Аналіз підходів до управління та оцінки бренду роботодавця
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.260561Ключові слова:
працевлаштування, бренд роботодавця, оцінка бренду, моделі управління брендом, методи управління брендомАнотація
Об’єктом дослідження виступають моделі управління та оцінки бренду роботодавця як складових ефективності підприємства. Однією з проблемних точок виступає те, що не існує універсальної моделі управління брендом роботодавця. Оцінка бренду роботодавця часто є суб’єктивною та не відповідає дійсності. Цільова аудиторія бренду роботодавця вимагає від роботодавця нових підходів в управлінні. Це зумовлено зміною покоління кандидатів на ринку праці. Третину від шукачів становить покоління Z (народжені 1995–2010 роки). Компанії втрачають потенційних працівників через невідповідність ціннісної пропозиції, незрілість бренду роботодавця.
В ході дослідження використовувалися наступні наукові методи, як то метод теоретичного аналізу при вивченні моделей управління брендом роботодавця. А також методи теоретичного аналізу, співставлення та узагальнення для загального аналізу питання та для визначення узагальнених характеристик моделей управління та оцінки бренду.
У запропонованій роботі розглянуто питання управління сучасним брендом роботодавця. Виявлено найкращі моделі, які розглядають комплексний підхід та утворюють окрему екосистему всередині підприємства. Отримано висновки щодо необхідності подальшого пошуку найбільш доцільної оцінки бренду роботодавця. Досліджено важливість гнучкого підходу до управління брендом роботодавця. Також узагальнено основні методи оцінки бренду роботодавця, які стануть базисом для подальшого аналізу.
Завдяки отриманим результатам дослідження менеджери компаній зможуть обрати сучасну модель управління брендом роботодавця, її складові та основні характеристики. Ціннісна пропозиція роботодавця потребує перегляду через прихованість складових, які можуть бути важливими для кандидата. Також оцінка бренду роботодавця відбуватиметься комплексно: внутрішній та зовнішній. Зв’язок між рівнем зрілості бренду роботодавця та ефективністю діяльності компаніє є прямим. Чим вищий рівень, тим менше втрат несе компанія під час підбору, навчання та розвитку працівників
Посилання
- Bazaliiska, N., Bazhakova, D. (2022). Pobudova brendu robotodavtsia cherez instrumenty vnutrishnoi ta zovnishnoi komunikatsiyi. XVII International scientific and practical conference «Multidisciplinary academic notes. Theory, methodology and practice». Japan, 247–251. Available at: https://isg-konf.com/ru/multidisciplinary-academic-notes-theory-methodology-and-practice/
- Bhupendra, K. V., Sangle, S. (2018). Product Stewardship Strategy: A Study of Indian Firms. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 25 (2), 124–134. doi: https://doi.org/10.1002/csr.1444
- Varis, I., Kravchuk, O., Spirina, K. (2022). Digital environment of employer brand development. Economy and Society, 36. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-36-28
- Mykolaichuk, I. P., Fedulova, I. V. (2021). Brend robotodavtsia yak instrument znyzhennia pidpryiemnytskykh ryzykiv. Problemy ta perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva v Ukraini: tezy XI Mizhnar. nauk.-prakt. konf. Kyiv, 91–94. Available at: https://knute.edu.ua/file/MzEyMQ==/96657baf3787753f0a0ae2cd45be06af.pdf
- Mokina, S. (2014). Model of the Formation of Employer Brand. BIZNESINFORM, 7, 389–398. Available at: http://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2014-7_0-pages-389_398.pdf
- Smerichevskii, S., Klimova, O. (2017). Business model canvas as a universal concept of business management. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 9, 11–14. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2017_9_4
- Zozulov, O. V., Nesterova, Yu. V. (2006). Modeli brendynhu: klasyfikatsiya ta stysla kharakterystyka. Marketynh v Ukraini, 5 (39), 44–49. Available at: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/37121
- Dybchuk, L. V., Dobrovolska, K. A. (2018). Brand marketing communication system in promoting the brands of trading companies. Chernihivskyi naukovyi chasopys. Seriya 1: Ekonomika i upravlinnia, 1 (9), 100–108. Available at: http://ir.stu.cn.ua/123456789/22212
- Tsymbaliuk, S. O. (2018). Brend robotodavtsia: metodolohiya doslidzhennia ta praktyka formuvannia. Kyiv: KNEU, 227. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/35635/Tsymbalyuk_brend_18.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Shanmuga Priya, G. (2021). A Study on Strategy of Employer Branding and its impact on Talent management in IT industries. xIlkogretim Online – Elementary Education, 20 (5), 3441–3451. Available at: https://www.ilkogretim-online.org/fulltext/218-1616434358.pdf
- Hryshchenko, D., Yosyfchuk, Y. (2021). Formation of HR-brand of the company and its evaluation. Economy and Society, 26. doi: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-26-31
- YuSheng, K., Ibrahim, M. (2019). Service innovation, service delivery and customer satisfaction and loyalty in the banking sector of Ghana. International Journal of Bank Marketing, 37 (5), 1215–1233. doi: https://doi.org/10.1108/ijbm-06-2018-0142
- Koptieva, H. (2020). Approaches to assessing the maturity of enterprise business processes from the perspective of their economic security. Efektyvna Ekonomika, 4. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.4.69
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Maryna Dzhulai
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.