Вплив сервісного простою автобусів у транспортно-пересадочному вузлу на тривалість міжмаршрутної пересадки пасажирів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.231465Ключові слова:
міський пасажирський транспорт, зупинний пункт, сервісний простій, міжмаршрутна пересадкаАнотація
Об’єктом дослідження виступає вплив часу простою транспортних засобів у зупинних пунктах на тривалість міжмаршрутної пересадки пасажирів в межах транспортно-пересадочного вузла. В якості керованого параметру, що визначає умови синхронізації перебування транспортних засобів в зупинних пунктах та відтворює характеристичний вплив на середньозважений час знаходження пасажирів в транспортно-пересадочному вузлу, виділено час додаткового сервісного простою транспортних засобів. Проведене імітаційне моделювання та обробка отриманих результатів дозволили встановити характеристичні закономірності зміни часу знаходження пасажирів в транспортно-пересадочному вузлу для двох типів маршрутів з різним обсягом рейсового прибуття пасажирів, питомої ваги міжмаршрутних пересадок та інтервалу руху. Встановлено, що для маршрутів з рейсовим прибуттям понад 40 пас. та питомою вагою міжмаршрутних пересадок до 45 % впровадження додаткового сервісного простою не дозволяє позитивно вплинути на тривалість знаходження пасажирів в транспортно-пересадочному вузлу. Впровадження сервісного простою є доцільним для маршрутів з середнім обсягом рейсового прибуття пасажирів (до 40 пас.) та питомою вагою міжмаршрутних пересадок понад 45 %. Для таких умов закономірності описуються поліномом третього ступеня з наявним характерним періодом, що забезпечує мінімізацію функції часу перебування пасажирів. На основі проведених експериментальних досліджень встановлено, що для маршрутів з питомою вагою пересадки від 45 % до 59 % доцільним є сервісний простій в межах від 1 хв. до 3 хв., а для маршрутів з питомою вагою пересадки понад 59 % – в межах від 2 хв. до 5 хв. Застосування сервісного простою дозволить підвищити результативність синхронізації міжмаршрутної пересадки в умовах стохастичності руху та скороти час знаходження пасажирів в транспортно-пересадочному вузлу на 0,9–3,9 хв. (14–38 %) у порівнянні з існуючою організацією взаємодії суб’єктів маршрутного потоку.
Посилання
- Lee, R. J., Sener, I. N. (2016). Transportation planning and quality of life: Where do they intersect? Transport Policy, 48, 146–155. doi: http://doi.org/10.1016/j.tranpol.2016.03.004
- Wei, Z. H., Cai-Liang, J. (2005). Theoretical analysis of the interchange passengers in urban transport terminals. Journal of Transportation Systems Engineering and Information Technology, 10, 23–30.
- Vdovychenko, V. (2017). Influence of reserve of carrying capacity of stopping points on the time idle parameters of passenger transport vehicles. Technology Audit and Production Reserves, 1 (2 (39)), 69–75. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2018.123604
- Ferreira, M. C., Fontesz, T., Costa, V., Dias, T. G., Borges, J. L., e Cunha, J. F. (2017). Evaluation of an integrated mobile payment, route planner and social network solution for public transport. Transportation Research Procedia, 24, 189–196. doi: http://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.107
- Lipenkov, A. V., Kuzmin, N. A. (2015). Issledovanie poter vremeni ot vzaimnykh pomekh mezhdu avtobusami na ostanovochnykh punktakh. Mir transporta i tekhnologicheskikh mashin, 3, 84–95.
- Gorbachev, P. F., Makarichev, O. V., Chizhik, V. M. (2013). Waiting time estimation for different methods of route vehicle operation organization. Avtomobilniy transport, 33, 82–86.
- Peña, C., Moreno, E. (2014). Delay at Bus Stops of Transmilenio Transport System According to Parameters Measured” in situ”. Case Study Bogotá-Colombia. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 160, 121–129. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.123
- Ibarra-Rojas, O. J., López-Irarragorri, F., Rios-Solis, Y. A. (2016). Multiperiod Bus Timetabling. Transportation Science, 50 (3), 805–822. doi: http://doi.org/10.1287/trsc.2014.0578
- Fouilhoux, P., Ibarra-Rojas, O. J., Kedad-Sidhoum, S., Rios-Solis, Y. A. (2016). Valid inequalities for the synchronization bus timetabling problem. European Journal of Operational Research, 251 (2), 442–450. doi: http://doi.org/10.1016/j.ejor.2015.12.006
- Vdovichenko, V. O. (2017). Slot coordination ofmotion of urban public passenger transport in the conditions oftransport-transplantation terminal. Visnyk KrNU imeni Mykhaila Ostrohradskoho, 5 (106), 51–55.
- Bezuhlyi, A., Vyrozhemskyi, V., Voloshyna, I., Holovko, S., Lytvynenko, A., Nahaichuk, V., Hameliak, I. (2018). DBN V. 2.3-5: 2018. Vulytsi ta dorohy naselenykh punktiv. Available at: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=77079
- Bolkovska, A., Petuhova, J. (2017). Simulation-based Public Transport Multi-modal Hub Analysis and Planning. Procedia Computer Science, 104, 530–538. doi: http://doi.org/10.1016/j.procs.2017.01.169
- Safronov, K. E., Safronov, E. A. (2019). Modelirovanie passazhirskikh i transportnykh potokov v gorodskoy aglomeratsii. Vestnik Moskovskogo avtomobilno-dorozhnogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta (MADI), 3, 75–82.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Andrii Markevych, Volodymyr Vdovychenko, Igor Ivanov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.