Вибір ефективної технології при ремонті та будівництві доріг

Автор(и)

  • Valentyna Halushko Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-5744-0486
  • Alexander Halushko Громадська спілка «Українська асоціація інноваційних технологій», вул. Василя Сергієнка, 23, м. Запоріжжя, Україна, 69076, Україна https://orcid.org/0000-0002-7688-3933
  • Denis Uvarov Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-3591-342X
  • Anastasiia Uvarova Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-1416-7181

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.215048

Ключові слова:

історія створення доріг, дорожнє покриття, якість автомобільних доріг, сучасні технології, шлаковий щебень.

Анотація

Об'єктом дослідження є технологія влаштування дорожнього покриття з використанням альтернативних матеріалів та можливість впровадження автоматизованих систем для підвищення продуктивності. Основна гіпотеза дослідження полягає в находжені альтернативного матеріалу, за допомогою якого можна знизити вартість будівництва доріг, та збільшити якість, строк служби. Для зниження вартості доріг необхідно утворювати нові технології будівництва з залученням інноваційних або альтернативних матеріалів, використовувати новітні механізми та впроваджувати автоматизовані та роботизовані системи. Це можливо досягти, якщо ретельно вивчити технологію влаштування будівельних процесів. Одним з матеріалів дорожнього покриття є щебінь, гравій та пісок. Розглянуто, як один з альтернативних варіантів, відходи гірничого виробництва – шлаковий щебінь. При визначенні основних фізико-механічних властивостей шлакового щебню використовували стандартну методику випробування щебня в стаціонарних лабораторних умовах. У ході дослідження були використані методи системного аналізу та узагальнення, а також методика випробування матеріалу. Автори роботи проаналізували технологічні процеси будівництва доріг та запропонували матеріал за результатами випробувань – шлаковий щебінь феросплавного заводу. В ході випробувань отримали підтвердження, що матеріал є альтернативним кар'єрному щебню. Щебінь феросплавного виробництва має однакову область застосування, міцність, щільність, морозостійкість, але вартість на порядок менша за тону, що створює економічний ефект 31,93 дол. на тоні. Це дає можливість знизити вартість дорожнього покриття та забезпечує відповідну нормативним вимогам якість, а провадження сучасних технологій зменшить норму часу на деяких об’єктах будівництва.

При проведенні випробувань шлакового щебню отримані результати підтверджують, що даний матеріал відповідає всім вимогам і цілком може замінити гранітний щебінь при будівництві доріг різного призначення. Такий матеріал можна використовувати не тільки на Україні, а і в країнах з аналогічними вимогами до складу дорожнього полотна.

Біографії авторів

Valentyna Halushko, Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології будівельного виробництва

Alexander Halushko, Громадська спілка «Українська асоціація інноваційних технологій», вул. Василя Сергієнка, 23, м. Запоріжжя, Україна, 69076

Кандидат технічних наук, доцент, член правління

Denis Uvarov, Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Аспірант

Кафедра технології будівельного виробництва

Anastasiia Uvarova, Одеська державна академія будівництва та архітектури, вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна, 65029

Кафедра технології будівельного виробництва

Посилання

  1. Halushko, V. O., Halushko, O. M., Uvarov, D. Yu., Uvarova, A. S. (2009). Suchasni dorohy maibutnoho. Suchasnyi rukh nauky. Dnipro, 1, 366–372. Available at: http://www.wayscience.com/wp-content/uploads/2019/10/TOM-1-Zbirnik-8-mizhnarodna-nauk-prakt-internet-konferentsiya-1.pdf
  2. Pospelov, P. I.; Osipov, Iu. S., Kravets, S. L. (Eds.) (2007). Dorogi. Bolshaia Rossiiskaia entsiklopediia. Vol. 9. Moscow: Bolshaia rossiiskaia entsiklopediia, 767.
  3. Thiollier-Alexandrowicz, G. (2000). Itinéraires romains en France. Faton, 431.
  4. Werner, H. (2003). Reisewege der Antike. Unterwegs im Römischen Reich. Stuttgart: Konrad Theiss, 128.
  5. Klee, M. (2010). Lebensadern des Imperiums. Strassen im Römischen Reich. Stuttgart: Konrad Theiss, 160.
  6. Laurence, R. (2002). The roads of Roman Italy: mobility and cultural change. Routedge, 240.
  7. Reiting stran po kachestvu dorog. Available at: https://autostrada.info/ua/ Last accessed: 22.10.2020
  8. Iakunina, L. V., Kozhukhova, E. S. (2016). Problemy dorozhnogo stroitelstva i puti ikh resheniia. Molodoi uchenii, 6.3, 48–51. Available at: https://moluch.ru/archive/110/27178/ Last accessed: 31.03.2019
  9. Romanenko, I. I., Romanenko, M. I., Petrovnina, I. N. (2015). Novye materialy v dorozhnom stroitelstve. Molodoi uchenii, 7, 198–200. Available at: https://moluch.ru/archive/87/16615/ Last accessed: 31.03.2019
  10. DERZhSTANDART 7392-2014 «Shchebin iz shchilnykh hirskykh porid dlia balastovoho sharu zaliznychnoi kolii. Tekhnichni umovy» (2015). Available at: https://meganorm.ru/Data2/1/4293762/4293762301.pdf
  11. Halushko, V. O. (2009). Pat. No. 45279 UA. Portal dlia vykonannia remontno-vidnovliuvalnykh robit. MPK: E04G 21/00, B66C 17/00, E04G 23/00. declareted: 21.05.2007; published: 10.11.2009, Bul. No. 21, 10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-30

Як цитувати

Halushko, V., Halushko, A., Uvarov, D., & Uvarova, A. (2020). Вибір ефективної технології при ремонті та будівництві доріг. Technology Audit and Production Reserves, 5(1(55), 33–36. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.215048

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи