Розробка економічного механізму управління ресурсами підприємств залізничного транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.215091Ключові слова:
трендвотчинг, теоретична платформа, математична модель оцінки інтегрального показника, управління по відхиленням.Анотація
Об'єктом дослідження є управління ресурсами підприємств залізничного транспорту. Одним з найбільш проблемних місць є розробка механізму управління ресурсами підприємств з урахуванням особливостей окремих показників їх діяльності. Процес управління ресурсами реалізується за принципом «управління по відхиленням».
Проведено аналіз сучасних теоретичних та методологічних підходів до забезпечення процесу управління підприємств залізничного транспорту. Визначено недоліки управління фінансовими, виробничими, кадровими, інвестиційними, матеріальними ресурсами у системі залізничного транспорту країни.
В ході дослідження використовувалися підходи моделювання процесу управління ресурсами підприємств залізничного транспорту. Визначено, що теоретичним підґрунтям формування механізму управління ресурсами підприємств залізничного транспорту є теоретична платформа дослідження, яка уявляє собою сукупність основних взаємозв’язаних термінологічних понять та категорій. Важливою складовою механізму управління ресурсами підприємств є блок оцінки інтегрального показника результативності управління ресурсами підприємств залізничного транспорту.
Особливостями синтезованої математичної моделі оцінки інтегрального показника є використання темпових показників стимуляторів і дестимуляторів, які відображають динаміку змін сукупності як загально відомих, так і специфічних для підприємств галузі показників результативності управління різними видами ресурсів підприємств залізничного транспорту.
Завдяки цьому забезпечується можливість аналізу динаміки чисельних значень шуканого показника, що дозволяє оцінити за часом його тренд – позитивну (при зростанні) чи негативну (при зменшенні) тенденцію зміни. Критичне вивчення отриманих даних забезпечить керівництво важливою ексклюзивною інформацією, використання якої сприятиме підвищенню рівня наукової обґрунтованості рішень, що приймаються на етапі стратегічного планування, при складанні бізнес-планів розвитку підприємств залізничного транспорту.
Посилання
- Tsili staloho rozvytku v Ukraini. United Nations Ukraine. Available at: http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-governments
- PAT «Ukrzaliznytsia». Vikipediia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Укрзалізниця
- Novikova, A. M. (2016). SWOT-analiz i analiz prohalyn (GAP-analiz) polityk, prohram, planiv i zakonodavchykh aktiv u haluzi transportu ta transportnoi polityky ta pidhotovka rekomendatsii shchodo yikh udoskonalennia vidpovidno do polozhen Konventsii Rio. Kherson: FOP Hrin D. S., 142.
- Shylo, L., Kirzha, K., Piatak, Y. (2019). Improving the Remuneration System on the Railway under the Conditions of Corporatisation. Modern Economics, 17 (1), 244–251. doi: http://doi.org/10.31521/modecon.v17(2019)-39
- Panchenko, N. G. (2018). Formation of the strategy of resource saving at enterprises of railway transport. Problems of systemic approach in the economy, 5 (67), 94–99. doi: http://doi.org/10.32782/2520-2200/2018-5-16
- Kharchenko, O., Kuzavsky, M. (2019). Development of resource saving strategy at railway transport enterprises. Intellect XXІ, 6, 151–157. doi: http://doi.org/10.32782/2415-8801/2019-6.59
- Khamanov, I. G., Schetinin, A. N. (2016). A method for multifactorial assessment of adverse health effects and hazard of biological factor on railway transport. Herald of the Ural State University of Railway Transport, 1, 46–56. doi: http://doi.org/10.20291/2079-0392-2016-1-46-56
- Peng, D. P., Huang, T., Li, Y. Z., Zhao, R., Tao, X. F. (2013). Exergy Analysis of Energy Utilization for China’s Railway Transport Enterprises, from 2006–2010. Advanced Materials Research, 805-806, 1507–1512. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.805-806.1507
- Deineka O. H., Pozdniakova L. O., Vasyliev O. L. et. al. (2010). Menedzhment na zaliznychnomu transporti. Kharkiv: UkrDAZT, 300.
- Reznichenko, A. A., Chebotaryov, E. A., Teptikov, N. R., Glazunov, D. V. (2018). Assessment of locomotives operation reliability and readiness in normal operation period. Herald of the Ural State University of Railway Transport, 3, 15–22. doi: http://doi.org/10.20291/2079-0392-2018-3-15-22
- Obruch, H. (2020). Theoretical bases of balanced development of railway transport enterprises. Agrosvit, 6, 110. doi: http://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.6.110
- Maslova, V. O., Shramenko, O. V., Sapronov, V. M. (2017). Zabezpechennia efektyvnosti upravlinnia innovatsiinym rozvytkom pidpryiemstv zaliznychnoho transportu: funktsionalnyi aspekt. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, 60, 245–251. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2017_60_35
- Levchenko, O., Dvulit, Z., Kozlenko, O. (2020). Features of human resource management at railway transport enterprises. Efektyvna Ekonomika, 6. doi: http://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.6.72
- Kalicheva, N. (2019). Technique ensuring competitiveness of enterprises of railway transport due to quality management. Economy and Society, 20. doi: http://doi.org/10.32782/2524-0072/2019-20-33
- Koev, S., Pavliuk, S., Derhaliuk, М., Sokolova, L., Portna, О. (2020). Resource strategy of enterprise management as a tool to ensure its competitiveness. Academy of Strategic Management Journal. Research Article, 19 (4), 1–7. Available at: https://www.abacademies.org/articles/resource-strategy-for-enterprise-management-as-a-tool-to-ensure-its-competitiveness-9360.html
- Obydiennova, T., Chobitok, V., Dudnieva, I. (2018). Formation of the Mechanism for Conducting Internal Audit at the Railway Transport Enterprises. International Journal of Engineering & Technology, 7 (4.3), 593. doi: http://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19963
- Zaliznychnyi transport. Vikipediia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Залізничний_транспорт
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/
- Ukrzaliznytsia – Derzhavna audytorska sluzhba Ukrainy (2008). Sichen-hruden. Available at: http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/publish/category/52434;jsessionid=C316EB34F86509ABE5709C1AAAD37A25.app1?page=1
- Za rezultatamy audytu «Ukrzaliznytsi» vyiavleno porushen diialnosti na 11,8 mlrd hryven (2020). Available at: https://agravery.com/uk/posts/show/za-rezultatami-auditu-ukrzaliznici-viavleno-porusen-dialnosti-na-118-mlrd-griven
- Matviienko, V. V. (2016). Otsinka ta perspektyvy rozvytku zaliznychnoi haluzi v Ukraini. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, 8. Available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=994
- Kontseptsiia Derzhavnoi prohramy reformuvannia zaliznychnoho transportu (2011). Vseukrainska transportna hazeta «Mahistral», 6, 15.
- Hliebova, A. (2020). Analiz strukturnykh zmin u systemi upravlinnia pidpryiemstvamy i orhanizatsiiamy zaliznychnoho transportu Ukrainy. Ekonomichnyi analiz, 10 (3), 249–253. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecan_2012_10%283%29__57
- Shynkaruk, V. I. (Ed.) (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: Abrys, 742.
- N 436-IV «Hospodarskyi kodeks Ukrainy». Profi Vins. Available at: https://www.profiwins.com.ua/uk/letters-and-orders/gna1132-436-iv.html
- Kirdina, O. H. (2010). Teoretychni osnovy upravlinnia investytsiino-innovatsiinym potentsialom zaliznychnoho kompleksu Ukrainy. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 4 (1), 161–166. Available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2010_4_1/161-166.pdf
- Hrynov, A. V., Shulzhenko, V. V. (2010). Zasady systemnoho upravlinnia konkurentnym potentsialom pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika, 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2010_2_25
- Raiko, D., Podrez, O., Cherepanova, V., Fedorenko, I., Shypulina, Y. (2019). Evaluation of quality level in managing the development of industrial enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (101)), 17–32. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177919
- Posokhov, I. M. (2014). Upravlinnia ryzykamy korporatsii promyslovykh pidpryiemstv zaliznychnoho transportu. Kharkiv, 39.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Lyudmyla Sokolova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.