Формування цифрових баз даних у моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу регіонів України
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.256570Ключові слова:
цифрова база даних, освітньо-інтелектуальний потенціал, ринок праці, майнинг даних, технічно коректні даніАнотація
Об’єктом дослідження є бази даних випускників закладів освіти, які необхідно цифровізувати та підготувати для аналізу. Дослідження висвітлює питання формування цифрової бази даних випускників закладів освіти для здійснення моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу. Моніторингові процедури відстеження реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу є важливою складовою прийняття управлінських рішень щодо збалансування попиту та пропозиції на професійних ринках праці, повнішого використання людського потенціалу економічного розвитку, реформування освітніх інститутів відповідно до новітніх суспільних запитів. Моніторингові процедури відстеження працевлаштування випускників є важливим елементом управління сферою освіти. У дослідженні висвітлено технологію підготовки та формування баз даних щодо випускників закладів освіти для подальшої роботи з ними (проведення обстеження, узагальнення й візуалізації його результатів) засобами Microsoft Excel. Для цього використано методи розвідувального аналізу даних, ранжування та класифікації статистичної сукупності, технології майнингу даних. Викладено підходи до структурування та кодування даних випускників. Механізм формування цифрової бази даних наведено з аргументацією та описом усіх структурних компонентів бази даних: полів, заголовків і записів. Опис послідовності та результатів роботи з базами даних наведено на прикладі даних випускників закладів вищої освіти Львівської області (Україна). Дані технології роботи з базами даних отримано у процесі виконання проєкту регіонального розвитку у рамках секторальної підтримки ЄС, що реалізовувався у Львівській області у 2018–2020 роках за участі авторів. Висвітлена у дослідженні апробована методика формування цифрових баз даних – лише етап моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу випускників закладів освіти Львівської області. Методика може бути використана та масштабована на інші регіони України без суттєвої зміни або на заклади освіти різних рівнів із незначними уточненнями. При цьому створення таких баз даних на загальнодержавному рівні дозволило б підвищити ефективність моніторингу працевлаштування випускників. Запропонована методика є універсальною та дозволяє проводити національні дослідження, а також надає можливості міжнародних порівнянь освітньо-інтелектуального потенціалу.
Посилання
- Monitorynh realizatsii intelektualnoho potentsialu vypusknykiv zakladiv vyshchoi ta profesiino-tekhnichnoi osvity prykordonnoho rehionu: sotsialne partnerstvo, derzhavne i rehionalne zamovlennia. IntellectLviv. Available at: https://intellectlviv.com/site/zpto
- Provost, F., Fawcett, T. (2013). Data Science for Business: What You Need to Know About Data Mining and Data-Analytic Thinking. Sebastopol: O’Reilly, 385.
- Pyle, D. (1999). Data Preparation for Data Mining. Morgan Kaufmann. Available at: https://www.temida.si/~bojan/MPS/materials/Data_preparation_for_data_mining.pdf
- Jonge, E. de, Loo, M. van der (2013). An introduction to data cleaning with R. Statistics Netherlands. Available at: https://cran.r-project.org/doc/contrib/de_Jonge+van_der_Loo-Introduction_to_data_cleaning_with_R.pdf
- What Is a Database? Database defined. Oracle Cloud Infrastructure. Available at: https://www.oracle.com/database/what-is-database/
- Nishtha, J., Sahil, P., Mehak, A., Ishita, K., Dishant, G. A. (2012). Survey and Comparison of Relational and Non-Relational Database. International Journal of Engineering Research & Technology, 1 (6), 1–5.
- Radoev, M. (2021). Contemporary Trends in the Development of Databases. Ikonomiceski i Sotsialni Alternativi, 1, 5–15.
- Marets, O., Sysan, O. (2021). On data preparation for analysis in socio-economic research. Visnyk of the Lviv University. Series Economics, 61. Available at: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/view/11418
- Vries, G. de, Arfelt, L., Drees, D., Godemann, M., Hamilton, C., Jessen-Thiesen, B. et. al. (2021). The Economic Transformation Database (ETD): content, sources, and methods. WIDER TECHNICAL NOTE, 2, 105. doi: http://doi.org/10.35188/unu-wider/wtn/2021-2
- Hrynkevych, O. S., Sadova, U. Ya., Levytska, O. O. (2020). International experience in monitoring graduates’ employment and ways of its application in Ukraine. Demography and Social Economy, 1 (35), 126–138.
- Mariza, M. (2015). Advanced spread sheets – Microsoft Excel 2010. Open society for idea exchange (ODRAZI). Zagreb, 54. Available at: https://www.infobooks.org/pdfview/6608-advanced-spreadsheets-microsoft-excel-2010-mariza-maini/
- Davenport, J. H., Grant, J., Jones, C. M. (2020). Data Without Software Are Just Numbers. Data Science Journal, 19 (1). doi: http://doi.org/10.5334/dsj-2020-003
- Meyer, D. Z., Avery, L. M. (2008). Excel as a Qualitative Data Analysis Tool. Field Methods, 21 (1), 91–112. doi: http://doi.org/10.1177/1525822x08323985
- Microsoft Excel Manual (2015). University of Mary Washington. Ver. 1, 44. Available at: https://adminfinance.umw.edu/tess/files/2013/06/Excel-Manual1.pdf
- Reiestr subʼiektiv osvitnoi diialnosti. Zaklady vyshchoi osvity. Available at: https://registry.edbo.gov.ua/
- Pro vnesennia zmin do pereliku haluzei znan i spetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity (2021). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 762. 07.06.2021. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-pereliku-galuzej-znan-i-specialnostej-za-yakimi-zdijsnyuyetsya-pidgotovka-zdobuvachiv-vishchoyi-osviti-i070721-762
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Ulіana Sadova, Tetiana Stepura, Olga Korytska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.