Формування цифрових баз даних у моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу регіонів України

Автор(и)

  • Уляна Ярославівна Садова Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-0930-5885
  • Тетяна Михайлівна Степура Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-1070-0508
  • Ольга Іванівна Корицька Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-4852-188X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.256570

Ключові слова:

цифрова база даних, освітньо-інтелектуальний потенціал, ринок праці, майнинг даних, технічно коректні дані

Анотація

Об’єктом дослідження є бази даних випускників закладів освіти, які необхідно цифровізувати та підготувати для аналізу. Дослідження висвітлює питання формування цифрової бази даних випускників закладів освіти для здійснення моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу. Моніторингові процедури відстеження реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу є важливою складовою прийняття управлінських рішень щодо збалансування попиту та пропозиції на професійних ринках праці, повнішого використання людського потенціалу економічного розвитку, реформування освітніх інститутів відповідно до новітніх суспільних запитів. Моніторингові процедури відстеження працевлаштування випускників є важливим елементом управління сферою освіти. У дослідженні висвітлено технологію підготовки та формування баз даних щодо випускників закладів освіти для подальшої роботи з ними (проведення обстеження, узагальнення й візуалізації його результатів) засобами Microsoft Excel. Для цього використано методи розвідувального аналізу даних, ранжування та класифікації статистичної сукупності, технології майнингу даних. Викладено підходи до структурування та кодування даних випускників. Механізм формування цифрової бази даних наведено з аргументацією та описом усіх структурних компонентів бази даних: полів, заголовків і записів. Опис послідовності та результатів роботи з базами даних наведено на прикладі даних випускників закладів вищої освіти Львівської області (Україна). Дані технології роботи з базами даних отримано у процесі виконання проєкту регіонального розвитку у рамках секторальної підтримки ЄС, що реалізовувався у Львівській області у 2018–2020 роках за участі авторів. Висвітлена у дослідженні апробована методика формування цифрових баз даних – лише етап моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу випускників закладів освіти Львівської області. Методика може бути використана та масштабована на інші регіони України без суттєвої зміни або на заклади освіти різних рівнів із незначними уточненнями. При цьому створення таких баз даних на загальнодержавному рівні дозволило б підвищити ефективність моніторингу працевлаштування випускників. Запропонована методика є універсальною та дозволяє проводити національні дослідження, а також надає можливості міжнародних порівнянь освітньо-інтелектуального потенціалу.

Біографії авторів

Уляна Ярославівна Садова, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор економічних наук, професор

Кафедра теоретичної та прикладної економіки

Тетяна Михайлівна Степура, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор економічних наук, доцент

Кафедра теоретичної та прикладної економіки

Ольга Іванівна Корицька, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат економічних наук, асистент

Кафедра теоретичної та прикладної економіки

Посилання

  1. Monitorynh realizatsii intelektualnoho potentsialu vypusknykiv zakladiv vyshchoi ta profesiino-tekhnichnoi osvity prykordonnoho rehionu: sotsialne partnerstvo, derzhavne i rehionalne zamovlennia. IntellectLviv. Available at: https://intellectlviv.com/site/zpto
  2. Provost, F., Fawcett, T. (2013). Data Science for Business: What You Need to Know About Data Mining and Data-Analytic Thinking. Sebastopol: O’Reilly, 385.
  3. Pyle, D. (1999). Data Preparation for Data Mining. Morgan Kaufmann. Available at: https://www.temida.si/~bojan/MPS/materials/Data_preparation_for_data_mining.pdf
  4. Jonge, E. de, Loo, M. van der (2013). An introduction to data cleaning with R. Statistics Netherlands. Available at: https://cran.r-project.org/doc/contrib/de_Jonge+van_der_Loo-Introduction_to_data_cleaning_with_R.pdf
  5. What Is a Database? Database defined. Oracle Cloud Infrastructure. Available at: https://www.oracle.com/database/what-is-database/
  6. Nishtha, J., Sahil, P., Mehak, A., Ishita, K., Dishant, G. A. (2012). Survey and Comparison of Relational and Non-Relational Database. International Journal of Engineering Research & Technology, 1 (6), 1–5.
  7. Radoev, M. (2021). Contemporary Trends in the Development of Databases. Ikonomiceski i Sotsialni Alternativi, 1, 5–15.
  8. Marets, O., Sysan, O. (2021). On data preparation for analysis in socio-economic research. Visnyk of the Lviv University. Series Economics, 61. Available at: http://publications.lnu.edu.ua/bulletins/index.php/economics/article/view/11418
  9. Vries, G. de, Arfelt, L., Drees, D., Godemann, M., Hamilton, C., Jessen-Thiesen, B. et. al. (2021). The Economic Transformation Database (ETD): content, sources, and methods. WIDER TECHNICAL NOTE, 2, 105. doi: http://doi.org/10.35188/unu-wider/wtn/2021-2
  10. Hrynkevych, O. S., Sadova, U. Ya., Levytska, O. O. (2020). International experience in monitoring graduates’ employment and ways of its application in Ukraine. Demography and Social Economy, 1 (35), 126–138.
  11. Mariza, M. (2015). Advanced spread sheets – Microsoft Excel 2010. Open society for idea exchange (ODRAZI). Zagreb, 54. Available at: https://www.infobooks.org/pdfview/6608-advanced-spreadsheets-microsoft-excel-2010-mariza-maini/
  12. Davenport, J. H., Grant, J., Jones, C. M. (2020). Data Without Software Are Just Numbers. Data Science Journal, 19 (1). doi: http://doi.org/10.5334/dsj-2020-003
  13. Meyer, D. Z., Avery, L. M. (2008). Excel as a Qualitative Data Analysis Tool. Field Methods, 21 (1), 91–112. doi: http://doi.org/10.1177/1525822x08323985
  14. Microsoft Excel Manual (2015). University of Mary Washington. Ver. 1, 44. Available at: https://adminfinance.umw.edu/tess/files/2013/06/Excel-Manual1.pdf
  15. Reiestr subʼiektiv osvitnoi diialnosti. Zaklady vyshchoi osvity. Available at: https://registry.edbo.gov.ua/
  16. Pro vnesennia zmin do pereliku haluzei znan i spetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity (2021). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 762. 07.06.2021. Available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-pereliku-galuzej-znan-i-specialnostej-za-yakimi-zdijsnyuyetsya-pidgotovka-zdobuvachiv-vishchoyi-osviti-i070721-762

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-30

Як цитувати

Садова, У. Я., Степура, Т. М., & Корицька, О. І. (2022). Формування цифрових баз даних у моніторингу реалізації освітньо-інтелектуального потенціалу регіонів України. Technology Audit and Production Reserves, 2(4(64), 28–32. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.256570

Номер

Розділ

Розвиток продуктивних сил і регіональна економіка: Оригінальне дослідження