Комплексна оцінка якісного стану автомобільної дороги з дренажною системою

Автор(и)

  • Andrii Bubela Національний транспортний університет, вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010 Кандидат технічних наук, доцент Кафедра транспортного будівництва та управління майном, Україна https://orcid.org/0000-0002-5619-003X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.210556

Ключові слова:

автомобільна дорога, водно-тепловий режим, дренаж мілкого закладання, кваліметрична модель.

Анотація

Об’єктом дослідження є процес комплексної оцінки якісного стану перезволоженої ділянки автомобільної дороги. Природньо-кліматичні фактори впливають на стан автомобільної дороги за рахунок зміни умов водно-теплового режиму та руху транспортних засобів. Вода, різкі коливання температури, вплив великовагового транспорту відіграють ключову роль в життєвому циклі будь-якої транспортної споруди, впливаючи на її транспортно-експлуатаційні характеристики. Визначення комплексного показника якісного стану ґрунтується на сукупності окремих показників, які його всебічно характеризують з урахуванням впливу вагомостей кожного параметру та конструктивного елементу автомобільної дороги. Це враховується в багаторівневій кваліметричній моделі, яка складається з двох основних груп фізичного та функціонального зносу. Показники фізичного зносу змінюються з часом та характеризуються відповідністю певним нормативним показникам і вимогам. Функціональні – з часом не змінюються, але залежать від потреб споживачів транспортних послуг. Вибір кількості рівнів моделі залежить від вагомості техніко-функціональних характеристик ділянки автомобільної дороги. Інформація про ділянку та про складові її властивостей збільшується з зростанням числа рівнів. Їх оптимальна кількість обумовлює обсяги вимірювань та обчислень при отриманні комплексного показника якісного стану. Результати дослідження дозволили розробити комплексний метод оцінки якісного стану перезволоженої ділянки автомобільної дороги, де необхідно влаштовувати дренажну систему. Розроблений метод ґрунтується на експертному підході визначення фізичних та функціональних показників, кількість яких визначається в залежності від параметрів автомобільної дороги. Обґрунтовано номенклатуру показників якісного стану перезволоженої ділянки автомобільної дороги та сформована модель з оптимальною кількістю показників, які всебічно та в повному обсязі дозволяють охарактеризувати всі її конструктивні елементи за фізичним та функціональним зносом.

Біографія автора

Andrii Bubela, Національний транспортний університет, вул. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010 Кандидат технічних наук, доцент Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Посилання

  1. Slavinska, О., Savenko, V., Kharchenko, A., Bubela, A. (2017). Development of a mathematical model of eevaluation of road-and-transport assets as a component of information-and-management system. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (4 (90)), 45–57. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118798
  2. Slavinska, О., Stozhka, V., Kharchenko, A., Bubela, A., Kvatadze, A. (2019). Development of a model of the weight of motor roads parameters as part of the information and management system of monetary evaluation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (97)), 46–59. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156519
  3. Herold, M., Dar, R., Smadi, O., Noronha, V. (2004). Road condition mapping with hyperspectral remote sensing. Available at: https://www.researchgate.net/publication/228608996_Road_condition_mapping_with_hyperspectral_remote_sensing
  4. Puri, E. R. (2017). Development of Parameters of Road Conditions based on Road User/Citizen Satisfaction. IPTEK Journal of Proceedings Series, 3 (5). doi: http://doi.org/10.12962/j23546026.y2017i5.3174
  5. Solodkiy, A., Gorev, A. (2018). Determination of basic factors for the successful implementation of the safe and high-quality roads project. Transportation Research Procedia, 36, 741–746. doi: http://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.12.097
  6. Leonova, T. I., Kalazhokova, IU. A. (2015). Kvalimetricheskaia model otsenki kachestva nauchno-tekhnicheskikh rabot. Fundamentalnye issledovaniia, 6-1, 143–147. Available at: http://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=38410
  7. Barinov, N. P., Abbasov, M. E. (2016). O korrektnom ispolzovanii kvalimetricheskikh protsedur pri otsenke nedvizhimosti. Biblioteka LABRATE.RU. Available at: http://www.labrate.ru/articles/2016-barinov-abbasov.pdf
  8. Oleinikov, B. V., Beskorsii, N. S. (2014). O vliianii shkaly na rezultaty mnogokriterialnogo vybora v metodologii AHP T. Saati. Obrazovatelnye resursy i tekhnologi, 1 (4), 331–337. Available at: https://www.muiv.ru/vestnik/pdf/pp/ot_2014_1_331-337.pdf
  9. Tikhomirova, A. N., Sidorenko, E. V. (2012). Modifikatsiia metoda analiza ierarkhii T. Saati dlia rascheta vesov kriteriev pri otsenke innovatsionnykh proektov. Sovremennye problemy nauki i obrazovaniia, 2. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=6009
  10. Lapidus, A., Makarov, A. (2016). Fuzzy sets on step of planning of experiment for organization and management of construction processes. MATEC Web of Conferences, 86, 05003. doi: http://doi.org/10.1051/matecconf/20168605003
  11. MR D 1.2-37641918-884:2017 Metodychni rekomendatsii z provedennia vartisnoi otsinky avtomobilnykh dorih i sporud na nykh (2017). Kyiv, 92.
  12. Sidenko, V. M., Rokas, S. Iu. (1981). Upravlenie kachestvom v dorozhnom stroitelstve. Moscow: Transport, 252.
  13. Slavinska, O. S. (2016). Application of transformation assessment tasks highways managment methodology of property evalution road on the basis of transformation. Roads and road construction, 96, 104–111.
  14. Bubela, A. V. (2016). Project management of estimates of the roads based on considerstion of the technical state. Roads and road construction, 97, 50–55.
  15. Slavinska, O. S. (2016). Metodolohiia mainovoi otsinky avtomobilnoi dorohy, yak obiekta derzhavnoi vlasnosti. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 97, 70–77.
  16. Bubela, A. V. (2016). Vykorystannia dyferentsiinoho metodu v proektakh budivnytstva avtomobilnoi dorohy dlia obliku ta otsinky aktyviv dorozhnoho hospodarstva. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 98, 22–29.
  17. DBN V.2.3-4:2015. Avtomobilni dorohy. Proektuvannia. Budivnytstvo. Vved. 2016-04-01 (2015). Kyiv: DP «Ukrarkhbudinform», 104.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-31

Як цитувати

Bubela, A. (2020). Комплексна оцінка якісного стану автомобільної дороги з дренажною системою. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(54), 20–26. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.210556

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Оригінальне дослідження