Імітаційне моделювання та аналіз транспортної енергоефективності автопоїздів та міжнародних автомобільних перевезень

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235554

Ключові слова:

концептуальна ідея, симулятивний аналіз, автопоїзди міжнародних автомобільних перевезень, структура автотранспорту, конструктивні та дорожні фактори

Анотація

Об'єктом дослідження є виробничо-технологічні процеси міжнародних автомобільних перевезень (ВТП МАП) згідно інноваційного підходу та концептуальної ідеї техніко-технологічного енергозбереження на автотранспорті. Прогнозні припущення про розвиток об'єкту дослідження – реалізація можливостей операційно-симулятивного та техніко-еволюційного методу комплексного аналізу транспортної енергоефективності автопоїздів і виробничо-технологічних процесів міжнародних автомобільних перевезень у практиці міжнародних автомобільних перевезень.

У ході дослідження розглядався операційно-симулятивний і техніко-еволюційний метод комплексного аналізу транспортної енергоефективності автопоїздів і виробничо-технологічних процесів міжнародних автомобільних перевезень. В якості прикладу проаналізовано вплив зміни такого конструктивного параметру автопоїзду як передаточне число головної передачі тягача на його транспортну енергоефективність, а також на показники витрат палива та енергії автопоїзду DAF FT95.360 (Нідерланди) в тестовій магістральній операції (при αг=0). Встановлено, що при збільшенні значення передаточного числа головної передачі (Uo) значення показника енергетичної ефективності (Ре) варіюється в межах від 0,55 до 0,58. При цьому найбільшого значення показник енергетичної ефективності набуває при Uo=2,846. Визначено,що при збільшенні значення передаточного числа головної передачі (Uo) значення показника витрат енергії (Ac) збільшується, а мінімального значення 3,2 МДж набуває при значенні передаточного числа головної передачі – 2,846. Виявлено, що при збільшенні значення передаточного числа головної передачі (Uk) показник витрат палива (Qc) збільшується та набуває максимального значення 3496,84 г при значенні передаточного числа головної передачі – 4,39. При цьому мінімальне значення показника витрат палива 1684,2 г досягається при значенні передаточного числа головної передачі 2,846.

Результати дослідження можуть бути використані для реалізації системного та концептуально-інноваційного менеджменту в сфері міжнародних автомобільних перевезень.

Біографії авторів

Рамазан Абдуллайович Хабутдінов, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра транспотрні технології

Тетяна Олександрівна Костюк, Національний транспортний університет

Аспірант

Кафедра транспотрні технології

Посилання

  1. Khabutdinov, R. A. (2011). Transtekhnolohichna paradyhma i metodolohiia novatsiinoho upravlinnia avtomobilnymy perevezenniamy. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 24, 237–240.
  2. Dyrektyva 2012/27 EU Yevropeiskoho parlamentu ta rady vid 25 zhovtnia 2012 r. Pro enerhoefektyvnist (2012). Ofitsiinyi visnyk Yevropeiskoho Soiuzu. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_017-12#Text
  3. Voskresenskaya, T. P., Voskresenskiy, I. V. (2016). Organizatsiya gruzovykh avtomobilnykh perevozok. Novokuznetsk: SibGIU, 178.
  4. Velmozhin, A. V., Gudkov, V. A., Mirotin, L. B., Kulikov, A. V. (2006). Gruzovye avtomobilnye perevozki. Moscow: Goryachaya liniya – Telekom, 560.
  5. Vorkut, A. Y. (1986). Hruzovie avtomobylnie perevozky. Kyiv: Vyshcha shkola, 447.
  6. Viktorelius, M., Lundh, M. (2019). Energy efficiency at sea: An activity theoretical perspective on operational energy efficiency in maritime transport. Energy Research & Social Science, 52, 1–9. doi: http://doi.org/10.1016/j.erss.2019.01.021
  7. Rehmatulla, N., Smith, T. (2020). The impact of split incentives on energy efficiency technology investments in maritime transport. Energy Policy, 147, 111721. doi: http://doi.org/10.1016/j.enpol.2020.111721
  8. Moriarty, P., Honnery, D. (2012). Energy efficiency: Lessons from transport. Energy Policy, 46, 1–3. doi: http://doi.org/10.1016/j.enpol.2012.04.056
  9. Ruiz, T. (2018). Transport efficiency. Transport Policy, 67, 1. doi: http://doi.org/10.1016/j.tranpol.2018.02.011
  10. Khabutdinov, R. A., Kotsiuk, O. Ya. (1997). Enerhoresursna efektyvnist avtomobilia. Kyiv, 197.
  11. Khmelov, I. V., Husiev, O. V., Pitsyk, M. H. (2014). Metodyka analizu enerhetychnoi efektyvnosti transportnykh zasobiv z urakhuvanniam umov perevezen. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 29, 348–353.
  12. Halona, I. I. (2019). Monitoring technique of small loading capacity cars’ energy efficiency. Visnyk SNU im. V. Dalia, 2 (250), 24–28.
  13. Khmelov, I. V., Husiev, O. V. (2015). Evaluation method of trucks’ transport-technological quality using the development of structural parameters. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 31, 539–544.
  14. Khabutdinov, R. A., Kostiuk, T. O. (2017). The increasing of energy efficiency of international freight truck trains in aspect of innovative – technological development of road transport. Visnyk Natsionalnoho transportnoho univesytetu, 34, 126–132.
  15. Khmelov, I. V. (2011). Metodyka analizu enerhetychnoi efektyvnosti avtopoizda z urakhuvanniam dorozhnikh kharakterystyk. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 80, 144–149.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Хабутдінов, Р. А., & Костюк, Т. О. (2021). Імітаційне моделювання та аналіз транспортної енергоефективності автопоїздів та міжнародних автомобільних перевезень. Technology Audit and Production Reserves, 3(2(59), 54–57. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235554

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу