Сучасні детермінанти потреб споживачів і аналіз ринку пелоїдотерапії у SPA-закладах

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.261880

Ключові слова:

СПА-заклади, пелоїдотерапія, сульфідно-ілові грязі, СПА-послуги, лікувально-оздоровчий туризм

Анотація

Одним із напрямків розвитку туристичної індустрії є лікувально-оздоровчий туризм. На сьогоднішній день, маючи природні можливості та високий потенціал, можна констатувати відсутність висококонкурентних позицій у цьому секторі національної економіки декотрих країн, що розвиваються. Наприклад, в Україні санаторно-курортні заклади є одним з пріоритетних напрямків розвитку внутрішнього та іноземного туризму, одним з найбільш сталих видових туристичних ринків. Отже, об’єктом дослідження обрано клінічний санаторій ім. Пирогова «Куяльник» (Одеська область, Україна). Предметом дослідження є засоби удосконалення клінічного санаторію ім. Пирогова «Куяльник».

Наявні та потенційні запаси лікувальних ресурсів, з огляду на їх якісні та кількісні характеристики, можуть бути основою створення таких туристичних продуктів, що зараз користуються великою популярністю у світі, наприклад, надання послуг СПА-закладів. Авторами констатовано відсутність висококонкурентних позицій у цьому секторі. В ринкових умовах сьогодення санаторно-курортна справа в Україні зазнає структурних змін. Запропонована авторами схема брендування санаторію ім. Пирогова «Куяльник» дає можливість покращити якість СПА-послуг та ефективність маркетингу. Адже сучасну основу діяльності туристичних організацій визначає саме фактор інформатизації суспільства.

Оскільки переважна більшість відвідувачів санаторно-курортного закладу з Білорусії, Молдови, цікавим є те, що курорт також має свою частку міжнародних туристів з країн Європи (Румунія, Болгарія, Німеччина та ін.). Завдяки вдалому виявленню сильних сторін та потреб споживачів можна припустити, що міжнародний туристичний потік буде нарощуватись, адже для цього є всі необхідні умови. Нова, розроблена авторами, схема брендування виступатиме каталізатором і стимулятором зростання численності відвідувачів до Одещини. Перспективність даного дослідження полягає в пошуку нових рішень щодо просування, реорганізації СПА-закладів на ринку послуг лікувально-оздоровчого туризму України. Синергія оптимального використання природних лікувально-оздоровчих ресурсів та кращих управлінських рішень застосування інформаційної підтримки створюють конкурентно-спроможний туристичний продукт, що в свою чергу приведе до для збільшення міжнародних туристів.

Біографії авторів

Ганна Овсепівна Саркісян, Одеський національний технологічний університет

Доктор економічних наук, доцент, професор

Кафедра туристичного бізнесу та рекреації

Маргарита Геннадіївна Ліганенко, Одеський національний технологічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра туристичного бізнесу та рекреації

Sheida Golbad Kambiz, Одеський національний технологічний університет

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра туристичного бізнесу та рекреації

Посилання

  1. Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku (2017). Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 168-r. 16.03.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80#Text
  2. The Spa Economy. The Global Wellness Institute (GWI). Available at: https://globalwellnessinstitute.org/what-is-wellness/spa-industry/
  3. Schmidt, S. (2021). The Growth of the Global Spa Industry. MarketResearch. Available at: https://blog.marketresearch.com/the-growth-of-the-global-spa-industry
  4. Fizor, N. S., Tarasova, K. B. (2012). Vyvchennia tsiliushchykh vlastyvostei vitchyznianykh likuvalnykh hriazei i perspektyvy stvorennia novykh likarskykh form na yikh osnovi. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi i medychnoi nauky ta praktyky, 3, 23–25. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apfimntp_2012_3_8
  5. Vaisfeld, D. N., Golub, T. D. (1980). Lechebnoe primenenie griazei. Kyiv: Zdorov'ia, 144.
  6. Lesnitckii, A. V. (2009). Novye vozmozhnosti lechebnykh griazei. Poliklinika, 3, 70–80.
  7. TO «Kurort Kuialnik». Available at: https://kuyalnik.com
  8. Booking. The world leader in online travel and related services. Available at: https://www.booking.com/
  9. Kuyalnik Sanatorium Im. Pirogova. Available at: https://www.tripadvisor.ru/Hotel_Review-g295368-d6570798-Reviews-Kuyalnik_Sanatorium_Im_Pirogova-Odessa_Odessa_Oblast.html
  10. Ofitsiina storinka Sanatoriiu Kuialnyk na Facebook. Available at: https://www.facebook.com/sanatorium.kuyalnik
  11. Aqua-Spa Palace. Available at: https://www.sovinyon-aqua.com.ua
  12. Grand Marine Hotel & SPA. Available at: https://grand-marine.ua/en/
  13. Аrk Palace Hotel. Available at: https://en.arkpalacehotel.com/

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-30

Як цитувати

Саркісян, Г. О., Ліганенко, М. Г., & Kambiz, S. G. (2022). Сучасні детермінанти потреб споживачів і аналіз ринку пелоїдотерапії у SPA-закладах. Technology Audit and Production Reserves, 3(4(65), 32–38. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2022.261880

Номер

Розділ

Питання макроекономіки та соціально-економічного розвитку: Звіт про науково-дослідну роботу