Транспортне моделювання при розробці комплексної схеми транспорту на прикладі міста Києва (Україна)
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235469Ключові слова:
макромоделювання транспортних потоків, транспортна модель, транспортне планування, магістральна мережа, транспортна інфраструктураАнотація
Об’єктом дослідження є комплексна схема транспорту на прикладі міста Києва (Україна). Комплексна схема транспорту міста Києва передбачає варіантне проєктування транспортної системи міста. В транспортному плануванні та проєктуванні для якісної оцінки планувальних рішень найчастіше використовують прогнозні транспортні моделі міст, які описують макроскопічні параметри транспортного потоку. Запропоновані варіанти були апробовані на транспортній моделі. Основним завданням цієї моделі є моделювання транспортних кореспонденцій, де об’єм перевезень на громадському транспорті складає близько 80–90 % від загального об’єму транспортного руху. Для цього було розроблено модель, за допомогою якої проаналізовано рівень завантаження магістральної мережі, об’єми транспортної роботи, загальну кількість перевезених пасажирів громадським транспортом. При виборі оптимального варіанту до уваги бралися такі параметрами, як середня швидкість руху транспортного потоку, загальні транспортні затримки, загальна кількість перевезених пасажирів громадським транспортом. А також середня дальність поїздки, середній час реалізації транспортної кореспонденції на громадському транспорті, вартість непродуктивних втрат часу мешканцями міста та інше.
За результатами транспортного моделювання було обрано оптимальний варіант розвитку транспортної системи міста, який передбачає завершення будівництва існуючих об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури, будівництво та розвиток магістральної мережі, системи поза вуличного рейкового транспорту, оптимізацію маршрутної мережі громадського транспорту. Комплексна схема транспорту міста Києва, яка створена з використанням сучасних технологій в галузі транспортного моделювання, дозволяє аналізувати та визначати ефективність реалізації різних заходів по розвитку транспортної інфраструктури міста. Транспортне моделювання показало доцільність при наданні вихідних даних для техніко-економічного обґрунтування інвестиційних проєктів, влаштуванні об’єктів дорожньо-транспортної інфраструктури, удосконаленні схем організації дорожнього руху, влаштуванні нових маршрутів громадського транспорту.
Посилання
- Iliashenko, O., Iliashenko, V., Lukyanchenko, E. (2021). Big Data in Transport Modelling and Planning. Transportation Research Procedia, 54, 900–908. doi: http://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.02.145
- Kuzmich, S. I., Fedina, T. O. (2015). Transport problems of modern cities and modeling of the load of the street-road network. Izvestiya TulGU. Technical science, 3.
- Instytut Heneralnoho planu mista Kyieva (2020). Osnovni polozhennia Heneralnoho planu mista Kyieva. Available at: https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0BxbGBoNdb1j6fmdGWVdtNzJSaWgyTXlWaW5WX1FxV3dSVlVEd1VwYm1UcF8wOVBhUUtmSnM?resourcekey=0-kPB_rifL1pMBULovqoM4QA
- Klinkovshteyn. G. Y. (1981). Organizatsyya dorozhnogo dvyzheniya. Мoscow: Transport, 240.
- PTV Group. VISUM 12.5 Fundamentals, VISUM 12.5 Manual, 2012 PTV AG, Karlsruhe. Available at: http://www.ptvgroup.com
- Lovrić, M., Blainey, S., Preston, J. (2017). A conceptual design for a national transport model with cross-sectoral interdependencies. Transportation Research Procedia, 27, 720–727. doi: http://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.12.150
- Yakimov, M. R. (2013). Transportnoe planirovanie: sozdanie transportnykh modeley gorodov. Moskva: Logos, 188.
- Papageorgiou, M. (1998). Some remarks on macroscopic traffic flow modelling. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 32 (5), 323–329. doi: http://doi.org/10.1016/s0965-8564(97)00048-7
- Yakimov, M. R., Popov, Yu. A. (2014). Transportnoe planirovanie: prakticheskie rekomendatsii po sozdaniyu transportnykh modeley gorodov v programmnom komplekse PTV Visum. Moscow: Logos, 200.
- Ngoduy, D., Hoogendoorn, S. P., van Lint, J. W. C. (2005). Modeling Traffic Flow Operation in Multilane and Multiclass Urban Networks. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 1923 (1), 73–81. doi: http://doi.org/10.1177/0361198105192300108
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Oleksandra Humeniuk, Oleksij Shapovalov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.