Розробка та дослідження моделі оптимізації складу постачальників проєктно-орієнтованої транспортно-експедиторської компанії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225521

Ключові слова:

синергетичний ефект, портфель проєктів, розподіл обсягів робіт, склад постачальників, віртуальний офіс управління проєктами

Анотація

Об'єктом даного дослідження є склад постачальників проєктно-орієнтованої транспортно-експедиторської компанії. Робота спрямована на визначення складу постачальників проєктно-орієнтованої транспортно-експедиторської компанії, мета якого пов'язана з отриманням синергетичного ефекту, який проявляється в зниженні витрат на виконання окремих операцій транспортного процесу при виконанні локальних вимог по кожному проекту.

В даному дослідженні пропонується оптимізаційна модель, що дозволяє визначати склад постачальників проєктно-орієнтованої організації з метою отримання максимального системного ефекту – синергетичного ефекту. В основі запропонованого підходу – створення віртуального офісу управління проєктами, робота якого ґрунтується на базі відповідної інформаційної системи. Пропонована модель є гнучким інструментом, що дозволяє в оперативному режимі часу формувати склад постачальників проєктно-орієнтованої компанії. Модель розроблялася для сфери послуг та, зокрема, для транспортної галузі, де постачальники відповідають не за матеріальні об'єкти, ресурси, а за послуги, набір яких формує суть робіт по проєкту. Таким чином, продукт проекту та його параметри в такій ситуації безпосередньо формуються за рахунок специфіки постачальників і параметрів їх послуг. Для транспортної галузі такий підхід раніше не використовувався та може послужити теоретичною основою для побудови системи проєктно-орієнтованого управління в транспортному секторі. Прийнятий за основу в даній моделі ефект синергізму забезпечує найбільшу різницю між «заявленими» вартостями доставки та «фактичними», які формуються з урахуванням обсягу роботи за всіма проектами. Так як транспортно-експедиторська компанія є «власником» портфеля всіх доставок/проєктів, то певна частина ефекту синергізму може використовуватися в якості зниження витрат з доставки для клієнтів з метою підвищення конкурентоспроможності та привабливості.

Експериментальні дослідження довели достовірність результатів розробленої моделі та підтвердили її практичне застосування. Дана модель є досить універсальною та може бути доповнена обмеженнями, які враховують специфіку проєктно-орієнтованої організації, її проєктів і вимоги до постачальників.

Біографії авторів

Наталія Леонідівна Павлова, Одеський національний морський університет

Старший викладач

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Світлана Петрівна Онищенко, Одеський національний морський університет

Доктор економічних наук, професор, директор

Навчально-науковий інститут морського бізнесу

Посилання

  1. Bushuev, S. D. (2010). Mechanisms of value formation in the activities of project-oriented enterprises. East European Journal of Advanced Technology, 1/2, 4–9.
  2. Pavlova, N., Onyshchenko, S. (2020). Organization of transport company’s project-oriented management (on the example of the freight forwarding company). Management of Development of Complex Systems, 42, 23–28. doi: http://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.23-28
  3. Owens, J. (2010). Project Management for Complex Transportation Projects. doi: http://doi.org/10.31274/etd-180810-1807
  4. Guidance for Transportation Project Management (2009). National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. Washington: The National Academies Press. doi: http://doi.org/10.17226/23028
  5. Bínová, H. (2013). Methodology of transportation project management. Journal of System of Integration, 1, 30–37.
  6. Onyshchenko, S. P., Koskina, Y. O. (2019). Essence, Specifics and Forming of Cargo Delivery Systems. Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 144 (3), 86–95. doi: http://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-144-3-86-95
  7. Goodman, E. (2003). Practicalities of supplier management on global projects: avoiding the pitfalls. Paper presented at PMI® Global Congress 2003 – EMEA, The Hague, South Holland, The Netherlands. Newtown Square: Project Management Institute. Available at: https://www.pmi.org/learning/library/supplier-management-global-projects-pitfalls-7775
  8. Bissonette, M. M. (2016). Project Risk Management: A Practical Implementation Approach. Project Management Institute, 279.
  9. Buzzetto, R. R., Bauli, M. R., Carvalho, M. M. (2020). The key aspects of procurement in project management: investigating the effects of selection criteria, supplier integration and dynamics of acquisitions. Production, 30, e20190112. doi: http://doi.org/10.1590/0103-6513.20190112
  10. Taggart, A. (2015) Project Management for Supplier Organizations. Harmonising the Project Owner to Supplier Relationship, 302. doi: http://doi.org/10.4324/9781315602394
  11. Suraraksa, J., Shin, K. (2019). Comparative Analysis of Factors for Supplier Selection and Monitoring: The Case of the Automotive Industry in Thailand. Sustainability, 11 (4), 981. doi: http://doi.org/10.3390/su11040981
  12. Liao, C.-N. (2010). Supplier selection project using an integrated Delphi, AHP and Taguchi loss function. ProbStat Forum, 3, 118–134. Available at: https://www.researchgate.net/publication/229052488_Supplier_selection_project_using_an_integrated_Delphi_AHP_and_Taguchi_loss_function
  13. Alves, T. da C. L., Ravaghi, K., Needy, K. L. (2016). Supplier Selection in EPC Projects: An Overview of the Process and Its Main Activities. Construction Research Congress 2016, 209–218. doi: http://doi.org/10.1061/9780784479827.022
  14. Apa, R., Sedita, S. R. (2017). How (do) internal capabilities and the geography of business networks shape the performance of contractors in public procurement tenders? Evidence from the construction industry. Construction Management and Economics, 35 (7), 404–419. doi: http://doi.org/10.1080/01446193.2017.1287926
  15. Cheng, L. (Victor), Carrillo, E. E. (2012). Assessing supplier performances under partnership in project‐type procurement. Industrial Management & Data Systems, 112 (2), 290–312. doi: http://doi.org/10.1108/02635571211204308
  16. Jelodar, M. B., Yiu, T. W., Wilkinson, S. (2016). A conceptualisation of relationship quality in construction procurement. International Journal of Project Management, 34 (6), 997–1011. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijproman.2016.03.005
  17. Eriksson, P. E., Westerberg, M. (2011). Effects of cooperative procurement procedures on construction project performance: A conceptual framework. International Journal of Project Management, 29 (2), 197–208. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijproman.2010.01.003
  18. Onyshchenko, S. P., Arabadzhy, E. S. (2012). Formation of the optimal enterprise development program. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (54)), 60–66. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/2251
  19. Pavlova, N., Onyshchenko, S. (2020). The concept of modeling the optimal parameters of the projects of the portfolio of the project-oriented organization. Bulletin of the National Technical University “KhPI”. Series: Mathematical Modeling in Engineering and Technologies, 1 (1355), 75–79. doi: http://doi.org/10.20998/2222-0631.2020.1.11

Опубліковано

2021-02-28

Як цитувати

Павлова, Н. Л., & Онищенко, С. П. (2021). Розробка та дослідження моделі оптимізації складу постачальників проєктно-орієнтованої транспортно-експедиторської компанії. Technology Audit and Production Reserves, 1(2(57), 36–42. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.225521

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу