Критична оцінка принципів сталого розвитку серед складових бізнес моделі підприємства з індустрії моди на ранній стадії його життєвого циклу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.235625Ключові слова:
індустрія моди, принципи сталого розвитку, бізнес-модель, життєвий цикл підприємства, сталий економічний розвитокАнотація
Об'єктом дослідження є процеси взаємодії компонентів бізнес моделі для підприємства з індустрії моди на ранній стадії його життєвого циклу, які підпорядковуються принципам сталого розвитку та виділяють бізнес модель з моделі «швидкої моди». Одним з найбільш проблемних місць є визначення фактичних складових бізнес моделі підприємства індустрії моди, що працює за принципами сталого розвитку, а не тих, що тільки декларуються самим підприємством. А також використовуються як інструмент просування без фактичного впровадження цих інструментів в діяльність. Крім того, важливим є не тільки встановлення мінімального переліку таких інструментів, а також встановлення їх взаємозв’язку.
В ході дослідження використовувалися методи докладного аналізу сучасного стану проблеми, на основі інформаційного пошуку з широким використанням електронно-обчислювальної машини. Також використовувалися методи емпіричного дослідження (спостереження, порівняння), метод синтезу та структурно-генетичний метод (вилучення із складного явища таких елементів, які значно впливають на решту сторін об`єкта дослідження, у досліджуваному випадку інструментів сталого розвитку). При цьому використовувались різні джерела інформації, бази даних EBSCO, ResearchGate, Jstor, вторинні джерела інформації, сайти компаній, аналітичні звіти. А також первинні джерела – інтерв’ю представників компаній індустрії моди, які впроваджують «сталу» практику в бізнес процеси на своїх підприємствах (наприклад, ТОВ «Зе Коут», Київ, Україна).
Науково-практична цінність дослідження полягає у тому, що ділова діяльність сучасних компаній повинна узгоджуватись із цілями сталого розвитку, заявленими ООН. А розвиток – залучати своїх споживачів не лише до популяризації, оцінки чи просування існуючих продуктів, а й до створення якісних продуктів за принципами сталого розвитку. Завдяки цьому забезпечується можливість оновлення співпраці компаній, оновлення місії, цілей, та бачення розвитку бізнесу на якісно високих стандартах сталого економічного розвитку. Це дозволяє обґрунтовано підходити до побудови бізнесу за принципами сталого розвитку та отримати економічні ефекти від впровадження у виробництво принципів сталого розвитку. Зокрема, може бути підвищена якість продукції.
Посилання
- Thorisdottir, T. S., Johannsdottir, L. (2019). Sustainability within Fashion Business Models: A Systematic Literature Review. Sustainability, 11 (8), 2233. doi: http://doi.org/10.3390/su11082233
- Blowfield, M., Murray, A. (2008). Corporate Responsibility. Oxford: Oxford University Press, 413.
- Claudio, L. (2007). Waste Couture: Environmental Impact of the Clothing Industry. Environmental Health Perspectives, 115 (9), 448–454. doi: http://doi.org/10.1289/ehp.115-a449
- De Brito, M. P., Carbone, V., Blanquart, C. M. (2008). Towards a sustainable fashion retail supply chain in Europe: Organisation and performance. International Journal of Production Economics, 114 (2), 534–553. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijpe.2007.06.012
- Wirtz Bernd, W. (2011). Business Model Management. Design-Instruments-Success Factors. Gabler Verlag. Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, 342.
- Slávik, Š., Bednár, R. (2014). Analysis of Business Models. Journal of Competitiveness, 6 (4), 19–40. doi: http://doi.org/10.7441/joc.2014.04.02
- Linder, J., Sharla, C. (2000). Changing Business Models: Surveying the Landscape. Available at: https://www.researchgate.net/publication/243769365_Changing_Business_Models_Surveying_the_Landscape
- Weill Peter & Vitale Micahle. (2001). Place to Space: Migrating to eBusiness Models. Boston: Harvard Business School Press,. Available at: https://hbswk.hbs.edu/archive/place-to-space-migrating-ebusiness-models-making-clicks-become-bricks
- Hedman, J., Kalling, T. (2003). The business model concept: theoretical underpinnings and empirical illustrations. European Journal of Information Systems, 12 (1), 49–59. doi: http://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000446
- Osterwalder, A., Yves, P. (2010). Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. Willowbrook: Audio-Tech Business Book Summaries.
- Mark, J., Christensen, C., Henning, K. (2008). Reinventing Your Business Model. Harvard Business Review, 87 (12), 52–60. Available at: https://www.researchgate.net/publication/281537631_Reinventing_Your_Business_Model
- Rappa, M. (2006). Business Models on the Web. Available at: http://home.ku.edu.tr/~daksen/mgis410/materials/Business_Models_on_the_Web.pdf
- Christian, N., Lund, M. (2018). Building scalable business models. MIT Sloan Management Review, 59, 65–69. Available at: https://dun-net.dk/media/125194/bm-scalability-wp.pdf
- Rothaermel, F. T. (2019). Strategic Management. New York: McGraw-Hill Education, 555. Available at: https://www.worldcat.org/title/strategic-management/oclc/1007507152
- Gaffié, A. (2019). Pangaia Is The Sustainable Fashion Brand Taking Over Instagram. Available at: https://www.lofficielsingapore.com/fashion/pangia-life-size-fashion
- Talonen, T., Hakkarainen, K. (2014). Elements of Sustainable Business Models. International Journal of Innovation Science, 6 (1), 43–54. doi: http://doi.org/10.1260/1757-2223.6.1.43
- Lüdeke-Freund, F. (2014). Working definitions of “Sustainable business model” & “Business model for sustainability”. Available at: https://sustainablebusinessmodel.org/2014/06/09/working-definitions-of-sustainable-business-model-business-model-for-sustainability/
- The Sustainable Development Goals. Official United Nations web-site. Available at: https://www.un.org/sustainabledevelopment/news/communications-material/
- WCED Our Common Future. Chapter 2: Towards Sustainable Development-A/42/427 Annex, Chapter 2-UN Documents: Gathering a body of global agreements. Available at: http://www.un-documents.net/ocf-02.htm
- Cheng, Z. (2018). Pharrell’s favorite ethical brand has launched globally. Available at: https://hypebae.com/2018/12/sustainable-brand-pangaia-lookbook
- D2C e-commerce. Available at: https://www.sana-commerce.com/e-commerce-terms/what-is-d2c-e-commerce/
- Pangaia official web-site. Available at: https://thepangaia.com/pages/impact-our-vision
- Roberts-Islam, B. (2019). This Startup Is Reshaping What It Means To Be A Sustainable Fashion Brand, From Materials Through To Products. Available at: https://www.forbes.com/sites/brookerobertsislam/2019/12/05/this-startup-is-reshaping-what-it-means-to-be-a-sustainable-fashion-brand-from-materials-through-to-products/?sh=42cd25a5732f
- Reikan. The PANGAIA. Available at: https://reikancreations.com/the-pangaia
- Pangaia is the material science-focused brand that is redefining sustainable loungewear (2021). Available at: https://vogue.sg/pangaia-sustainable-loungewear/
- Conlon, S. (2020). Pangaia, Young Hollywood’s Favourite Loungewear Label, Comes With Superlative Sustainable Credentials. Available at: https://www.vogue.co.uk/fashion/article/pangaia-sustainable-loungewear-brand
- Manoff, J. (2019). Fashion brands are abandoning traditional org charts in favor of ‘fluid’ teams. Available at: https://www.glossy.co/fashion/fashion-brands-are-abandoning-traditional-org-charts/
- Good on you. PANGAIA. Available at: https://directory.goodonyou.eco/brand/pangaia#
- Vegconomist, PANGAIA: “We Spent 10 years Developing a Breakthrough Vegan Technology” (2019). Available at: https://vegconomist.com/interviews/pangaia-we-spent-10-years-developing-a-breakthrough-vegan-technology/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Olena Vynogradova, Nadiia Pysar, Nina Drokina, Olga Lytvynova, Iryna Sovershenna
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.