Моделювання зміни експлуатаційного стану судна в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів

Автор(и)

  • Svitlana Onyshсhenko Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-7528-4939
  • Oleksiy Melnyk Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0001-9228-8459

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221653

Ключові слова:

експлуатаційний стан судна, транспортування негабаритних і великовагових вантажів, марківські процеси, управляючі дії

Анотація

Об'єктом дослідження є експлуатаційний стан судна та його зміни, які виникають в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів під впливом множини випадкових подій. Значною проблемою є негативний вплив системи чинників на морехідне та технічний стан судна, цілісність вантажу. Тому забезпечення безпеки судна, його функціональної надійності як технічного об'єкта є серед пріоритетів, які є вкрай важливими в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів.

В ході дослідження виконана ідентифікація основних станів досліджуваного судна в процесі експлуатації. Судно у процесі транспортування представлено як сукупність двох об'єктів – «судно – вантаж». Запроваджено декомпозицію зазначеного стану на два варіанти «в нормі» та «наявність проблем», за трьома компонентами: «морехідні якості судна», «технічний стан судна», «вантаж та системи кріплення». Встановлено шість основних експлуатаційних станів судна в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів. Розроблено імітаційну модель змін експлуатаційного стану судна в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів. Дана модель дозволяє встановити взаємозв'язок даних станів, який ідентифікований та формалізований у вигляді моделі однорідного марківського процесу. Даний процес розглянуто як процес з дискретним часом і наявністю безповоротного стану з відсутністю властивості ергодичності. Проведено експериментальні дослідження для різних початкових умов і визначено найбільш ймовірні зміни в експлуатаційному стані судна через задане число часових кроків.

Запропонована модель процесу дозволяє здійснювати експериментальні дослідження для різних початкових умов і визначати найбільш ймовірні зміни в експлуатаційному стані судна через задане число часових кроків. Це надає можливість для оцінки ризиків і прийняття рішень щодо підтримки експлуатаційного стану судна в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів у вигляді теоретичної основи

Біографії авторів

Svitlana Onyshсhenko, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, директор

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Oleksiy Melnyk, Одеський національний морський університет, вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Старший викладач

Кафедра судноводіння та морської безпеки

Посилання

  1. Onyshchenko, S., Vyshnevska, O. (2016). Assessment method for deviation of the work's results for vessel under the influence of risk factors. Bulletin of NTU «KhPI». Series: Mechanical-technological systems and complexes, 7, (1179), 25–32.
  2. Onyshchenko, S. P., Koskina, Y. A. (2019). Estimation of the time of the vessel's arrival at port. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 1 (79), 39–50. doi: http://doi.org/10.15802/stp2019/158478
  3. Schneider, T., Armingaud, F., Tabarre, M., (1999). Statistical Analysis of Accident Data Associated with Sea Transport (Data from 19941997). Rep. CEPN-IPSN, NTE/99/02. Institut de Protection et de Sûreté Nucléaire. Fontenay-aux-Roses.
  4. Ovchinnikova, N. I., Kosareva, A. V., Bonnet, V. V., Eltochkina, E. V. (2019). A simple semi-Markov model of functioning of agricultural cleaning and transport system. Journal of Physics: Conference Series, 1333, 032061. doi: http://doi.org/10.1088/1742-6596/1333/3/032061
  5. Girtler, J. (2013). Application of theory of semi-Markov processes to determining distribution of probabilistic process of marine accidents resulting from collision of ships. Polish Maritime Research, 21 (1), 9–13. doi: http://doi.org/10.2478/pomr-2014-0002
  6. Guze, S., Smolarek, L. (2012). Semi-Markov Approach to the Shipping Safety Modelling. Archives of Transport, 23 (4), 475–488. doi: http://doi.org/10.2478/v10174-011-0032-7
  7. Peel, D., Good, N. M. (2011). A hidden Markov model approach for determining vessel activity from vessel monitoring system data. Canadian Journal of Fisheries and Aquatic Sciences, 68 (7), 1252–1264. doi: http://doi.org/10.1139/f2011-055
  8. Guze, S., Kołowrocki, K. (2017). Safety modeling of port, shipping and ship traffic and port operation information critical infrastructure join network related to its operation process. Safety and Reliability – Theory and Applications. doi: http://doi.org/10.1201/9781315210469-98
  9. Mageirou, E. (2012). Stochastic Optimal Positioning of Tramp Vessels: A Markovian Approach.
  10. Korolyuk, V. S., Brodi, S. M., Turbin, A. F. (1975). Semi-markov processes and their applications. Journal of Soviet Mathematics, 4 (3), 244–280. doi: http://doi.org/10.1007/bf01097184

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Як цитувати

Onyshсhenko S., & Melnyk, O. (2020). Моделювання зміни експлуатаційного стану судна в процесі транспортування негабаритних і великовагових вантажів. Technology Audit and Production Reserves, 6(2(56), 66–70. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2020.221653

Номер

Розділ

Звіт про науково-дослідні роботи