Розробка моделі вибору хмарного програмного забезпечення дорожньо-будівельної організації в умовах інтервальної інформації

Автор(и)

  • Олександр Сергійович Кононихін Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-6396-6836

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.248104

Ключові слова:

дорожньо-будівельна організація, управління транспортом, хмарне програмне забезпечення, хмарні технології, інтервальна інформація

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси управління дорожньо-будівельною організацією. Проведені дослідження базуються на принципах системного аналізу для структуризації процесів проєктування; методах математичного моделювання, нечіткої математики, дискретного програмування, багатокритеріальної оцінки та оптимізації для вибору хмарного програмного забезпечення дорожньо-будівельної організації в умовах інтервальної інформації. Інформаційна система дорожньо-будівельної організації включає планову, звітну, нормативно-технічну документацію, яка характеризує стан і рух інформації в підприємстві. Важливим є використання систем, що дозволяють прискорити генерування документів, їх обробку та підготовку, а також вдосконалити процеси зберігання та пошуку інформації. Впровадження хмарних технологій стало необхідною умовою підвищення мобільності, гнучкості та ефективності системи управління дорожньо-будівельною організацією. Формалізовані процеси зі збору інформації та її внутрішнього розподілу можуть краще спрогнозувати динаміку ринкових тенденцій та діяти оперативніше, впевненіше та обґрунтовано приймати рішення. На завершальних стадіях вибору для оцінки зручно застосовувати критерії в умовах інтервальної невизначеності. Проведене дослідження було направлено на підвищення ефективності управління транспортом за рахунок розробки моделі вибору хмарного програмного забезпечення дорожньо-будівельної організації в умовах інтервальної інформації. В розробленій моделі були використані наступні критерії часткової оптимізації: максимальна швидкість виконання функцій хмарним програмним забезпеченням; мінімальні вимоги хмарного програмного забезпечення до швидкості інтернет з’єднання; мінімальна вартість хмарного програмного забезпечення. Область допустимих рішень визначається обмеженнями:

– виконання всіх функцій повинно бути забезпечене хмарним програмним забезпеченням;

– мінімальна швидкість виконання функцій хмарним програмним забезпеченням повинна бути не нижче заданої;

– вимоги хмарного програмного забезпечення до швидкості інтернет з’єднання повинні не перевищувати заданих;

– вартість хмарного програмного забезпеченням повинна бути не більше заданої.

Розроблена модель дозволить знизити витрати на придбання хмарного програмного забезпечення та підвищити ефективність управління транспортом дорожньо-будівельної організації.

Біографія автора

Олександр Сергійович Кононихін, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій

Посилання

  1. Nefodov, L. I., Petrenko, Yu. A., Plugina, T. V. et al. (2010). Modeli i metody sinteza ofisov po upravleniyu programmami i proyektami. Kharkiv: KHNADU, 344.
  2. Erl, T., Puttini, R., Mahmood, Z. (2013). Cloud Computing: Concepts, Technology & Architecture. Pearson, 528.
  3. Rhoton, J. (2009). Cloud Computing Explained: Implementation Handbook for Enterprises. 2nd ed. Recursive Press, 509.
  4. Kavis, M. J. (2014). Architecting the Cloud: Design Decision for Cloud Computing Service Models (SAAS, PAAS and IAAS). Wiley, 224.
  5. Sigal, I. Kh., Ivanova, A. P. (2003). Vvedeniye v prikladnoye diskretnoye programmirovaniye: modeli i vychislitel'nyye algoritmy. Moscow: Fizmatlit, 238.
  6. Norenkov, I. P. (2002). Avtomatizirovannoye proyektirovaniye. Moscow: MGTU im. N. E. Baumana, 336.
  7. Kryuchkovskiy, V. V., Petrov, E. G., Sokolova, N. A., Khodakov, V. Ye. (2013). Vvedeniye v normativnuyu teoriyu prinyatiya resheniy. Metody i modeli. Kherson: Grin' D.S., 284.
  8. Ovezgel'dyyev, A. O., Petrov, E. G., Petrov, K. E. (2002). Sintez i identifikatsiya modeley mnogofaktornogo otsenivaniya i optimizatsii. Kyiv: Naukova dumka, 164.
  9. Bellman, R. E., Zadeh, L. A. (1970). Decision-Making in a Fuzzy Environment. Management Science, 17 (4), B-141-B-164. doi: https://doi.org/10.1287/mnsc.17.4.b141
  10. Petrov, E. H., Novozhylova, M. V., Hrebennik, Sh. V. (2002). Metody i zasoby pryiniattia rishen u sotsialno-ekonomichnykh systemakh. Kharkiv: KhDTUBA, 284.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-23

Як цитувати

Кононихін, О. С. (2021). Розробка моделі вибору хмарного програмного забезпечення дорожньо-будівельної організації в умовах інтервальної інформації. Technology Audit and Production Reserves, 6(4(62), 17–20. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.248104

Номер

Розділ

Економічна кібернетика: Звіт про науково-дослідну роботу