Аналіз елементів викладання технічних та математичних дисциплін в сучасній дистанційній освіті

Автор(и)

  • Андрій Валерійович Бізюк Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0001-9830-9206
  • Валерій Васильович Бізюк Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0003-1235-9881
  • Тетяна Вікторівна Шакурова Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0002-7232-6611

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237455

Ключові слова:

дистанційна освіта, математичні дисципліни, технічні дисципліни, якість викладання, діалог викладач – студент, зворотній зв’язок

Анотація

Об’єктом дослідження є якість викладання технічних та математичних дисциплін в сучасній дистанційній освіті. Одним з найбільш проблемних місць є зв’язок, діалог між викладачем і студентом, проблеми особистості в діаді «викладач-студент», ефективність зворотного зв’язку. Ідея дистанційного навчання, як очевидно, полягає в тому, що взаємодія викладача й студента відбувається у віртуальному просторі. Чим ефективніше будувати цю взаємодію шляхом використання різноманітних прийомів, способів, тим якісніше процес викладання. Дистанційне навчання, по суті, являє собою особисто-орієнтовану форму навчання. Це окрема сучасна освітня технологія, яка надає можливість вибору викладача, можливість підбору навчального матеріалу залежно від інформаційної потреби студентів.

В ході дослідження було розглянуто основні можливості поліпшення ефективності зворотного зв'язку між студентом та викладачем та форми втілення такого зв’язку. Обґрунтовано організаційно-педагогічні умови застосування системи певних елементів дистанційного навчання в процесі фахової підготовки. Описані сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців. Запропоновано більш активно використовувати такі елементи, як інтерактивна дошка, інтерактивне опрацювання висловів студентів під час опитування, як у формі тестів або форуму, так і у формі «хмари слів». Використання наведених інтерактивних елементів вдало зарекомендувало себе на практиці.

Як інструмент об'єктивного оцінювання рівня зворотного зв’язку пропонується порівняльний аналіз статистичних даних, який стосується розподілу оцінок на початку та наприкінці курсу дистанційного навчання. Ці дані також можна тлумачити, як покажчик якості викладання. Зокрема, проводився аналіз шкільної підготовки студентів до опанування математичних дисциплін у вищій школі. Порівняльний аналіз обґрунтовував, зокрема, необхідність додаткових занять для студентів зі слабкою підготовкою.

Біографії авторів

Андрій Валерійович Бізюк, Харківський національний університет радіоелектроніки

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра медіасистем і технологій

Валерій Васильович Бізюк, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра вищої математики

Тетяна Вікторівна Шакурова, Харківський національний університет радіоелектроніки

Асистент

Кафедра медіасистеми та технології

Посилання

  1. Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: KP «Miska drukarnia», 409.
  2. Gritsuk, O. V., Gritsuk, Yu. V. (2018). Psychological aspects of using multimedia technologies in higher education institutions. Innovates and information technologies in education. Katowice: KST, 2, 157–171.
  3. Hrytsuk, O. V. (2020). Dystantsiine navchannia ta problemy osobystosti v diadi «vykladach – student» v umovakh karantynu. Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv, 171–175.
  4. th Distance Teaching and Learning Conference (2020). University of Wisconsin. Available at: https://dtlconference.wisc.edu/2020-archive
  5. Tretya mezhdunarodnaya konferentsiya «eLearning Stakeholders and Researchers Summit» (eSTARS 2020) (2020). Available at: https://estars.hse.ru/
  6. Biziuk, A. V., Tkachenko, V. P., Biziuk, V. V. (2020). Pro aktualnist zvorotnoho zviazku v dystantsiinii osviti. Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii. Kyiv, 177–179.
  7. Malynyna, Y. A. (2014). Monitoring and feedback implementing in web-related resources 2.0. Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii, 1. Available at: http://web.snauka.ru/issues/2014/01/30565
  8. Voronovska, L. P. (2018). Dystantsiinyi kurs u systemi vykladannia vyshchoi matematyky studentam, yaki navchaiutsia v haluzi znan «budivnytstvo ta arkhitektura». Pedahohichni nauky, 2 (LXXXIV), 83–87.
  9. Yarovaya, O., Yarovaya, L., Bogatskaya, E. (2020). Distance learning during coronavirus: problems and solutions. Innovative Technologies in Science and Education (ITSE-2020), 210, 18051. doi: http://doi.org/10.1051/e3sconf/202021018051
  10. Bizyuk, A. V., Bizyuk, V. V. (2016). Osobennosti vnedreniya distantsionnogo obucheniya v mnogoprofilnykh vuzakh. iz opyta razrabotki distantsionnykh kursov vysshey matematiki. Informatsionnye sistemy i tekhnologii. Kharkiv, 189–190.
  11. Moskalyuk, M., Moskalyuk, N. (2020). Use of remote technologies in the process of training future teachers of pedagogical higher education institutions. Physical and Mathematical Education, 26 (4). doi: http://doi.org/10.31110/2413-1571-2020-026-4-014
  12. Zhaksylykova, G. T. (2020). Effektivnaya obratnaya svyaz – zalog uspeshnosti distantsionnogo obucheniya. «Bilimdi el – Obrazovannaya strana». Available at: http://bilimdinews.kz/?p=103848
  13. Ofitsiinyi zvit pro provedennia v 2019 rotsi zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity. Available at: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2019/08/ZVIT-ZNO_2019-Tom_1.pdf
  14. Ofitsiinyi zvit pro provedennia v 2020 rotsi zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity. Available at: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2020/09/ZVIT-ZNO_2020-Tom_1_r.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-31

Як цитувати

Бізюк, А. В., Бізюк, В. В., & Шакурова, Т. В. (2021). Аналіз елементів викладання технічних та математичних дисциплін в сучасній дистанційній освіті. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(60), 28–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237455

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу