Розробка системи діагностування підшипникових вузлів з полімерними деталями під час експлуатації

Автор(и)

  • Viktor Aulin Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0003-2737-120X
  • Oleksii Derkach Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600, Україна https://orcid.org/0000-0002-5537-8022
  • Dmytro Makarenko Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600, Україна https://orcid.org/0000-0002-3166-6249
  • Andrii Hrynkiv Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0002-4478-1940
  • Dmytro Krutous Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600, Україна https://orcid.org/0000-0003-0614-3179
  • Evgeniy Muranov Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006, Україна https://orcid.org/0000-0001-9148-217X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.214172

Ключові слова:

граничний зазор, підшипниковий вузол, боковий люфт, паралелограмний механізм, полімерна втулка, посівна секція.

Анотація

Об'єктом дослідження є процес контролю граничного зносу полімерно-композиційних втулок підшипникового вузла паралелограмного механізму посівних машин. Даний процес чітко проявляється під час визначення справного стану рухомих з'єднань машин, що працюють у важких умовах експлуатації. Виконані дослідження спираються на принцип розриву активної ланки. Діагностика, побудована за даним принципом, дає можливість в достатній точності стверджувати про вихід з ладу контрольної ланки спряжень деталей. Основна гіпотеза дослідження полягає в тому, що розробивши систему діагностики на основі контролю композиційних втулок можливо визначити межі нормального функціонування посівних секцій в цілому. Вирішення даного питання без втручання в конструкцію самої посівної секції неможливо. Оскільки матеріалом втулки є полімерний композит, який має достатній опір, щоб не пропускати електричний струм, то створюються умови для реалізації запропонованої діагностичної системи. В даній роботі побудовано регресійну модель для контролю та виявлення зміни бокового люфта від напрацювання посівного комплексу. Шляхом аналізу отриманих даних можливо встановити взаємозв'язок між діагностичним параметром, а саме, фіксацією розриву активної ланки, що проходить поблизу робочої поверхні композиційної втулки. Основними обмеженнями під час розробки даної діагностичної системи є межі контрольних зазорів у спряженнях, а також наявність діелектричних матеріалів для контрольних деталей. У випадку значного залягання активної розривної ланки або неправильного підбору необхідного її діаметру, даний метод діагностування може недоречно спрацювати і діагностична система стає не ефективною. В роботі відображено вчасність та раціональність спрацювання розробленої діагностичної системи. На базі такої діагностичної системи можливо створити автоматизований діагностичний комплекс для контролю технічного стану паралелограмних механізмів посівного комплексу в цілому.

Біографії авторів

Viktor Aulin, Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Доктор технічних наук, професор

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Oleksii Derkach, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації машино-тракторного парку

Dmytro Makarenko, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації машино-тракторного парку

Andrii Hrynkiv, Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Dmytro Krutous, Дніпровський державний аграрно-економічний університет, вул. Сергія Єфремова, 25, м. Дніпро, Україна, 49600

Аспірант

Кафедра експлуатації машинно-тракторного парку

Evgeniy Muranov, Державний вищий навчальний заклад «Центральноукраїнський національний технічний університет», пр. Університетський, 8, м. Кропивницький, Україна, 25006

Молодший науковий співробітник

Кафедра експлуатації та ремонту машин

Посилання

  1. Novikov, A. N., Eremin, S. V., Shevtsova, A. G. (2020). New Way To Determine The Technical Condition Of Ball Joints. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 786 (1), 012079. doi: http://doi.org/10.1088/1757-899x/786/1/012079
  2. Gasparov, E. S., Gasparova, L. B. (2019). Mathematical Model of Spindle Unit Bearing Assembly. Proceedings of the 5th International Conference on Industrial Engineering (ICIE 2019), 725–731. doi: http://doi.org/10.1007/978-3-030-22041-9_78
  3. Hrynkiv, A. (2019). Operational evaluation of motor oils of trucks by their thermal oxidative stability. Technology Audit and Production Reserves, 3 (1 (47)), 25–30. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.177316
  4. Pastukhov, A., Timashov, E., Kravchenko, I., Parnikova, T. (2020). Adaptivity of thermal diagnostics method of mechanical transmission assemblies. 19th International Scientific Conference Engineering for Rural Development Proceedings, 19, 107–113. doi: http://doi.org/10.22616/erdev.2020.19.tf024
  5. Chen, G., Qu, M. (2019). Modeling and analysis of fit clearance between rolling bearing outer ring and housing. Journal of Sound and Vibration, 438, 419–440. doi: http://doi.org/10.1016/j.jsv.2017.11.004
  6. Sergeev, K. O. (2019). The results of bearings diagnostics of ship electric motors and generators. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 560, 012168. doi: http://doi.org/10.1088/1757-899x/560/1/012168
  7. Gerike, B. L., Mokrushev, A. A. (2017). Diagnostics of the Technical State of Bearings of Mining Machines Base Assemblies. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 253, 012012. doi: http://doi.org/10.1088/1757-899x/253/1/012012
  8. Aulin, V., Hrinkiv, A., Dykha, A., Chernovol, M., Lyashuk, O., Lysenko, S. (2018). Substantiation of diagnostic parameters for determining the technical condition of transmission assemblies in trucks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (1 (92)), 4–13. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.125349
  9. Zheng, J. J., Peng, Y. H. (2013). Test Analysis and Optimal Design of Fatigue Life for FF Mechanical Transmission. Advanced Materials Research, 718-720, 1468–1471. doi: http://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.718-720.1468
  10. Voronkin, V. A., Evlanov, V. V., Gorbunov, A. G. (1993). Operational failures of bearing assemblies in electric motors. Russian Engineering Research, 13 (5), 42–45. Available at: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-0027505806&partnerID=40&md5=e310d87adee736dcfc06c2d7f69b5dc5

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-30

Як цитувати

Aulin, V., Derkach, O., Makarenko, D., Hrynkiv, A., Krutous, D., & Muranov, E. (2020). Розробка системи діагностування підшипникових вузлів з полімерними деталями під час експлуатації. Technology Audit and Production Reserves, 5(1(55), 18–20. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.214172

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи