Концепція реалізації державної політики у сфері маркування та регулювання істотних екологічних властивостей колісних транспортних засобів

Автор(и)

  • Oleksiy Klymenko Державне підприємство «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113, Україна https://orcid.org/0000-0002-2323-6839

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.214187

Ключові слова:

дорожні транспортні засоби, істотні екологічні властивості, екомаркування, екологічні зони, державне регулювання.

Анотація

Об'єктом дослідження є сфера маркування та регулювання екологічних властивостей дорожніх транспортних засобів. Метод дослідження базується на концептуальній основі щодо структури даних екологічного маркування дорожніх транспортних засобів, необхідних для забезпечення екологічного маркетингу та управління доступом до інфраструктури. Запропоновано ряд принципів ефективної державної політики у сфері маркування та регулювання істотних екологічних властивостей колісних транспортних засобів для забезпечення:

– зменшення викидів токсичних речовин дорожнім транспортом в експлуатації та покращення якості атмосферного повітря міст;

– зменшення інших проявів техногенного тиску дорожнього транспорту на довкілля та людину;

– в цілому покращення умов проживання людей в містах;

– зменшення споживання транспортом енергетичних ресурсів та викидів парникових газів.

Сформульовано терміни та визначення в частині:

– поточного рівня екологічної небезпеки інгредієнтного забруднення, показників ефективності використання енергії та екологічного маркування, істотних екологічних властивостей колісного транспортного засобу в експлуатації, та на інших етапах життєвого циклу;

– визначень екологічно сприятливого та енергоефективного колісного транспортного засобу;

– екологічних зон регульованого користування дорожньою та іншою інфраструктурою;

– єдиної національної бази даних життєвого циклу колісних транспортних засобів.

Запропоновано засади державного регулювання у сфері істотних екологічних властивостей та екологічно сприятливого використання колісних транспортних засобів, що охоплюють:

– встановлення прогресивних екологічних вимог;

– визначення та маркування істотних екологічних властивостей колісних транспортних засобів та доведення їх до споживачів;

– впровадження прогресивної системи оподаткування та принципу «забруднювач платить», цільового використання ресурсів;

– диференціації доступу до ринку перевезень;

– впровадження прогресивних технологій та заходів щодо періодичного та вибіркового контролю придатності до експлуатації, стимулювання економного та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів.

Визначено ключові концептуальні положення системи маркування істотних екологічних властивостей та впровадження екологічних зон регульованого користування дорожньою та іншою інфраструктурою

Біографія автора

Oleksiy Klymenko, Державне підприємство «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут», пр. Перемоги, 57, м. Київ, Україна, 03113

Кандидат технічних наук, доцент

Лабораторія дослідження використання палив та екології

Випробувальний центр колісних транспортних засобів з науково-технічного розвитку

Посилання

  1. Ambient air pollution: A global assessment of exposure and burden of disease (2016). World Health Organisation. Available at: https://www.who.int/phe/publications/air-pollution-global-assessment/en/
  2. Ricci, A., Gaggi, S., Enei, R., Tomassini, M., Fioretto, M., Gargani, F. et. al. (2017). Study on urban vehicle access regulations. European Commission, Directorate-General for Mobility and Transport. Available at: https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/uvar_final_report_august_28.pdf
  3. Feasibility Study: European City Pass for Low Emission Zones, Annex A: Standards and Guidance Document (2014). ECORYS. Available at: https://urbanaccessregulations.eu/images/Reports/EU_draft_guidance_LEZ_Final_Report_Standards_and_Guidance_submitted.pdf
  4. Hill, N., Windisch, E., Klimenko, A. (2016). Development of national policy on regulation of road transport CO2 emissions and energy consumption in Ukraine. Ricardo Energy & Environment, State Enterprise State Road Transport Research Institute, 212. Available at: https://europa.eu/capacity4dev/climaeastpolicyproject/documents/development-national-policy-regulation-road-transport-co2-emissions-and-energy-consumption
  5. Amundsen, A. H., Sundvor, I. (2018). Low Emission Zones in Europe Requirements, enforcement and air quality. TØI report 1666/2018. Available at: http://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=49204
  6. Yang, Z., Zhu, L., and Bandivadekar, A. (2015). A Review and Evaluation of Vehicle Fuel Efficiency Labeling and Consumer Information Programs. Asia-Pacific Economic Cooperation. Energy Working Group. Available at: https://theicct.org/sites/default/files/publications/VFEL%20paper%20ICCT_%20for%20APEC%20-%2012%20Nov%202015%20FINAL.pdf
  7. Haq, G., Weiss, M. (2016). CO2 labelling of passenger cars in Europe: Status, challenges, and future prospects. Energy Policy, 95, 324–335. doi: http://doi.org/10.1016/j.enpol.2016.04.043
  8. Holman, C., Harrison, R., Querol, X. (2015). Review of the efficacy of low emission zones to improve urban air quality in European cities. Atmospheric Environment, 111, 161–169. doi: http://doi.org/10.1016/j.atmosenv.2015.04.009
  9. Bernard, Y., Miller, J., Wappelhorst, S., Braun, C. (2020). Impacts of the Paris low-emission zone and implications for other cities. FIA Foundation. Available at: https://theicct.org/sites/default/files/publications/Paris-LEV-implications-03.12.2020.pdf
  10. Donchenko, V. V., Kunin, Iu. I., Vaisblium, M. E., Gusarov, A. P., Semenikhin, A. N., Sazonova, G. M. (2016). Perspektivy vnedreniia v Rossiiskoi Federatsii sistemy «Eko-markirovki» vnov registriruemykh i ekspluatiruemykh avtotransportnykh sredstv». Proekt PROON/GEF-Mintrans Rossii 00080462 «Sokraschenie vybrosov parnikovykh gazov ot avtomobilnogo transporta v gorodakh Rossii». Moscow, 230. Available at: https://alatransit.kz/sites/default/files/perspektivy_vnedreniya_v_rossiyskoy_federacii_sistemy_eko_-_markirovki.pdf
  11. Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system (2011). European Commission. Available at: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52011DC0144&from=EN
  12. Klymenko, O. (2020). Results of research of the reduced emissions of pollutants by road vehicles of various environmental classes “Euro” as the basis of environmental hazard labeling. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (103)), 43–52. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.196985
  13. Klimenko, O., Sotsky, V., Shchelkunov, A., Kyrychenko, R., Ageev, V., Ustymenko, V., Gutarevych, Y. (2020). About the implementation of the national system of labeling of road vehicles regarding level of environmental hazard. Avtoshliakhovyk Ukrayiny, 1 (261), 2–13. doi: http://doi.org/10.33868/0365-8392-2020-1-261-2-13

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-31

Як цитувати

Klymenko, O. (2020). Концепція реалізації державної політики у сфері маркування та регулювання істотних екологічних властивостей колісних транспортних засобів. Technology Audit and Production Reserves, 5(2(55), 33–37. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.214187

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи