Гузара, 1, м. Київ, Україна, 03058

Аспірант

Кафедра авіаційних двигунів

Посилання

  1. Kulyk, M. S., Arkhipov, M. I., Hrekov, P. I. et. al; Kulyk, M. S. (Ed.) (2013). Dozvukovi hazovi ezhektory ekranno-vykhlopnykh prystroiv HTD. Kyiv: Nats.avia un-t, 142.
  2. Kataloh zapchastei My-8 (2020). OOO Vertol. Available at: http://vertol.com.ua/product/katalog-zapchastey-mi-8#slide-4-field_prod_image-102
  3. Na vooruzhenie VSU priniaty kombinirovannoe ustroistvo vybrosa «ADROS» KUV 26-50-0 i ekranno-vykhlopnoe ustroistvo «ADROS» ASH-01V (2017). Krylia vse ob ukrainskoi aviatsii. Available at: http://www.wing.com.ua/content/view/17611/36/
  4. Sheliakin, O. M., Borysiuk, O. P., Shein, I. V. (2016). Obgruntuvannia alhorytmychnykh zavdan suchasnykh analitychnykh zasobiv bortovoho kompleksu oborony litalnykh aparativ. Kharkivskyi Universytet Povitrianykh Syl, 46–50.
  5. Marynowski, T., Desevaux, P., Mercadier, Y. (2009). An Investigation of Ejector Design by CFD Modelling. International Journal of Turbo and Jet Engines, 26 (1), 61–78. doi: http://doi.org/10.1515/tjj.2009.26.1.61
  6. Zhang, J., Pan, C., Shan, Y. (2014). Progress in helicopter infrared signature suppression. Chinese Journal of Aeronautics, 27 (2), 189–199. doi: http://doi.org/10.1016/j.cja.2014.02.007
  7. Zhou, Z., Huang, J., Wang, J. (2019). Radar/infrared integrated stealth optimization design of helicopter engine intake and exhaust system. Aerospace Science and Technology, 95, 105483. doi: http://doi.org/10.1016/j.ast.2019.105483
  8. Rohacs, J., Jankovics, I., Gal, I., Bakunowicz, J., Mingione, G., Carozza, A. (2018). Small Aircraft Infrared Radiation Measurements Supporting the Engine Airframe Aero-thermal Integration. Periodica Polytechnica Transportation Engineering, 47 (1), 51–63. doi: http://doi.org/10.3311/pptr.11514
  9. Mahulikar, S. P., Rao, G. A., Sane, S. K., Marathe, A. G. (2005). Aircraft Plume Infrared Signature in Nonafterburning Mode. Journal of Thermophysics and Heat Transfer, 19 (3), 413–415. doi: http://doi.org/10.2514/1.14686
  10. Mahulikar, S. P., Prasad, H. S. S., Potnuru, S. K. (2008). Infrared Signature Suppression of Helicopter Engine Duct Based on “Conceal and Camouflage.” Journal of Propulsion and Power, 24 (3), 613–618. doi: http://doi.org/10.2514/1.28636
  11. Jackson, K. E. (2018). Advances in Rotorcraft Crashworthiness: Trends Leading to Improved Survivability 37th Alexander A. Nikolsky Honorary Lecture. Journal of the American Helicopter Society, 63 (2), 1–25. doi: http://doi.org/10.4050/jahs.63.021001
  12. Kapitanchuk, K. I., Hrekov, P. I., Andriishyn, M. P., Andriishyn, N. M. (2015). Kharakterystyky hazovoho ezhektora yak elementa vykhidnoho prystroiu. Promyslova hidravlika i pnevmatyka. Vinnytsia: «HLOBUS-PRES», 165–166.
  13. Kapitanchuk, K. I. (2017). Sertyfikatsiini nazemni vyprobuvannia ekranno-vykhlopnoho prystroiu vertolotu. Promyslova hidravlika i pnevmatyka. Vinnytsia: «HLOBUS-PRES», 123–124.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-31

Як цитувати

Kinaschuk, M. (2020). Розробка методики випробувань комплекту екранно-вихлопних пристроїв у складі вертольоту Мі-8МСБ-В. Technology Audit and Production Reserves, 4(1(54), 8–15. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.210373

Номер

Розділ

Технології машинобудування: Оригінальне дослідження