Аналіз елементів викладання технічних та математичних дисциплін в сучасній дистанційній освіті
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237455Ключові слова:
дистанційна освіта, математичні дисципліни, технічні дисципліни, якість викладання, діалог викладач – студент, зворотній зв’язокАнотація
Об’єктом дослідження є якість викладання технічних та математичних дисциплін в сучасній дистанційній освіті. Одним з найбільш проблемних місць є зв’язок, діалог між викладачем і студентом, проблеми особистості в діаді «викладач-студент», ефективність зворотного зв’язку. Ідея дистанційного навчання, як очевидно, полягає в тому, що взаємодія викладача й студента відбувається у віртуальному просторі. Чим ефективніше будувати цю взаємодію шляхом використання різноманітних прийомів, способів, тим якісніше процес викладання. Дистанційне навчання, по суті, являє собою особисто-орієнтовану форму навчання. Це окрема сучасна освітня технологія, яка надає можливість вибору викладача, можливість підбору навчального матеріалу залежно від інформаційної потреби студентів.
В ході дослідження було розглянуто основні можливості поліпшення ефективності зворотного зв'язку між студентом та викладачем та форми втілення такого зв’язку. Обґрунтовано організаційно-педагогічні умови застосування системи певних елементів дистанційного навчання в процесі фахової підготовки. Описані сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців. Запропоновано більш активно використовувати такі елементи, як інтерактивна дошка, інтерактивне опрацювання висловів студентів під час опитування, як у формі тестів або форуму, так і у формі «хмари слів». Використання наведених інтерактивних елементів вдало зарекомендувало себе на практиці.
Як інструмент об'єктивного оцінювання рівня зворотного зв’язку пропонується порівняльний аналіз статистичних даних, який стосується розподілу оцінок на початку та наприкінці курсу дистанційного навчання. Ці дані також можна тлумачити, як покажчик якості викладання. Зокрема, проводився аналіз шкільної підготовки студентів до опанування математичних дисциплін у вищій школі. Порівняльний аналіз обґрунтовував, зокрема, необхідність додаткових занять для студентів зі слабкою підготовкою.
Посилання
- Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: KP «Miska drukarnia», 409.
- Gritsuk, O. V., Gritsuk, Yu. V. (2018). Psychological aspects of using multimedia technologies in higher education institutions. Innovates and information technologies in education. Katowice: KST, 2, 157–171.
- Hrytsuk, O. V. (2020). Dystantsiine navchannia ta problemy osobystosti v diadi «vykladach – student» v umovakh karantynu. Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv, 171–175.
- th Distance Teaching and Learning Conference (2020). University of Wisconsin. Available at: https://dtlconference.wisc.edu/2020-archive
- Tretya mezhdunarodnaya konferentsiya «eLearning Stakeholders and Researchers Summit» (eSTARS 2020) (2020). Available at: https://estars.hse.ru/
- Biziuk, A. V., Tkachenko, V. P., Biziuk, V. V. (2020). Pro aktualnist zvorotnoho zviazku v dystantsiinii osviti. Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii. Kyiv, 177–179.
- Malynyna, Y. A. (2014). Monitoring and feedback implementing in web-related resources 2.0. Sovremennye nauchnye issledovaniya i innovatsii, 1. Available at: http://web.snauka.ru/issues/2014/01/30565
- Voronovska, L. P. (2018). Dystantsiinyi kurs u systemi vykladannia vyshchoi matematyky studentam, yaki navchaiutsia v haluzi znan «budivnytstvo ta arkhitektura». Pedahohichni nauky, 2 (LXXXIV), 83–87.
- Yarovaya, O., Yarovaya, L., Bogatskaya, E. (2020). Distance learning during coronavirus: problems and solutions. Innovative Technologies in Science and Education (ITSE-2020), 210, 18051. doi: http://doi.org/10.1051/e3sconf/202021018051
- Bizyuk, A. V., Bizyuk, V. V. (2016). Osobennosti vnedreniya distantsionnogo obucheniya v mnogoprofilnykh vuzakh. iz opyta razrabotki distantsionnykh kursov vysshey matematiki. Informatsionnye sistemy i tekhnologii. Kharkiv, 189–190.
- Moskalyuk, M., Moskalyuk, N. (2020). Use of remote technologies in the process of training future teachers of pedagogical higher education institutions. Physical and Mathematical Education, 26 (4). doi: http://doi.org/10.31110/2413-1571-2020-026-4-014
- Zhaksylykova, G. T. (2020). Effektivnaya obratnaya svyaz – zalog uspeshnosti distantsionnogo obucheniya. «Bilimdi el – Obrazovannaya strana». Available at: http://bilimdinews.kz/?p=103848
- Ofitsiinyi zvit pro provedennia v 2019 rotsi zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity. Available at: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2019/08/ZVIT-ZNO_2019-Tom_1.pdf
- Ofitsiinyi zvit pro provedennia v 2020 rotsi zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia rezultativ navchannia, zdobutykh na osnovi povnoi zahalnoi serednoi osvity. Available at: https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2020/09/ZVIT-ZNO_2020-Tom_1_r.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Andrii Biziuk, Valerii Biziuk, Tetiana Shakurova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.