Моделювання оптимального варіанту транспортного забезпечення проєкту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225288

Ключові слова:

інфраструктурні проєкти, ризики проєкту, сітковий графік проєкту, транспортні засоби, продукт проєкту, життєвий цикл проєкту

Анотація

Об'єктом дослідження є процеси планування транспортного забезпечення проєктів. Значна більшість проєктів передбачають створення матеріальних об'єктів як продукт. Реалізація таких проєктів пов'язана з використанням різного виду матеріалів і обладнання, що обумовлює необхідність транспортного обслуговування функціонування системи логістики проєкту. Для вирішення одних і тих же завдань транспортування можуть використовуватися транспортні засоби з різними характеристиками. Також для масштабних інфраструктурних проєктів досить часто використовується оренда транспортних засобів на час реалізації проєкту. Це дозволяє, з одного боку, заощадити на транспортних витратах, з іншого боку – отримати повний контроль в проєкті над процесами транспортування.

В результаті дослідження розроблена оптимізаційна модель визначення варіанту транспортного забезпечення проєкту. Під варіантом транспортного забезпечення проєкту розуміється сукупність комбінацій видів і типів транспортних засобів, їх характеристик і умов використання в проєкті для робіт проєкту, які передбачають транспортне обслуговування. В якості умов використання транспортних засобів в проєкті розглядаються придбання, оренда або транспортне обслуговування від постачальників проєкту.

Критерієм оптимізації є витрати на транспортне забезпечення з урахуванням їх можливого збільшення, а також потенційних ризиків втрат, пов'язаних зі зривом термінів виконання робіт. Обмеження враховують витрати, час отримання продукту проєкту, доступність варіантів транспортного забезпечення.

Експериментальні розрахунки, фрагмент яких представлений в дослідженні, продемонстрували працездатність розробленої моделі, її адекватність і достовірність одержуваних з її допомогою результатів.

Область практичного використання моделі – прийняття рішень про транспортне забезпечення на етапі планування проєкту. Модель дозволяє проводити експерименти «що-якщо», які відображають різні сценарії, можливі при транспортному обслуговуванні проєкту. А це, в свою чергу, дозволяє на етапі планування проєкту оцінити можливі ризики, які пов'язані з транспортним забезпеченням, і встановити їх вплив на проєкт в цілому

Біографії авторів

Світлана Сергіївна Русанова, Одеський національний морський університет

Асистент

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Варвара Михайлівна Пітерська, Одеський національний морський університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Світлана Петрівна Онищенко, Одеський національний морський університет

Доктор економічних наук, професор, директор

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Посилання

  1. Andrievska, V., Bondar, A., Onyshchenko, S. (2019). Identification of creation and development projects of logistic systems. Development of management and entrepreneurship methods on transport, 69 (4), 26–37. doi: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2019-4-26-37
  2. Halvorsen-Weare, E. E., Fagerholt, K. (2011). Robust Supply Vessel Planning. Network Optimization, 559–573. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-21527-8_62
  3. Halvorsen-Weare, E. E., Fagerholt, K. (2010). Routing and scheduling in a liquefied natural gas shipping problem with inventory and berth constraints. Annals of Operations Research, 203 (1), 167–186. doi: https://doi.org/10.1007/s10479-010-0794-y
  4. Welte, T. M., Sperstad, I. B., Halvorsen-Weare, E. E., Netland, Ø., Nonås, L. M., Stålhane, M. (2018). Operation and Maintenance Modelling. Offshore Wind Energy Technology, 269–303. doi: https://doi.org/10.1002/9781119097808.ch7
  5. Onishchenko, S. P., Siraev, A. R., Samoylovskaya, V. P. (2012). Estimation of efficiency of transportation organization of distribution systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (60)), 37–43. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/5509/4951
  6. Guidance for Transportation Project Management (2009). Washington, DC: The National Academies Press. doi: https://doi.org/10.17226/23028
  7. Novákovám, H. (2013). Methodology of transportation project management. Journal of Systems Integration, 3, 30–37. Available at: https://www.researchgate.net/publication/309742397_Methodology_of_transportation_project_management
  8. Owens, J. (2010). Project Management for Complex Transportation Projects. Graduate Theses and Dissertations, 11627. doi: https://doi.org/10.31274/etd-180810-1807
  9. Vereshchaka, N. (2020). Optimization of infrastructure project product parameters. Innovative technologies and scientific solutions for industries, 4 (14), 31–39. doi: https://doi.org/10.30837/ITSSI.2020.14.031
  10. Kravchenko, A. A. (2019). Justification of the optimal structure of vessels supplying marine drilling platforms and the organization of their work. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 3 (251), 94–100.
  11. Bushuev, S. D., Bushueva, N. S. (2010). Mechanisms of forming of value in activity of the design-managed organizations. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (2 (43)), 4–9. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/2494/2308
  12. Rusanova, S. (2020). Modeling the impact of the transport provision option on project risks. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 4 (14), 78–85. doi: https://doi.org/10.30837/itssi.2020.14.078
  13. Gamez, E. A., Touran, A. (2009). A Method of Risk ranking for International Transportation Projects. Proceedings of 7th International Probabilistic Workshop. Delft, 187–203.
  14. Rodrigues-da-Silva, L. H., Crispim, J. A. (2014). The project risk management process, a preliminary study. Procedia Technology, 16, 943–949. doi: https://doi.org/10.1016/j.protcy.2014.10.047
  15. Baharmand, H., Zad, M., Hashemi, S. H. (2013). Prioritization of Effective Risk Factors on Oil Industry Construction Projects (by PMBOK Standard Approach). Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 6 (3), 521–528. doi: https://dx.doi.org/10.19026/rjaset.6.4113
  16. Buganová, K., Šimíčková, J. (2019). Risk management in traditional and agile project management. Transportation Research Procedia, 40, 986–993. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.138
  17. Sözüera, M., Spanga, K. (2014). The Importance of Project Management in the Planning Process of Transport Infrastructure Projects in Germany. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 119, 601–610. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.067

Опубліковано

2021-02-28

Як цитувати

Русанова, С. С., Пітерська, В. М., & Онищенко, С. П. (2021). Моделювання оптимального варіанту транспортного забезпечення проєкту. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(57), 43–48. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225288

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу