Аналіз системи автоматичної зміни режимів роботи апаратно-програмного комплексу навчання інвалідів зору шрифту Брайля

Автор(и)

  • Валерій Гаврилович Ткаченко Національний авіаційний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-1759-7267
  • Віталій Павлович Шевченко Український науково-дослідний інститут спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України, Україна https://orcid.org/0000-0001-5095-1160

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237765

Ключові слова:

апаратно-програмний комплекс, шрифт Брайля, тактильний шрифт, навчання інвалідів зору, ігрові форми навчання

Анотація

Об'єктом дослідження є апаратно-програмний комплекс навчання шрифту Брайля. Дослідження направлено на аналіз впровадження системи автоматичної зміни режимів роботи апаратно-програмного комплексу в залежності від результатів виконання завдань користувачем.

В рамках розвитку проєкту по реалізації апаратно-програмного комплексу навчання інвалідів зору шрифту Брайля з'явилась необхідність проаналізувати роботу оновленої системи управління режимами порядку виведення букв. Рішенням виявився програмний міст, який через смартфони з'єднує пристрої з віддаленим сервером бази даних, де зберігаються результати навчання. Для вирішення цього завдання був модифікований алгоритм зміни режимів порядку виведення букв, реалізований модуль з'єднання апаратно-програмного комплексу з телефоном, розроблена структура файлу для передачі інформації в базу даних.

Після впровадження оновлень в апаратно-програмних комплексах користувачів було проведено аналіз проходження навчання. Статистика збиралася за наступними параметрами: обрана мова, тип ігри, правильна відповідь і відповідь користувача, зміна режиму порядку виведення букв, часу відповіді та часу спрацьовування зміни режиму виведення букв. В аналізі використовувалися дані по першому та останньому станам режиму порядку виведення букв протягом одного дня без прив'язки до ігор і мов. Дослідження проводилося протягом 30 календарних днів для 100 користувачів, але дані були зведені до 15 днів, так як деякі користувачі займалися не щодня, і враховувалися дані по дню заняття.

Дослідження показало прискорення переходу на групу букв вищої категорії складності з меншою кількістю помилок за курс навчання. Менше третини користувачів залишилися на першому рівні, що передбачає в наступному оновленні програмного забезпечення забезпечити збір даних про вік користувача, тому що діти до 5 років не вивчають літери третьої групи складності.

Біографії авторів

Валерій Гаврилович Ткаченко, Національний авіаційний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра комп’ютеризованих систем управління

Віталій Павлович Шевченко, Український науково-дослідний інститут спеціальної техніки та судових експертиз Служби безпеки України

Старший науковий співробітник

Посилання

  1. World report on vision (2019). World health organization. Available at: https://www.who.int/publications/i/item/9789241516570
  2. Visual impairment and blindness. World health organization. Available at: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs282/en/
  3. Krasnomovets, V. (2010). Human development of disabled people: provision status estimation. Naukovi pratsi KNTU. Ekonomichni nauky, 17, 367–373.
  4. Synova, Ye. P. (2003). Reliefno-krapkove pysmo slipykh. Shryft Lui Brailia. Kyiv, 108. Available at: http://fate-yahoo.narod.ru/articles/sineva-shrift.html
  5. Artamonov, Ye. B., Dluzhevskyi, A. O., Panforov, O. V. (2015). A.s. na kompiuternu prohramu «Navchalnyi kompleks dlia vyvchennia shryfta Brailia». Derzhavna sluzhba intelektualnoi vlasnosti. Svidotstvo No. 59638. 13.05.2015. (Rishennia pro reiestratsiiu No. 60041. 17.03.2015).
  6. Artamonov, Ye. B., Panforov, O. V. (2016). Formation of adaptive dynamic scenarios in computer educational systems. Technology Audit and Production Reserves, 6 (1 (32)), 66–71. doi: http://doi.org/10.15587/2312-8372.2016.86342
  7. Artamonov, Ye. B. (2017). Systema adaptatsii navchalnoho protsesu do korystuvachiv v aparatno-prohramnomu kompleksi navchannia shryftu Brailia. Visnyk inzhenernoi akademii Ukrainy, 2, 230–236.
  8. Tan, C. (2018). Braille and the Need to Innovate for the Blind. Annals of the Academy of Medicine, 47, 1–2.
  9. Guerreiro, J., Gonçalves, D., Marques, D., Guerreiro, T., Nicolau, H., Montague, K. (2013). The Today and Tomorrow of Braille Learning. ACM SIGACCESS Computers and Accessibility. doi: http://doi.org/10.1145/2513383.2513415
  10. Ozioko, O., Navaraj, W. T., Yogeswaran, N., Hersh, M., Dahiya, R. (2018). Tactile Communication System for the Interaction between Deafblind and Robots. 27th IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN), 416–421. doi: http://doi.org/10.1109/roman.2018.8525725
  11. Ghosh, M., Ghosh, S., Ray, A., Roy, M., Ghosh, A., Das, M., Neogi, B. (2016). Design Aspects of Braille Display Board for Visually Disabled. Microelectronics, Circuits and Systems. Micro 2016, 229–234.
  12. Sutariya, R. D., Singh, H. S., Babariya, S. R., Kadiyar, S. A., Modi, D. H. (2017). Refreshable Braille Display for the Visually Impaired. 2017 14th IEEE India Council International Conference (INDICON). doi: http://doi.org/10.1109/indicon.2017.8487232

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-31

Як цитувати

Ткаченко, В. Г., & Шевченко, В. П. (2021). Аналіз системи автоматичної зміни режимів роботи апаратно-програмного комплексу навчання інвалідів зору шрифту Брайля. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(60), 51–55. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237765

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу