Критична оцінка принципів сталого розвитку серед складових бізнес моделі підприємства з індустрії моди на ранній стадії його життєвого циклу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235625

Ключові слова:

індустрія моди, принципи сталого розвитку, бізнес-модель, життєвий цикл підприємства, сталий економічний розвиток

Анотація

Об'єктом дослідження є процеси взаємодії компонентів бізнес моделі для підприємства з індустрії моди на ранній стадії його життєвого циклу, які підпорядковуються принципам сталого розвитку та виділяють бізнес модель з моделі «швидкої моди». Одним з найбільш проблемних місць є визначення фактичних складових бізнес моделі підприємства індустрії моди, що працює за принципами сталого розвитку, а не тих, що тільки декларуються самим підприємством. А також використовуються як інструмент просування без фактичного впровадження цих інструментів в діяльність. Крім того, важливим є не тільки встановлення мінімального переліку таких інструментів, а також встановлення їх взаємозв’язку.

В ході дослідження використовувалися методи докладного аналізу сучасного стану проблеми, на основі інформаційного пошуку з широким використанням електронно-обчислювальної машини. Також використовувалися методи емпіричного дослідження (спостереження, порівняння), метод синтезу та структурно-генетичний метод (вилучення із складного явища таких елементів, які значно впливають на решту сторін об`єкта дослідження, у досліджуваному випадку інструментів сталого розвитку). При цьому використовувались різні джерела інформації, бази даних EBSCO, ResearchGate, Jstor, вторинні джерела інформації, сайти компаній, аналітичні звіти. А також первинні джерела – інтерв’ю представників компаній індустрії моди, які впроваджують «сталу» практику в бізнес процеси на своїх підприємствах (наприклад, ТОВ «Зе Коут», Київ, Україна).

Науково-практична цінність дослідження полягає у тому, що ділова діяльність сучасних компаній повинна узгоджуватись із цілями сталого розвитку, заявленими ООН. А розвиток – залучати своїх споживачів не лише до популяризації, оцінки чи просування існуючих продуктів, а й до створення якісних продуктів за принципами сталого розвитку. Завдяки цьому забезпечується можливість оновлення співпраці компаній, оновлення місії, цілей, та бачення розвитку бізнесу на якісно високих стандартах сталого економічного розвитку. Це дозволяє обґрунтовано підходити до побудови бізнесу за принципами сталого розвитку та отримати економічні ефекти від впровадження у виробництво принципів сталого розвитку. Зокрема, може бути підвищена якість продукції.

Біографії авторів

Олена Володимирівна Виноградова, Державний університет телекомунікацій

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра маркетингу

Надія Богданівна Писар, Державний університет телекомунікацій

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Ніна Іванівна Дрокіна, Державний університет телекомунікацій

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Ольга Володимирівна Литвинова, Державний університет телекомунікацій

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Ірина Олексіївна Совершенна, Державний університет телекомунікацій

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Посилання

  1. Thorisdottir, T. S., Johannsdottir, L. (2019). Sustainability within Fashion Business Models: A Systematic Literature Review. Sustainability, 11 (8), 2233. doi: http://doi.org/10.3390/su11082233
  2. Blowfield, M., Murray, A. (2008). Corporate Responsibility. Oxford: Oxford University Press, 413.
  3. Claudio, L. (2007). Waste Couture: Environmental Impact of the Clothing Industry. Environmental Health Perspectives, 115 (9), 448–454. doi: http://doi.org/10.1289/ehp.115-a449
  4. De Brito, M. P., Carbone, V., Blanquart, C. M. (2008). Towards a sustainable fashion retail supply chain in Europe: Organisation and performance. International Journal of Production Economics, 114 (2), 534–553. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijpe.2007.06.012
  5. Wirtz Bernd, W. (2011). Business Model Management. Design-Instruments-Success Factors. Gabler Verlag. Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 342.
  6. Slávik, Š., Bednár, R. (2014). Analysis of Business Models. Journal of Competitiveness, 6 (4), 19–40. doi: http://doi.org/10.7441/joc.2014.04.02
  7. Linder, J., Sharla, C. (2000). Changing Business Models: Surveying the Landscape. Available at: https://www.researchgate.net/publication/243769365_Changing_Business_Models_Surveying_the_Landscape
  8. Weill Peter & Vitale Micahle. (2001). Place to Space: Migrating to eBusiness Models. Boston: Harvard Business School Press,. Available at: https://hbswk.hbs.edu/archive/place-to-space-migrating-ebusiness-models-making-clicks-become-bricks
  9. Hedman, J., Kalling, T. (2003). The business model concept: theoretical underpinnings and empirical illustrations. European Journal of Information Systems, 12 (1), 49–59. doi: http://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000446
  10. Osterwalder, A., Yves, P. (2010). Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Willowbrook: Audio-Tech Business Book Summaries.
  11. Mark, J., Christensen, C., Henning, K. (2008). Reinventing Your Business Model. Harvard Business Review, 87 (12), 52–60. Available at: https://www.researchgate.net/publication/281537631_Reinventing_Your_Business_Model
  12. Rappa, M. (2006). Business Models on the Web. Available at: http://home.ku.edu.tr/~daksen/mgis410/materials/Business_Models_on_the_Web.pdf
  13. Christian, N., Lund, M. (2018). Building scalable business models. MIT Sloan Management Review, 59, 65–69. Available at: https://dun-net.dk/media/125194/bm-scalability-wp.pdf
  14. Rothaermel, F. T. (2019). Strategic Management. New York: McGraw-Hill Education, 555. Available at: https://www.worldcat.org/title/strategic-management/oclc/1007507152
  15. Gaffié, A. (2019). Pangaia Is The Sustainable Fashion Brand Taking Over Instagram. Available at: https://www.lofficielsingapore.com/fashion/pangia-life-size-fashion
  16. Talonen, T., Hakkarainen, K. (2014). Elements of Sustainable Business Models. International Journal of Innovation Science, 6 (1), 43–54. doi: http://doi.org/10.1260/1757-2223.6.1.43
  17. Lüdeke-Freund, F. (2014). Working definitions of “Sustainable business model” & “Business model for sustainability”. Available at: https://sustainablebusinessmodel.org/2014/06/09/working-definitions-of-sustainable-business-model-business-model-for-sustainability/
  18. The Sustainable Development Goals. Official United Nations web-site. Available at: https://www.un.org/sustainabledevelopment/news/communications-material/
  19. WCED Our Common Future. Chapter 2: Towards Sustainable Development-A/42/427 Annex, Chapter 2-UN Documents: Gathering a body of global agreements. Available at: http://www.un-documents.net/ocf-02.htm
  20. Cheng, Z. (2018). Pharrell’s favorite ethical brand has launched globally. Available at: https://hypebae.com/2018/12/sustainable-brand-pangaia-lookbook
  21. D2C e-commerce. Available at: https://www.sana-commerce.com/e-commerce-terms/what-is-d2c-e-commerce/
  22. Pangaia official web-site. Available at: https://thepangaia.com/pages/impact-our-vision
  23. Roberts-Islam, B. (2019). This Startup Is Reshaping What It Means To Be A Sustainable Fashion Brand, From Materials Through To Products. Available at: https://www.forbes.com/sites/brookerobertsislam/2019/12/05/this-startup-is-reshaping-what-it-means-to-be-a-sustainable-fashion-brand-from-materials-through-to-products/?sh=42cd25a5732f
  24. Reikan. The PANGAIA. Available at: https://reikancreations.com/the-pangaia
  25. Pangaia is the material science-focused brand that is redefining sustainable loungewear (2021). Available at: https://vogue.sg/pangaia-sustainable-loungewear/
  26. Conlon, S. (2020). Pangaia, Young Hollywood’s Favourite Loungewear Label, Comes With Superlative Sustainable Credentials. Available at: https://www.vogue.co.uk/fashion/article/pangaia-sustainable-loungewear-brand
  27. Manoff, J. (2019). Fashion brands are abandoning traditional org charts in favor of ‘fluid’ teams. Available at: https://www.glossy.co/fashion/fashion-brands-are-abandoning-traditional-org-charts/
  28. Good on you. PANGAIA. Available at: https://directory.goodonyou.eco/brand/pangaia#
  29. Vegconomist, PANGAIA: “We Spent 10 years Developing a Breakthrough Vegan Technology” (2019). Available at: https://vegconomist.com/interviews/pangaia-we-spent-10-years-developing-a-breakthrough-vegan-technology/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Як цитувати

Виноградова, О. В., Писар, Н. Б., Дрокіна, Н. І., Литвинова, О. В., & Совершенна, І. О. (2021). Критична оцінка принципів сталого розвитку серед складових бізнес моделі підприємства з індустрії моди на ранній стадії його життєвого циклу. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(59), 12–17. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235625

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством: Звіт про науково-дослідну роботу