Розробка методологічних основ оцінки ефективності ціннісно-орієнтованого управління розвитком підприємства ресторанного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225084Ключові слова:
ціннісно-орієнтоване управління, ресторанний бізнес, стратегічні активи, ключові компетенції, Y-матрична модель, коефіцієнт резонансу цінностіАнотація
Об’єктом дослідження є процес ціннісно-орієнтованого управління розвитком підприємства ресторанного бізнесу. В роботі аргументовано, що ціннісно-орієнтоване управління розвитком підприємства ресторанного бізнесу спрямоване на досягнення мети максимізації ключових детермінантів цінності. Визначено параметри та елементи конфігурації концепції цінності (стратегічні активи, кочові компетенції, фрейм споживчої цінності ресторанної послуги), зміст та характер яких відображає окремі елементи ціннісно-орієнтованого управління підприємством ресторанного бізнесу. Методологія дослідження ґрунтується на теоретичному та методологічному аналізі наукової літератури, економічних методах, а також спостереженнях, порівнянні, вимірюванні, аналізі та матричному моделюванні. Для розробки Y-матричної моделі оцінки ефективності ціннісно-орієнтованого управління розвитком, яка представляє взаємозв’язок стратегічних активів, ключових компетенції та фрейму цінності, використано експертний метод та метод багатовимірного порівняльного аналізу.
Результати даного дослідження показують, що елементами споживчої цінності, які є базовими для розвитку підприємств ресторанного бізнесу в сучасному конкурентному просторі, є: унікальність ресторанної концепції, оригінальність меню, цінова політика, сервіс, стандарти безпеки, атмосфера, інновації та емоції. Для емпіричної конвергенції концепції цінності побудовано Y-матриця. На основі використання методу багатовимірного порівняльного аналізу оцінено ступінь реалізації ключових компетенцій та стратегічних активів при створенні структурних елементів споживчої цінності.
Для визначення рівня ефективності ціннісно-орієнтованого управління розвитком в підприємстві ресторанного бізнесу розраховано коефіцієнт резонансу цінності. За результатами дослідження визначено перелік ключових компетенцій, на розвитку яких необхідно сфокусувати увагу керівництва підприємства ресторанного бізнесу.
Практична значимість дослідження полягає у можливості його використання в якості інструментарію стратегічного аналізу цінності в підприємствах ресторанного бізнесу. Запропонований підхід дозволяє визначити акценти управлінського впливу з метою максимізації цінності ресторанної послуги.
Посилання
- Dienkov, D., Karakuts, A., Shchedrin, Yu. (2020). Vplyv COVID-19 ta karantynnykh obmezhen na ekonomiku Ukrainy. Kabinetne doslidzhennia Hromadskoi orhanizatsii «Tsentr prykladnykh doslidzhen» Predstavnytstva Fondu Konrada Adenauera v Ukraini, 55. Available at: https://cpd.com.ua/vplyv-COVID-19-na-ekonomiku-Ukrainy.pdf
- Smyrnov, I., Liubitseva, O. (2020). Tourist Business During the Pandemic COVID-19: World and Ukraine Experience. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Tourism, 3 (2), 196–208. doi: http://doi.org/10.31866/2616-7603.3.2.2020.221278
- Kyselova, O. (2020). Gendernyi vymir pandemii COVID-19. HOB proekt. Kyiv. Available at: https://mof.gov.ua/storage/files/covid_final.pdf
- Slivotski, A. (2006). Migratsiia tsennosti. Chto budet s vashim biznesom poslezavtra? Moscow: Mann, Ivanov i Ferber, 452.
- Shulhina, L. M., Huliaiko, V. M. (2015). Mekhanizm formuvannia spozhyvchoi tsinnosti produktsii polihrafichnykh pidpryiemstv. Kyiv: Univest PrePress, 223.
- Ilchenko, I. Yu. (2010). Justification of Companies Strategic Imperatives. Efektyvna ekonomika, 5. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=220
- Gerasimenko, O. V. (2015). The marketing concept of customer value of hospitality service. Marketing and Management of Innovations, 4, 87–94. Available at: https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2015_4_87_94.pdf
- Shtal, T. V. (2011). Kontseptsiia marketynhovykh stratehii formuvannia spozhyvchoi tsinnosti na osnovi potentsialu yadra biznesu. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, 2, 501–510.
- Revutska, N. V. (2013). Consumer value of products formation as the basis of competitiveness of enterprise. Theoretical and applied issues of economics, 1 (28), 239–246. Available at: http://tppe.econom.univ.kiev.ua/data/2013_28/zb28_31.pdf
- Melnychuk, V. M. (2011). The Customer value Industrial and Consumer Markets Goods Components Analysis. University research note, 4 (40), 446–453.
- Prahalad, C. K., Ramaswamy, V. (2010). The Future of Competition: Co-Creating Unique Value with Customers. Moscow: Vyliams, 352.
- Boiko, M. (2009). Metodolohichni osnovy formuvannia tsinnisno oriientovanoho upravlinnia pidpryiemstvamy. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 5, 74–84. Available at: http://visnik.knute.edu.ua/files/2009/05/9.pdf
- Hienerth, C., Riar, F. (2013). The wisdom of the crowd vs. expert evaluation: A conceptualization of evaluation validity. 35th DRUID Celebration Conference 2013. Barcelona. Available at: https://conference.druid.dk/acc_papers/im4odl75ix421p8l11ry1qg6gko8.pdf
- Lagrosen, Y., Lagrosen, S. (2005). The effects of quality management – a survey of Swedish quality professionals. International Journal of Operations & Production Management, 25 (10), 940–952. doi: http://doi.org/10.1108/01443570510619464
- Drake, P. R. (1998). Using the Analytic Hierarchy Process in Engineering Education. International Journal of Engineering Education, 14 (3), 191–196.
- Joshi, A., Kale, S., Chandel, S., Pal, D. (2015). Likert Scale: Explored and Explained. British Journal of Applied Science & Technology, 7 (4), 396–403. doi: http://doi.org/10.9734/bjast/2015/14975
- Velychko, O., Gordiyenko, T., Kolomiets, L. (2017). A comparative analysis of results of the group expert assessment of metrological assurance of measurements. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (9 (90)), 30–37. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.114468
- Efremov, V. S., Khanykov, I. A. (2002). Kliuchevaia kompetentsiia organizatsii kak obekt strategicheskogo analiza. Menedzhment v Rossii i za rubezhom, 2, 8–23. Available at: http://www.management.com.ua/strategy/str062.html
- Harrington, E. C. (1965). The desirability function. Industrial Quality Control, 21 (10), 494–498. Available at: https://www.scirp.org/(S(i43dyn45teexjx455qlt3d2q))/reference/ReferencesPapers.aspx?ReferenceID=1542744
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Наталья Юрьевна Балацкая, Виктория Анатольевна Гросул
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.