Теоретико-практичне моделювання інноватики та тенденцій розвитку конкурентоспроможності ринку туристичних послуг: регіональний аспект

Автор(и)

  • Hristina Pletsan Київський національний університет культури і мистецтв, вул. Коновальця, 36, м. Київ, Україна, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0002-8179-7896

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221141

Ключові слова:

індустрія туризму, туристична послуга, туристичний продукт, культурний туризм, конкурентоспроможний ринок туристичних послуг.

Анотація

Об’єктом дослідження є розвиток конкурентоспроможності ринку туристичних послуг. В основі дослідження тенденції розвитку та впровадження інноватики на ринку туристичних послуг, крізь призму нової філософії туристичної індустрії, зокрема туристичних подорожей, де в основі, перш за все, безпека, захист, здоров’я, ріст і урівноваження потреб людей. У роботі виділені та обґрунтовані пріоритети поступового виходу з кризи COVID-19 та тенденцій розвитку конкурентоспроможності ринку туристичних послуг, акцентуючи увагу на регіональному аспекті. Проаналізовано стан і основні характеристики туристично-рекреаційного потенціалу внутрішнього туризму на прикладі Львівського регіону (Україна). Виділено основні негативні тенденції та обґрунтовано шляхи їх вирішення.

Проведено аналіз досвіду та перспективних технологій розвитку туристичного ринку регіону. Охарактеризовано, що пріоритетну роль у привабливості регіону відіграє туристична послуга, формує враження про туристичний продукт в цілому. На підставі цього обгрунтовано, що існує тісна взаємозалежність між послугами та туристичним продуктом на ринку туристичних послуг Львівської області.

Розкрито розуміння культурного туризму через етнофестивалі, як механізму розвитку туристичних послуг Львівського регіону. Виділено систему етнофестивалів Львівської області, які забезпечують туристичну привабливість. Аргументовано, що розвиток культурного туризму краще популяризує всю неповторність звичаїв, обрядів, традицій та культури регіону. Доведено, що етнофестивалі можна розглядати як механізм ефективного просування, який сприяє розвитку туристичних послуг Львівської області.

Акцентовано увагу на тому, що внутрішній туризм і цінності сталого розвитку допомагають розвивати економіку та зберігати ресурси. Запропоновано механізм оптимізації формування конкурентоспроможності ринку туристичних послуг Львівської області шляхом реалізації безпечного туризму, розвитку та модернізації туристичної інфраструктури. А також створення туристичних, інфраструктурних та інноваційних кластерів, формування економічної логістики, активного використання інноваційних технологій та проведення маркетингу туристичного регіону тощо.

Біографія автора

Hristina Pletsan, Київський національний університет культури і мистецтв, вул. Коновальця, 36, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат наук з державного управління, доцент

Кафедра готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Посилання

  1. Official site of World Tourism Organization. Available at: https://www.unwto.org
  2. The pandemic effect on the tourism industry. (2020). Strad Research, 7 (9). doi: http://doi.org/10.37896/sr7.9/005
  3. Škare, M., Soriano, D. R., Porada-Rochoń, M. (2020). Impact of COVID-19 on the travel and tourism industry. Technological Forecasting and Social Change, 120469. doi: http://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120469
  4. World Travel Market Global Trend Report 2019 (2019). Euromonitor International. London. Available at: https://blog.euromonitor.com/event/world-travel-market-london-2019/
  5. Moyle, C., Moyle, B., Burgers, H. (2020). Entrepreneurial strategies and tourism industry growth. Tourism Management Perspectives, 35, 100708. doi: http://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100708
  6. Fatima, T., Elbanna, S. (2020). Balanced scorecard in the hospitality and tourism industry: Past, present and future. International Journal of Hospitality Management, 91, 102656. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102656
  7. Global Report US Travel Trends TripBarometer (2016). Available at: http://www.travelbizmonitor.com/Data-Analysis/tripbarometer-2016-travel-trends-report-29375
  8. International Tourism Results: the highest in seven years (2017). Available at: https://www.academia.edu/35713279/2017_International_Tourism_Results_the_highest_in_seven_years
  9. Klapchuk, O. O. (2018). Turystychno-rekreatsiini resursy Lvivskoi oblasti. Lviv; Ivano-Frankivsk: Foliant, 192.
  10. Ofitsiinyi sait Lvivskoi oblasnoi derzhavnoi administratsii. Available at: https://loda.gov.ua
  11. Nezdoyminov, S. G. (2016). Investment vectors of regional tourism infrastructure development. Scientific bulletin of Polissia, 4 (8), 196–201.
  12. Dani Holovnoho upravlinnia statystyky u Lvivskii oblasti. Available at: http://lv.ukrstat.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Pletsan, H. (2020). Теоретико-практичне моделювання інноватики та тенденцій розвитку конкурентоспроможності ринку туристичних послуг: регіональний аспект. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(56), 11–18. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221141

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка: Оригінальне дослідження